آموزش رفع پیغام خطا یا ارورهای اینستاگرام

ارورهای اینستاگرام

ارورهای اینستاگرام یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی هستند که کاربران این شبکه اجتماعی و اپلیکیشن آن به واسطه مواجه شدن با آن‌ها اقدام به تماس و درخواست راهنمایی از تیم موبایل کمک می‌کنند. ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش رفع رایج‌ترین پیغام‌های خطا یا ارورهای اینستاگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در مورد ارورهای اینستاگرام

ارورهای اینستاگرام می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند. عموما پیغام‌های خطا یا همان ارورهایی که توسط کاربران اینستاگرام گزارش می‌شوند مشابه یکدیگر هستند. به بیان دیگر می‌توان مدعی شد که رایج‌ترین ارورهای اینستاگرام شامل موارد مشخص و تعداد معینی هستند. پیش از در مقاله‌ای با عنوان “آموزش رفع مشکلات رایج لاگین یا ورود به اینستاگرام” به مشکلات رایجی که کاربران اینستاگرام در حین ورود به اکانت خود با آن‌ها مواجه می‌شوند پرداخته بودیم. همچنین در مقاله‌ “مروری بر رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام و راه حل آن‌ها” به مرور رایج‌ترین مشکلات اینستاگرام پرداختیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

ارورهای اینستاگرام

اما امروز قصد داریم که به شرح رایج‌ترین پیغام‌های خطا یا همان ارورهای اینستاگرام پرداخته و روش رفع یا حل این ارورها را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک و آموزش رفع رایج‌ترین خطا یا ارورهای اینستاگرام همراه باشید.

مشکل اتصال به سرور اینستاگرام و عدم موفقیت در لاگین شدن به حساب کاربری

در برخی از موارد گزارش‌هایی مبنی بر عدم موفقیت کاربران اینستاگرام به منظور لاگین شدن یا ورود به اکانت‌‌شان گزارش شده است. این ارور زمانی نمایان می‌شود که کاربر مشخصات اکانت و رمز عبور خود را به درستی در صفحه لاگین اپلیکیشن اینستاگرام وارد می‌کند و با انتخاب گزینه “Log In” با ارور تحت مضمون ” Sorry, we couldn’t connect to our login server. Please confirm you have an Internet connection and try again in a moment” مواجه می‌شود. اما دلیل بروز ارور چیست؟

ارور مورد نظر مربوط به عدم موفقیت اپلیکیشن اینستاگرام در راستای برقراری ارتباط با سرورهای آن می‌شود. اگر در حین ورود به اکانت اینستاگرام خود با این پیغام خطا مواجه شدید، به احتمال زیاد گوشی یا تبلتی که از آن استفاده می‌کنید به شبکه اینترنت متصل نیست یا مشکلی در خدمات شبکه اینترنت آن به وجود آمده است. به منظور بررسی و رفع این مشکل توصیه می‌کنیم که شبکه اینترنت خود را بررسی کنید و از سرویس‌دهی آن اطمینان حاصل کنید.

موارد همچون تایم اوت (Time Out)، سرعت کم اینترنت و قطع وصلی آن می‌توانند منجر به بورز این ارور شوند. دقت داشته باشید که اگر از موبایل دیتا (Mobile Data) و اینترنت سیم کارت خود استفاده می‌کنید، به هیچ وجه شبکه‌هایی همچون Edge یا 3G شبکه‌های مناسبی برای استفاده از اینستاگرام محسوب نمی‌شوند.

دلیل ارور Error: You can’t follow anymore people در اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام به منظور جلوگیری از اسپم به کاربران اجازه فالو کردن بیش از 7500 کاربر را نمی‌دهد. اگر تعداد فالویینگ‌های اکانت اینستاگرام شما به 7500 برسید، پس از آن با ارور مورد نظر مواجه خواهید شد و امکان فالو کردن کاربران جدید را نخواهید داشت. متاسفانه هیچ راه حلی به منظور رفع این مورد وجود ندارد و امکان فالو کردن بیش از 7500 نفر توسط یک کاربر در اینستاگرام وجود ندارد. اگر تعداد فالویینگ‌های شما به 7500 عدد رسیده، سعی کنید که به لیست فالویینگ‌های خود مراجعه کرده و کاربران ناشناس را از لیست فالویینگ‌های خود حرف نمایید تا بتوانید افرادی که می‌شناسید را به این لیست اضافه کنید.

اگر اکانت اینستاگرام من غیر فعال یا مسدود شد، چه کنم؟

اگر اکانت اینستاگرام شما غیر فعال یا مسدود شود، دو حین لاگین شدن به اکانت خود با پیغامی مبنی بر مسدود یا غیر فعال شدن آن مواجه می‌شوید. این پیغام حاوی کلمه Disabled خواهد بود. دلیل غیر فعال یا مسدود شدن اکانت اینستاگرام شما با نقض قوانین این شبکه اجتماعی ارتباط دارد. اینستاگرام به شدت در رابطه با پیر.ی از قوانین و ضوابط خود حساس بوده و بدون هیچ اخطاری اکانت‌های خاطی مقررات خود را غیر فعال یا مسدود می‌کند. اکانت‌هایی که توسط اینستاگرام غیر فعال می‌شوند قادر به بازیابی نخواهند بود. با این حال جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با دلیل مسدود شدن اکانت خود می‌توانید از طریق ایمیل با بخش پشتیبانی اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و دلیل مسدود شدن اکانت خود را گزارش کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرگاه اپل

زمانی که به منظور دانلود برنامه اینستاگرام از گوگل پلی استور (Google Play Store) اقدام می‌کنم با ارور Device is not Compatible مواجه می‌شوم! دلیل نمایش این ارور چیست؟

ارور نامبرده شده یکی از شایع‌ترین ارورهای اینستاگرام است. این ارور در حین اقدام به منظور دانلود برنامه اینستاگرام از گوگل پلی استور دستگاه‌های اندرویدی نمایش داده می‌شود. در برخی از موارد مشاهده شده که حتی زمانی که دستگاه از هر نظر قادر به پشتیبانی از اپلیکیشن اینستاگرام باشد هم این ارور نمایش داده  شده و کاربران را از دانلود و نصب برنامه اینستاگرام منع می‌کند. طبق گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا گوگل در تلاش است تا این مشکل را رفع کند.

در پاره‌ای از موارد دیده شده که با حذف یا پاکسازی دیتا یا همان اطلاعات گوگل پلی استور، امکان دانلود و نصب برنامه اینستاگرام در گوشی یا تبلت‌های دارای شکل فوق ایجاد شده است. به منظور حذف دیتای گوگل پلی استور دستگاه خود باید مسیر زیر را طی کنید:

  • به بخش تنظیمات یا همان Settings دستگاه اندرویدیتان مراجعه کنید.
  • گزینه Applications یا Apps را انتخاب کنید.
  • به تب با عنوان All مراجعه کنید.
  • حال گزینه Google Play Store را در لیست موجود یافته و انتخاب کنید.
  • در صفحه جدید گزینه Clear Data را لمس کنید و بدین صورت نسبت به حذف یا پاکسازی دیتای گوگل پلی استور اقدام نمایید.

چنانچه در رابطه با این موضوع و نحوه حذف دیتا گوگل پلی استور دستگاه اندرویدی خود نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

چرا نمی‌توانم یک کامنت ثبت شده در زیر پست خود را حذف کنم؟

در برخی موارد ممکن است کاربر به منظور حذف یک کامنت از پست ارسالی خود اقدام کرده و با پیغام خطایی مبنی بر عدم موفقیت به منظور حذف آن کامنت مواجه شود. این پیغام خطا هم یکی از رایج‌ترین ارورهای اینستاگرام محسوب می‌شود. اما علت نمایش این پیغام خطا چیست؟

علت بروز این مشکل عموما در این است که کامنت مورد نظر پیش از این از سرورهای اینستاگرام حذف شده است. این کامنت به دلیل ذخیره شدن در حافظه کش (Cache) اپلیکیشن اینستاگرام نمایش داده می‌شود اما در واقع از پست شما حذف شده و کاربری آن را مشاهده نمی‌کند.. با ریست کردن برنامه اینستاگرام، مشکل به وجود آمده حل می‌شود.

چرا هنگامی که به منظور ثبت کامنت یا نظر در اینستاگرام اقدام می‌کنم با ارور مواجه می‌شوم؟

اگر در حین ثبت کامنت در اینستاگرام با ارور یا پیغام خطا مواجه شدید، توصیه می‌کنیم که در قدم اول نسبت به آپدیت اپلیکیشن اینستاگرام خود اقدام کنید.. اگر برنامه اینستاگرام‌تان آپدیت بوده و همچنان در حین ثبت کامنت با ارور مواجه می‌شوید، دلیل این موضوع می‌تواند 3 امر متفاوت باشد:

  • اگر در یک کامنت بیش از 5 منشن را ثبت کنید با ارور مواجه خواهید شد. به منظور کسب اطلاعت بیشتر در رابطه با قابلیت منشن اینستاگرام، مقاله “هر آنچه باید در مورد تگ و منشن کردن در اینستاگرام بدانید” را مطالعه کنید.
  • شما تنها قادر به اضافه کردن 30 هشتگ به هر کامنت هستید. به منظور کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد هشتگ‌های اینستاگرام مقاله “آنچه باید در مورد صفحه مکان‌ها و هشتگ در اینستاگرام بدانید” را مطالعه کنید.
  • شما نمی‌توانید یک کامنت مشابه را چند بار در زیر یک پست اینستاگرام وارد کنید.
  • بروز مشکل یا اختلال در سرویس اینترنت متصل شده به آن هم می‌تواند منجر به ناموفق بودن شما در ثبت کامنت شود.

با مراجعه به بخش فوتومپ (Photo Map) اینستاگرام با ارور مواجه می‌شوم!

ارور بخش فوتومپ  اینستاگرام هم یکی از رایج‌ترین ارورهای اینستاگرام است. در نسخه‌های قدیمی اپلیکیشن اینستاگرام این ارور یا پیغام خطا مشاهده می‌شد، اما در نسخه‌های جدیدتر آن این پیغام خطا رفع شده است. بنابراین اگر در حین استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام با این ارور مواجه شدید، حتما اپلیکیشن اینستاگرام نصب شده در دستگاه خود را آپدیت یا به روز رسانی کنید. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فوتومپ اینستاگرام، مقاله “فوتومپ اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟” را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ در نمایندگی موبایل سامسونگ

اپلیکیشن اینستاگرام در بارگذاری تصاویر دچار مشکل شده و گاها ارور Couldn’t refresh feed را ارائه می‌کند!

بروز این مشکل عموما با شبکه اینترنت و ISP که به آن متصل هستید ارتباط دارد. تایم و اوت، قطع و وصلی و کند بودن سرویس اینترنت از جمله مواردی هستند که منجر به کند شدن فرآیند بارگذاری تصاویر اینستاگرام می‌شوند. با این وجود در برخی از شرایط دیده شده که به دلیل شلوغ بودن و مشکلات سرورهای اصلی اینستاگرام هم ارورهایی همچون Couldn’t Refresh Feed نمایش داده می‌شوند.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی رایج‌ترین پیغام خطا یا ارورهای اینستاگرام پرداختیم. همچنین راه حل مقابله با این ارورهای اینستاگرام را هم خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان بخش پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قیمت تاچ ال سی دی آیفون SE 2020

قیمت ال سی دی سامسونگ C7

قیمت ال سی دی سامسونگ J7 2016

تعمیرات موبایل

منبع instagram

نظرات کاربران (134)

guest
134 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Razibnd
Razibnd
1 سال گذشته

سلام وقت بخیر، پیج من تبدیل به اینستاگرام یوزر شده، و اینستا از من عکس سلفی می خواد به محض اینکه ارسال می زنم دیگه چیزی نشون نمی ده و روی همون حالت گیر می کنه، لطفاً راهنمایی کنین بایذ چیکار کنم با تشکر

نوروزی
نوروزی
1 سال گذشته

سلام من رمزاکانتنو عوض کردم بعد ازش اومدم بیرون دوباره که خواستم برم داخل اکانتم با اینکه رمزو درست زدم ولی باز ارور میداد که متاسفانه درخواست شما بامشکل مواجه شد با گوشی دیگم امتحان کردم اما درست نشده چیکار میتونم بکنم؟

امین
امین
1 سال گذشته

سلام وقتتون بخیر.. دیشب ساعت ده شب پبجم‌ یه دفعه دیس شد و اینستا پیام ۲۴ ساعته بهم داد.. میخواستم بدونم پیجم برای همیشه از دسترس خارج شده؟؟

خورشید
خورشید
1 سال گذشته

با سلام و خسته نباشید. اینستاگرام من به طور ناگهانی بدون اینکه خودم حذفش کنم دیلیت شد و یه پیام ارسال شد که ٣٠ روز زمان دارید برای برگردوندن پیج.
یسری مراحل طی کردم در آخر رسیدم به پیام:
بابت ارائه اطلاعاتتان سپاسگزاریم
اطلاعاتتان را بررسی خواهیم کرد و اگر بتوانیم آن را تأیید کنیم، قادر خواهید بود ظرف تقریباً ۲۴ ساعت به حسابتان دسترسی پیدا کنید.
خواستم بدونم امکانش هس از ٢۴ ساعت بیشتر زمان ببره یا حتی به چند روز بکشه؟ و اینکه چقدر احتمال داره این کار جواب بده و پیج برگرده. بعد از ارسال این پیام پیج حتما برمیگرده؟

فرزاد
فرزاد
1 سال گذشته

سلام مدیر ی سوال میخوام شماره اکانت مو تغیر بدم رو ی اکانت دیگع ی پیام ارر میده بهم میزنه پارامترها نامعتبر این یعنی چی هرکاری میکنم درس نمیشه کسی بلده تلگرام بهم بگه ممنونش میشم