مشکل باز نشدن اینستاگرام و راه‌حل آن

مشکل باز نشدن اینستاگرام

حتما شما هم خیلی وقت‌ها این سوال را از خودتان پرسیده باشید که “چرا اینستا باز نمیشه؟” این مشکل خیلی از کاربران این شبکه اجتماعی است. مشکل باز نشدن اینستاگرام یا Crash شدن آن به چند دلیل رخ می‌دهد که خوشبختانه همه آنها راه چاره دارد! در این مطلب می‌خواهیم دلایل وصل نشدن اینستاگرام در اندروید و آیفون را بررسی کنیم و به آموزش رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام و کرش شدن آن بپردازیم.

علت باز نشدن اینستاگرام و Crash  شدن آن چیست؟

جدای از محبوبیت فراوان اینستاگرام، این برنامه با مشکلاتی نیز روبرو است. از هنگ کردن اینستاگرام گرفته تا باز نشدن و وصل نشدن اینستاگرام. دلیل برخی از این مشکلات اینستاگرام، فنی است و دلیل برخی از آنها صرفا بروز نبودن برنامه یا سیستم عامل و قطعی اینترنت است! بیشتر مشکلاتی که کاربران در اینستاگرام با آنها مواجه می‌شوند، یکی از 3 حالت زیر است:

  • باز نشدن اینستاگرام یا وصل نشدن اینستاگرام
  • کرش یا Crash شدن ناگهانی اینستاگرام و بسته شدن خودکار برنامه
  • کاهش چشمگیر سرعت برنامه و ایجاد تاخیر در عملکرد آن

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس؛ باشگاه شگفت‌انگیز صداها!

در اکثر موارد مشکل اصلی اینستاگرام ناشی از برورزسانی خود برنامه است. البته مشکل قطعی اینترنت هم مثل همیشه یکی از بازیگران اصلی این نمایش است! مشکل هرچه که باشد، ما راه‌حا آن را برای شما آورده‌ایم. در ادامه می‌خواهیم مرحله به مرحله روش‌های رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام و crash شدن آن را توضیح دهیم.

آموزش رفع مشکل اینستاگرام و Crash شدن آن

برای رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام و کرش‌های ناگهانی آن در اندروید و iOS باید چند راه مخلف را امتحان کنید. ما این راه‌ها را به ترتیب اثربخشی مرتب کرده‌ایم. پس برای حل مشکل اینستاگرام این راه‌حل‌ها را به‌‌ترتیب انجام دهید. در بسیاری از موارد یکی از این روش‌ها به‌تنهایی مشکل شما را حل می‌کند؛ هرچند در بعضی موارد لازم است مراحل را یکی پس از دیگری انجام دهید!

اگر در حال حاضر اینستاگرام شما باز نمی‌شود، قبل از هر کار ابتدا از وصل بودن اینترنت خودتان مطمئن شوید. در ادامه از وصل بودن خود اینستاگرام مطمئن شوید! زیرا در برخی موارد دلیل باز نشدن اینستاگرام، مشکل سرورهای خود اینستاگرام است. برای این کار می‌توانید به صفحه بررسی وصل بودن اینستاگرام بروید.

مشکل وصل نشدن اینستاگرام

اگر در 2 مورد بالا مشکلی نداشتید، راه‌حل‌های ما را در ادامه دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت اینستاگرام

راه حل اول: حذف حافظه کش و دیتای اینستاگرام در اندروید و iOS

در قدم اول توصیه می‌کنیم که حافظه کش (Cache) و دیتای (Data) برنامه اینستاگرام را از روی گوشی خودتان پاک کنید. برای این کار در گوشی‌های اندرویدی اندرویدی. به بخش Settings بروید و گزینه Apps یا Applications را انتخاب کنید.

  •  حالا برنامه Instagram را از لیست انتخاب کنید.
  • به قسمت Storage بروید.
  • گزینه Clear Cache را بزنید. کار تمام است!

پاک کردن کش اینستاگرام برای حل مشکل اینستاگرام

البته توصیه ما این است که علاوه بر کش، Clear Data را هم بزنید. البته در این حالت اطلاعات حساب شما نیز از اینستاگرام پاک می‌شود و باید برای ورود به اینستاگرام دوباره نام کاربری و رمز عبور خودتان را وارد کنید.

اگر رمز عبورتان را فراموش کردید، مقاله بازیابی رمز اینستاگرام را بخوانید.

برای آیفون مسئله کمی متفاوت است زیرا شما به صورت مستقیم نمی‌توانید حافظه کش یک برنامه را پاک کنید. اما جای نگرانی نیست! شما می‌توانید اینستاگرام را پاک کنید و دوباره نصب کنید! درنتیجه حافظه کش اینستاگرام در آیفون نیز پاک می‌شود. پس مراحل زیر را انجام دهید. ابتدا به Setting بروید و وارد بخش General شوید.

  • حالا iPhone Storage را انتخاب کنید.
  • حالا اینستاگرام را انتخاب کنید.
  • Delete App را بزنید و کار تمام است!

پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون

حالا به اپ استور بروید و اینستاگرام را دوباره نصب کنید. اگر این راه‌حل را امتحان کردید و بازهم اینستاگرام باز نشد، به مرحله بعد و راه‌حل دوم سر بزنید. این راه به تنهایی می‌تواند گزینه بعدی ما باشد!

راه حل دوم (مشکل اینستاگرام): حذف اینستاگرام و نصب جدیدترین نسخه!

اگر روش قبل راهگشای شما نبود از این راه استفاده کنید؛ یعنی حذف اینستاگرام نصب دوباره جدیدترین نسخه برنامه اینستاگرام روی گوشی. این یکی از بهترین راه‌های رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام و Crash شدن آن است. توصیه ما این است که برای نصب جدیدترین نسخه اینستاگرام از گوگل پلی استور و اپ استور استفاده کنید:

دانلود و نصب اینستاگرام برای اندروید

دانلود و نصب اینستاگرام برای آیفون

راه حل سوم برای مشکل اینستاگرام: استفاده از ابزارهای تغییر IP

یکی دیگر از روش هایی که ممکن است منجر به رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام و Crash شدن آن شود، مربوط به تغییر IP است. شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در بسیاری موارد تغییر IP از طریق ابزارهای خاص منجر به رفع مشکلات و باگ‌های متعددی در برنامه اینستاگرام می‌شود. پس شما هم حداقل یک بار این روش را امتحان کنید!

بیشتر بخوانید: ربات دانلود از اینستاگرام؛ دستیار هوشمند شما!

راه حل چهارم حل مشکل باز نشدن اینستاگرام: از کامپیوتر استفاده کنید!

اگر روش‌های بالا مشکل شما را حل نکرد و همین حالا نیاز دارید که وارد اینستاگرام خودتان شوید، به سایت اینستاگرام بروید! این راه‌حل هرچند درمان قطعی نیست ولی مشکل باز نشدن اینستاگرام در اندروید و iOS و کرش‌های آن را حل می‌کند. در این روش فرقی نمی‌کند گوشی شما اندرویدی باشد یا آیفون؛ تنها کافیست به سایت اینستاگرام بروید و نام کاربری و رمزعبورتان را وارد کنید و دوباره به دنیای اینستاگرام بازگردید!

ورود به اینستاگرام

بیشتر بخوانید: روش‌های نصب و استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر

راه‌حل آخر؛ بازگشت به تنظیمات کارخانه!

و اما راه آخر! اگر روش‌های بالا مشکل باز نشدن اینستاگرام را حل نکرد به سراغ این راه بیایید! البته یکی از راه‌های بالا یا ترکیب آنها به احتمال بسیار زیاد مشکل شما را حل می‌کند. اما در بعضی موارد ممکن است شما هنوز هم در وصل شدن به اینستاگرام مشکل داشته باشید. اگر اینچنین است، گوشی خودتان را به تنظیمات کارخانه (Reset Factory) بازگردانید!

البته توجه داشته باشید که در این روش تمام اطلاعات، برنامه‌ها، عکس‌ها و فیلم‌ها، مخاطبین و .. از روی گوشی شما پاک می‌شود!

اینستاگرام، بازشو!

اگر در ورود به اینستاگرام مشکل دارید راه حل شما در چند مرحله ساده است! ما این مراحل را توضیح دادیم تا در زمان بروز مشکل اینستاگرام بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به اینستاگرام بازگردید و مشکل وصل نشدن اینستاگرام را حل کنید.

اگر شما راه بهتری برای رفع مشکل باز نشدن اینستاگرام و Crash شدن آن سراغ دارید، آن را در بخش نظرات به‌اشتراک بگذارید.

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (267)

guest
267 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیر حسین زراعی
امیر حسین زراعی
3 ماه گذشته

من گوشیم رو تازه خریدم و خب از کارخونه اومده برای اولین بار اینیستاگرام رو نصب کردم فیلتر شکنم روشنه در قسمت اول میگه داریم فارسی میکنیم بعد از مدتی مینیویسه که به انگلیسی ادامه بدیهیم وقتی ادنو میزنم صفحه سیاه میشه و بعد از مدتی میگه تنصال با سیستم قطعه و دو باره امتحان کنید یعنی اصلا به درخواست ایمیل اینا نمیرسه میشه کمک کنید

امیر
امیر
1 سال گذشته

عذرخواهی میکنم الان که اینستاگرام در ایران قطع شده چطوری میشه با اینستاگرام کار کرد لطف کنید راهنمایی کنید

Elaheh Layeghi
Elaheh Layeghi
1 سال گذشته
پاسخ به  امیر

سلام از vpn باید استفاده کنید.

محمد آرین نسب
محمد آرین نسب
1 سال گذشته

من امروز صبح از اینستام پرت شدم بیرون و با پیچای دیگ میخوام پیچمو ببینم اصلا نشونش نمیده و پیچ من دومرحله ایی اصلا انگاری دلیت شده چکار کنم

صبرا
صبرا
1 سال گذشته

الان از پیجم پرت شدم بیرون کسی تو پیجم نیس چون دو مرحله اییع
بعد الان ک میزنم برم توش میگع ارتباط با پیجتون برقرار نمیشع چیکار کنم 🥺

F.N
F.N
1 سال گذشته

سلام من وقتی میخوام وارد اکانتم شم وقتی رمز و میزنم و آیدیم رو
بعد میگه به ایمیل تون یه کدی میفرستیم منم ایمیلم رو خاطرم نیست نمیدونم چیکار باید بنمایم :/