آموزش رفع مشکل گرفتن اسکرین شات (عکس) در تلگرام

رفع مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام

تا چندی پیش بدون بروز هیچ مشکلی می‌توانستید هر زمان که تمایل داشتید در حین اجرای برنامه تلگرام از محتوای نمایشگر اسکرین شات یا عکس بگیرید. اما در نسخه‌های جدید تلگرام ممکن است بنا به دلایل خاصی برای گرفتن اسکرین شات در تلگرام دچار مشکل شوید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه رفع مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با گرفتن اسکرین شات (عکس) در تلگرام

پیش از هر چیز باید منظور خود را از عبارت گرفتن اسکرین شات در تلگرام بیان کنیم. اسکرین شات یا همان Screenshot عکسی است که کاربر از محتوای صفحه نمایش یک دستگاه هوشمند نظیر موبایل ضبط می‌کند. اگر با کامپیوتر آشنایی داشته باشید، عمل مشابه در آن با اصطلاح پرینت اسکرین (Print Screen) شناخته می‌شود. بنابراین گرفتن اسکرین شات در تلگرام بدین معناست که در حین اجرای برنامه تلگرام از محتوای آن عکس ضبط کنید.

تا چند وقت پیش، گرفتن اسکرین شات در تلگرام بدون هیچ محدودیت خاصی امکانپذیر بود. کاربران هر زمان که تمایل داشتند با استفاده از روش منحصر به فرد ضبط اسکرین شات در گوشی یا تبلت خود نسبت به گرفتن اسکرین شات در تلگرام اقدام می‌کردند. اما در نسخه‌های جدیدتری تلگرام این قابلیت ممکن است بنا به دلیل خاصی غیر فعال باشد. در این شرایط هنگامی که قصد گرفتن اسکرین شات در تلگرام را داشته باشید با ارور خاصی مواجه می‌شوید که مضمون “Unable to capture screenshot. Prevented by security policy” را به همراه دارد.

خوشبختانه شما به سادگی قادر به رفع گرفتن اسکرین شات در تلگرام خواهید بود. با اعمال تغییرات بسیار ساده و مشخصی می‌توانید بار دیگر بدون هیچ محدودیتی نسبت به انجام این عمل و تهیه اسکرین شات از تلگرام اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه رفع مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام بپردازیم چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

چگونگی رفع مشکل گرفتن اسکرین شات (عکس) در تلگرام

برطرف کردن مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام به سادگی امکانپذیر است. غیر فعال شدن این قابلیت با فعال بودن قابلیت Passcode یا همان تعیین رمز عبور برای اپلیکیشن تلگرام ارتباط مستقیمی دارد. به منظور فعال کردن و رفع مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا از منوی اصلی برنامه تلگرام به بخش تنظیمات یا همان Settings مراجعه کنید.
  • در لیست تنظیمات ارائه شده گزینه Privacy & Security را لمس کنید.
  • حال گزینه Passcode Lock را انتخاب کنید. به احتمال زیاد این گزینه در برنامه تلگرام شما فعال است (فعال بودن این گزینه منجر به قفل گذاری برنامه تلگرام می‌شود).

رفع مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام

  • هنگامی که به تنظیمات بخش Passcode Lock مراجعه کردید با محیطی شبیه به عکس فوق مواجه خواهید شد. تنها کاری که باید بکنید این است که گزینه Allow Screen Capture را فعال نمایید.
  • از برنامه تلگرام خارج شده و بار دیگر آن را اجرا کنید.

با انجام مراحل فوق مشکل گرفتن اسکرین شات در تلگرام رفع می‌شود و شما قادر خواهید بود هر زمان که تمایل داشتید از محتوای این برنامه در گوشی یا تبلت خود اسکرین شات تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه رفع مشکل ضبط یا گرفتن اسکرین شات در تلگرام پرداختیم. این مشکل مربوط به نسخه‌ جدید برنامه تلگرام و قابلیت امنیتی Allow Screen Capture می‌شود. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

ال سی دی iPhone SE 2020

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ اس 20 اولترا

قطعات سامسونگ A41

تعمیرات موبایل

برچسب‌ها: تلگرام

نظرات کاربران (141)

guest
141 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
عباس یزدی
عباس یزدی
2 سال گذشته

سلام
فقط در یک گروه که اتفاقا ادمین آن خودم هستم‌ با این مشکل روبرو هستم نه می‌توانم مطالب را بازارسال کنم‌ نه کپی کنم نه عکس صفحه بگیرم

یاسین احمدی
یاسین احمدی
2 سال گذشته

عااااااالی مرسی واقعا

پگاه پیروز
پگاه پیروز
2 سال گذشته

سپاسگزارم

Diyana
Diyana
2 سال گذشته

سلام من نمیتونم اسکرین ریکوردی ک ضبط کردم رو بفرستم توی گروه گوشیم ایفونه ویدیو هم فشرده سازی شده موقعی که میفرستم بالای ویدیوش مینیوسه پروکسینگ نمیفهمم مشکل از وی پی انه چیه که ارسال نمیشه لطفا زودتر جواب بدید منون🤍

Peyman
Peyman
1 سال گذشته
پاسخ به  Diyana

خود گروه ارسال رو بسته

محمد دهباشی
محمد دهباشی
3 سال گذشته

خدا خیرت بده