تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون ۶ تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون ۶

تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون ۶

آیفون های اپل گوشی های بسیار با کیفیت و درجه یکی هستند اما این موضوع بدان معنا نیست که هیچوقت نیازمند تعمیر کردن این گجت ها نخواهید شد. طبیعتا آیفون 6 اپل هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود. یکی از مشکلات رایج این گوشی مربوط به از دست رفتن آنتن و پریدن آن می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم در مورد رفع مشکل رایج آنتن در آیفون 6 و از دست رفتن آنتن گوشی صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد 2

 

مشکل رایج آنتن در آیفون 6 اپل

قبل از اینکه در رابطه با اختلال های رایجی که در آنتن iPhone 6 اپل رخ می‌دهند صحبت کنیم، بهتر است کمی بیشتر در رابطه با ماهیت مشکلات آنتن دهی گوشی های موبایل صحبت داشته باشیم. مشکل آنتن به معنای بروز اختلال در شبکه سیم کارت و متصل نشدن آن به سرویس دهنده خواهد بود. به مشکل رایج آنتن در آیفون 6 بدین صورت است که شبکه سیم کارت توسط گوشی شناسایی نمی‌شود و در نتیجه کاربر نه قادر به برقراری تماس های تلفنی خواهد بد و نه می‌تواند از اینترنت سیم کارت خودش استفاده کنید. برخی از رایج ترین حالت های بروز اختلال در آنتن آیفون 6 به شرح زیر هستند:

 

تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون 6 |گارانتی اپل

 

  • گیرد کردن روی حالت Searching: گیر کردن روی حالت Searching حالتی است که در آن گوشی روی وضعیت جستجو برای اتصال به شبکه مناسب گیر می‌کند. در اینگونه مواقع در گوش سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش آیفون عبارت Searching نمایش داده خواهد شد و گوشی دائما در تلاش خواهد بود که به یک شبکه مناسب متصل شود. در مورد جزئیات این مشکل در مقاله رفع مشکل گیر کردن آیفون روی Searching شبکه بیشتر صحبت کرده بودیم.

 

  • گیر کردن بر روی حالت No Service: یکی دیگر از رایج ترین مشکلات آیفون های اپل که به ویژه در iPhone 6 زیاد شاهد به وقوع پیوستن آن هستیم مربوط به گیر کردن یا نشان دادن عبارت No Service در گوشه سمت چپ و فوقانی صفحه نمایش می‌شود. در این شرایط گوشی در شناسایی سیم کارت و سرویس گیری از شبکه آن کاملا ناموفق بوده و منشاء مشکل می‌تواند با مسائل مختلفی ارتباط داشته باشد.

 

تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون 6 |گارانتی اپل

 

  • پریدن آنتن آیفون: پریدن آنتن هم یکی دیگر از حالت های بروز اختلال در شبکه سیم کارت و آنتن دهی آیفون های اپل است که در مقاله رفع مشکل پرش آنتن آیفون | پریدن آنتن موبایل اپل | No Service در رابطه با آن صحبت کرده بودیم. پریدن آنتن گوشی می‌تواند به شیوه ها و حالت های مختلفی به وقوع بپیوندد. به عنوان مثال ممکن است آنتن آیفون شما هر چند دقیقه یک بار از بین برود و دوباره وصل شود یا آنتن گوشی هر چند ساعت یک بار برای مدت زمان خاصی در حالت No Service قرار گیرد.

 

  • ارور سیم کارت و روشن نشدن آیفون: در برخی مواقع هم ممکن است وقتی سیم کارتی را در آیفون قرار می‌دهید و آن را روشن می‌کنید یا ارور هایی رو به رو شوید که به کل از روشن شدن دستگاه و استفاده از آن جلوگیری می‌کنند. این ارور ها نشان دهنده لاک بودن آیفون هستند! لاک بودن آیفون بدان معناست که دستگاه با یک شبکه سرویس دهنده سیم کارت خاص تحت قرارداد است و برای اینکه بتوان در آن از سیم کارت اپراتور های دیگر استفاده شود می‌بایست دستگاه آنلاک گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این حالت توصیه داریم به مطالعه مقاله آنلاک کردن آیفون چیست و شامل چه روش‌هایی می‌شود؟ بپردازید.

 

  • ضعیف بودن همیشگی آنتن: مشکل رایج آنتن در آیفون 6 می‌تواند به شیوه های مختلفی نمایان شود و ضعیف بودن همیشگی آنتن یکی دیگر از مهم ترین این حالت هاست. ضعیف بودن آنتن آیفون بدان صورت است که دستگاه همیشه و در همه شرایط قدرت آنتن دهی ضعیفی دارد و حتی در مواقعی که گوشی های دیگر در کنار آیفون به خوبی آنتن می‌دهند، آنتن آیفون در وضعیت ضعیف قرار داشته باشد. عموما بروز این حالت نشان دهنده وجود یک ضعف سخت افزاری در دستگاه و فلت آنتن آن خواهد بود که با تعویض این قطعه رفع می‌شود. برای آشنایی بیشتر با رایج ترین تعمیرات آیفون 6 اپل بر روی لینک ضمیمه شده کلیک کنید.

 

موارد فوق از اصلی ترین و رایج ترین حالت های بروز اختلال در آنتن دهی آیفون 6 اپل هستند که البته ممکن است مشابه همین اختلال ها در مدل های دیگر آیفون هم به وجود آید و به ویژه در آیفون 7 هم زیاد شاهد بروز اینگونه مشکلات هستیم. اما چطور باید مشکل از دست رفتن آنتن گوشی اپل و پریدن آن را برطرف کرد؟ در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

دلیل از دست رفتن آنتن گوشی اپل و آیفون 6

اما دلیل اینکه در آیفون 6 یا دیگر آیفون های اپل با مشکل آنتن رو به رو می‌شویم چیست؟ این مسئله عموما یا ناشی از باگ های نرم افزاری است که به سادگی و با انجام چند کار ساده قابل رفع هستند و یا ناشی از مشکلات و اختلال های سخت افزاری خواهد بود که به تعمیرات تخصصی آیفون نیاز دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعویض فلت آنتن آیفون ها و جتی تعویض سیم کارت ریدر (SIM Reader) از رایج ترین مشکلات و تعمیرات آیفون های اپل است. بنابراین اگر با مشکل از دست رفتن آنتن گوشی اپل رو به رو شدید تصور نکنید که با یک مشکل عجیب و نادر دست و پنجه نرم می‌نمایید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد 2

 

طبیعتا اگر مشکل پریدن آنتن موبایل شما ناشی از عوامل نرم افزاری یا بهتر بگوییم مربوط به عواملی باشد که با مسائل سخت افزاری ارتباط ندارند، می‌توانید بدون انجام تعمیرات سخت افزاری مشکل را رفع کنید. عموما هزینه رفع مشکل در این حالت نسبت به حالتی که نیاز به تعمیرات سخت افزاری وجود داشته باشد کمتر خواهد بود. اما اگر مشکل با تدابیر نرم افزاری برطرف نشد می‌بایست به فکر تعمیرات سخت افزاری باشید و تعمیرات سخت افزاری آیفون  و دیگر آیفون های اپل هم بهتر است فقط در نمایندگی های اپل و به دست کارشناسان با تجربه و مجرب انجام گیرد تا بهترین بازده را به همراه داشته باشد.

راه حل های نرم افزاری رفع مشکل رایج آنتن در آیفون 6

اگر با مشکل رایج آنتن در آیفون 6 مواجه شده‌اید به ترتیب از راه حل هایی که در این بخش معرفی می‌کنیم با هدف رفع مشکل به وجود آمده استفاده کنید. اگر مشکل آیفونتان با در نظر گرفتن این روش ها حل نشد، مطمئنا باید از تعمیرات سخت افزاری برای رفع مشکل استفاده به عمل آورید. راه حل های نرم افزاری موجود برای رفع مشکل از دست رفتن آنتن گوشی اپل به شرح زیر هستند:

  • اطمینان از لاک نبودن آیفون: در اولین قدم و قبل از هر چیز مطمئن شوید که آیفون شما لاک نیست و تحت قرارداد با اپراتور خاصی قرار ندارد. اگر آیفون لاک اپراتور خاصی باشد فقط با سیم کارت همان اپراتور قابل استفاده خواهد بود و برای استفاده از گوشی در ایران و با اپراتورهای داخلی باید آیفون را آنلاک کنید. انجام این کار با صرف هزینه امکانپذیر خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روش های آنلاک آیفون های اپل به مطالعه مقاله آموزش و معرفی روش های آنلاک کردن آیفون های اپل بپردازید. عموما آیفون هایی که به عنوان هدیه از خارج کشور برای افراد ارسال می‌شوند با اینگونه مشکلات رو به رو هستند. اگر آیفون لاک باشد، امکان روشن شدن کامل و استفاده از گوشی مقدور نخواهد بود.

 

  • اطمینان از رجیستر و فعال بودن آیفون: در خیلی از مواقع دیده شده که اختلال های آنتن دهی آیفون ها ناشی از مشکلات رجیستری و فعال نبودن دستگاه بوده است. بنابراین مطمئن شوید که آیفون رجیستر شده و فعال است، در غیر این صورت بروز اختلال در آنتن دهی سیم کارت آن کاملا طبیعی خواهد بود. برای بررسی این موضوع می‌توانید از سامانه همتا استفاده کنید که در مقاله آموزش کار با سامانه همتا : رجیستر گوشی، انتقال مالکیت و غیره در مورد نحوه استفاده از آن صحبت کردیم.

 

تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون 6 |گارانتی اپل

 

  • خارج کردن و نصب مجدد سیم کارت: در خیلی از مواقع خارج کردن و نصب مجدد سیم کارت مشکلات آنتن دهی گوشی و پریدن سیگنال آن را برطرف می‌سازد. بنابراین انجام این کار و همچنین ریستارت آیفون را هم به عنوان یک راه حل در دستور کار قرار دهید.

 

  • اطمینان از سلامت سیم کارت: اگر دائما با عبارت No Service مواجه می‌شوید یا آیفونتان روی گزینه Searching گیر می‌کند، احتمال دارد که مشکل از سمت سیم کارتتان باشد و اصلا به آیفون مرتبط نشود. برای بررسی این امر سیم کارت خود را در یک گوشی دیگر تست کنید یا یک سیم کارت دیگر را در آیفون نصب نمایید. طبیعتا اگر سیم کارت دوم در آیفون کار کند یا سیم کارت اول در گوشی دیگر هم کار نکتد، مشکل از سمت آیفون نیست.

 

  • آپدیت iOS: همیشه سعی کنید جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS را روی آیفونتان نصب نمایید تا بهترین بازده را از آن دریافت کنید. در برخی مواقع آپدیت سیستم عامل می‌تواند اختلال هایی مثل مشکل رایج آنتن در آیفون 6 را برطرف سازد. برای نصب جدیدترین آپدیت های iOS به مسیر Settings > General > Software Updates بروید و در صورت وجود آپدیت جدید آن را دانلود و نصب نمایید. به منظور نصب آپدیت iOS می‌توانید از نرم افزار آیتیونز (iTunes) هم کمک بگیرید.

 

تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون 6 |گارانتی اپل

 

 

  • تغییر دستی سرویس دهنده سیم کارت: به مسیر Settings > Carriers بروید و تیک گزینه Automatic را بردارید تا حالت خودکار شناسایی سرویس دهنده سیم کارت غیر فعال شود. کمی منتظر باشید تا آیفون جستجوی لازم را انجام داده و لیست شبکه های سیم کارت در دسترس را نمایش دهد. حالا از لیست اپراتور سیم کارت خود را انتخاب نمایید و کمی منتظر باشید تا اتصال به آن انجام شود. اگر اتصال موفقیت آمیز انجام شد و گوشی روی Searching یا No Service گیر نکرد، می‌توانید دوباره گزینه Automatic را فعال کنید.

 

  • ریست تنظیمات شبکه آیفون: اگر روش های قبلی در رفع مشکل رایج آنتن در آیفون 6 موقر واقع نشدند توصیه داریم که تنظیمات شبکه گوشی را به طور کامل ریست کنید. بدین منظور وارد مسیر Settings > General > Reset شوید و گزینه Reset Network Settings را انتخاب کنید. پسورد آیفون را وارد کرده و با ریست شدن تنظیمات نتورک یا شبکه موافقت به عمل آورید. بعد زا ریست شدن این تنظیمات دوباره اتصال آیفون به شبکه سیم کارت را بررسی کنید.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد 2

 

 

  • ریست تمام اطلاعات (فکتوری ریست): آخرین آپشن نرم افزاری که پیش رویتان قرار دارد و می‌توان از آن به عنوان آخرین راه حل استفاده کرد مربوط به ریست تمام اطلاعات دستگاه و بازگرداندن آن به حالت پیش فرض کارخانه می‌شود. بدین منظور وارد مسیر Settings > General > Reset شوید و گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب نمایید. پسورد آیفون را وارد کنید و با ریست شدن اطلاعات دستگاه موافقت به عمل آورید. چند دقیقه منتظر باشید تا ریست دستگاه انجام شود و مراحل راه اندازی اولیه را طی کنید. حالا عملکرد سیم کارت را بررسی کنید. احتمالا بدون مشکل اتصال سیم کارت برقرار می‌شود.

 

اگر با انجام موارد فوق همچنان مشکل آنتن دهی و از دست رفتن آنتن گوشی اپل شما برقرار بود و رفع نشد، مطمئن باشید با یک مشکل سخت افزاری رو به رو هستید. در اینگونه مواقع بهتر است از سرویس مراکز تعمیر تخصصی آیفون نظیر موبایل کمک برای بررسی دستگاه و رفع مشکل آن استفاده کنید. در ادامه بیشتر به صحبت در مورد روش سخت افزاری رفع مشکل رایج آنتن در آیفون 6 می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

هزینه تعویض فلت آنتن iPhone 6 و رفع مشکل پریدن آنتن اپل

احتمالا بعد از اطمینان از این مسئله که مشکل گوشی شما ناشی از عوامل نرم افزاری نیست و باید از سرویس تعمیرکاران برای رفع مشکل استفاده کنید، این سوال در ذهنتان به وجود می‌آید که  هزینه تعویض فلت آنتن iPhone 6 و رفع مشکل پریدن آن اپل چقدر خواهد بود؟ خوشبختانه فلت آنتن آیفون 6 و دیگر آیفون ها از قطعات گران قیمت این گوشی های موبایل محسوب نمی‌شود، بنابراین خیلی نگران هزینه تعمیر و تعویض این قطعه نباشید. هزینه تعویض فلت آنتن آیفون 6 به مراتب از هزینه تعویض ال سی دی آن یا انجام تعمیرات تخصصی روی مادربرد گوشی کمتر خواهد بود.

 

تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون 6 |گارانتی اپل

 

برای کاهش هزینه تعمیرات می‌توانید خودتان هم شخصا دست به کار شوید و پس از تهیه کردن قطعات و ابزارهای مورد نیاز، نسبت به تعمیر دستگاه اقدام کنید. برای آشنایی با جزئیات تعمیر آیفون 6 می‌توانید از مجموعه مقالات آموزش تعمیرات آیفون 6 که توسط تیم تحریریه موبایل کمک تدوین شده‌اند استفاده به عمل آورید. اما اگر خودتان توانایی یا فرصت لازم برای انجام شخصی تعمیرات موبایل را ندارید، باز هم راه حل عالی و کم هزینه دیگر پیش رویتان قرار خواهد داشت که مربوط به بکارگیری سرویس موبایل کمک می‌شود. در مرکز موبایل کمک و نمایندگی اپل، تعمیرات تخصصی آیفون ها با استفاده از مدرن ترین تجهیزات و با کمترین هزینه انجام می‌شود. در ادامه بیشتر در رابطه با خدمات موبایل کمک و رفع مشکل رایج آنتن در آیفون 6 در این مرکز صحبت می‌کنیم.

موبایل کمک بهترین گزینه برای رفع مشکل رایج آنتن در آیفون 6

اما چرا موبایل کمک بهترین گزینه برای انجام تعمیرات سخت افزاری روی آیفون های اپل است و بهتر است رفع مشکل پریدن آنتن موبایل اپل را به کارشناسان این مرکز واگذار کنید؟ برخی از اصلی ترین مزیت هایی که با بکارگیری خدمات موبایل کمک می‌توانید از آن ها بهره‌مند شوید به شرح زیر هستند:

  • عدم نیاز به مراجعه حضوری: سرویس موبایل کمک به گونه‌ای تدوین شده که متقاضیان تعمیرات موبایل برای استفاده از آن هیچ نیازی به مراجعه حضوری ندارند. از صفر تا صد پروسه تعمیر در این مرکز بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان و توسط تیم موبایل کمک انجام می‌شود.

 

  • سرعت عمل بالا: در مرکز موبایل کمک طی سریع ترین زمان ممکن انجام می‌شود و عموما متقاضیان بعد از چند ساعت گوشی تعمیر شده خود را درب منزل یا هر کجا که باشند از پیک رایگان موبایل کمک تحویل خواهند گرفت.

 

  • بکارگیری تجهیزات پیشرفته: در موبایل کمک از مدرن ترین و پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا برای تعمیر گوشی متقاضیان استفاده خواهد شد و این امر سبب می‌شود که سطح کیفی تعمیرات در بالاترین وضعیت ممکن قرار گیرد.

 

  • تضمین اورجینال بودن قطعات: قطعاتی که در مرکز موبایل کمک مورد استفاده قرار خواهند گرفت و روی گوشی متقاضیان نصب می‌شوند مستقیما از فروشگاه قطعات موبایل مرکز موبایل کمک تامین خواهند شد و از نظر اورجینال بودن مشمول گارانتی یا ضمانت هستند.

 

تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون 6 |گارانتی اپل

 

  • ضمانت کیفیت تعمیرات: کیفیت تمام تعمیراتی که در مرکز موبایل کمک روی گوشی متقاضیان انجام می‌شود تضمین شده است و تا یک بازه زمانی مشخص این ضمانت پابرجاست و متقاضی امکان استفاده از آن را خواهد داشت.

 

  • صرفه جویی در هزینه ها: تعرفه های مرکز موبایل کمک نسبت به تعرفه تعمیرات تخصصی اپل در بازار آزاد به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و از سمت دیگر قیمت قطعات تامین شده از فروشگاه موبایل کمک برابر همان قیمت خرید محاسبه می‌شود. بنابراین با سرویس موبایل کمک صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه ها خواهید داشت.

موارد فوق فقط بخشی از اصلی ترین مزیت هایی هستند که با استفاده از خدمات مرکز موبایل کمک می‌توانید از آن ها بهره‌مند شوید. بنابراین اگر می‌خواهید یک تعمیر سریع، مطمئن و بدون دردسر روی گوشی شما انجام شود، موبایل کمک بهترین گزینه برای انتخاب خواهد بود.

 

تعمیر مشکل Searching آنتن دهی در آیفون 6 |گارانتی اپل

 

 

ثبت سفارش آنلاین تعمیرات آیفون با گارانتی اپل

مراحل ثبت سفارش و انجام تعمیرات آیفون در مرکز موبایل کمک به گونه‌ای تدوین شده که کمترین دردسر را برای متقاضیان به همراه داشته باشد. بدین منظور کافیست مراحل زیر طی شوند:

  • ثبت سفارش تعمیرات: در قدم نخست متقاضی سفارش یا درخواست تعمیر خود را به ثبت می‌رساند. بدین منظور کافیست با شماره 02175147 تماس حاصل کنید یا از طریق صفحه ثبت درخواست آنلاین تعمیرات موبایل در سایت موبایل کمک سفارشتان را به ثبت برسانید.

 

  • اعزام پیک و دریافت گوشی: در این مرحله پیک رایگان موبایل کمک به آدرس متقاضی اعزام می‌شود و گوشی معیوب را درب منزل از وی تحویل خواهد کرد. گوشی توسط پیک به شرکت ارجاع داده خواهد شد.

 

  • انجام تعمیرات تخصصی: کارشناسان موبایل کمک در سریع ترین زمان ممکن بررسی های لازم را روی گوشی انجام می‌دهند و تعمیرات مورد نیاز روی دستگاه صورت می‌پذیرد. عموما رفع مشکل رایج آنتن در آیفون 6 که با تعویض فلت آنتن همراه خواهد بود ظرف 3 ساعت در مرکز موبایل کمک انجام می‌شود.

 

  • تحویل گوشی با پیک به متقاضی: در آخرین مرحله و بعد از انجام تعمیرات هم پیک رایگان موبایل کمک گوشی تعمیر شده متقاضی را به آدرس وی ارسال و دستگاه را درب منزل به او تحویل می‌دهد.

 

گارانتی رسمی تعمیرات اپل | 02175147 | خیابان جمهوری، نرسیده به پل حافظ، خیابان لاله، پلاک 9 واحد 2

 

بنابراین با خدمات موبایل کمک و نمایندگی اپل می‌توانید یک تعمیرات سریع، مطمئن و بدون دردسر و البته کم هزینه را تجربه کنید. موبایل کمک اولین مرکزی است که در ایران سرویس تعمیرات تلفن همراه را با امکان ثبت سفارش آنلاین و تلفنی ارائه می‌کند. به منظور کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با خدمات موبایل کمک و ثبت درخواست تعمیرات یا مشاوره رایگان با شماره 02175147 تماس حاصل کنید.

همچنین در صورت نیاز به خرید گوشی می توانید از سایت موبایل کمک اقدام به خرید فرمایید.

بیشتر بخوانید:

خرید قطعه موبایل

قطعات گوشی iPhone 6

تاچ ال سی دی آیفون 6

پریدن آنتن گوشی آیفون

تعمیرات تخصصی آیفون
در نمایندگی اپل با گارانتی رسمی

دفتر مرکزی75147-021
تعمیرات تخصصی آیفون
در گارانتی اپل

مقالات آموزش تعمیرات آیفون

آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

اطلاعات بیشتر آموزش گام به گام تعویض انواع قطعات اپل

تعمیر باتری انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض باتری اپل

اطلاعات بیشتر تعویض باتری انواع آیفون

تعمیرات تخصصی اپل واچ

اطلاعات بیشتر
تعمیرات اپل واچ

فروشگاه قطعات تعمیرات اپل

خرید قطعات اورجینال آیفون (با گارانتی اصالت قطعه)

اطلاعات بیشتر فروشگاه قطعات موبایل

تعویض ال سی دی انواع آیفون

مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل

اطلاعات بیشتر مقالات راهنمای تعویض ال سی دی اپل