آموزش لغو ارسال یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام

حذف پیام ارسال شده در تلگرام

تلگرام به تازگی قابلیت لغو ارسال یا پاک کردن پیام ارسال شده را به اپلیکیشن پیام رسان خود اضافه کرد. اما شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آید که چگونه می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید و ارسال پیام‌های پیشین را لغو نمایید. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه لغو ارسال یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

مقدمه‌ای در رابطه با حذف پیام ارسال شده در تلگرام

تلگرام چندی پیش قابلیت پاک کردن پیام‌های ارسالی در لیست گفتگوها و همچنین ویرایش آن‌ها را ارائه کرده بوید. به منظور حذف یک پیام کافی بود که انگشت خود را بر روی آن پیام قرار دهید و سپس آیکون سطل آشغال را انتخاب کنید. در این شرایط پیام مد نظر از لیست گفتگوی دستگاه شما حذف می‌شد، اما مخاطب شما همچنان قادر به مشاهده آن پیام در لیست گفتگوی خود بود! به بیان دیگر شما تنها می‌توانستید وضعیت پیام‌های هر مکالمه را در دستگاه خود تغییر دهید و پیام‌های مد نظر را در دستگاهتان حذف کنید اما قادر به حذف کلی یک پیام ارسال شده در دستگاه مبدا و مقصد نبودید.

اما چند روز پیش، تلگرام یک به روز رسانی جالب را ارائه کرد. این به روز رسانی، امکان لغو ارسال پیام یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام را فراهم می‌کند. بنابراین هم اکنون اگر تلگرام 3.16 یا نسخه‌های بالاتر آن (در آینده) را در دستگاه هوشمند خود نصب کنید، قادر به حذف پیام ارسال شده در هر دو دستگاه مبدا و مقصد خواهید بود. قابلیت لغو ارسال پیام یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام تنها یکی از قابلیت‌های جدید تلگرام 3.16 محسوب می‌شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با جدیدترین نسخه اپلیکیشن تلگرام، توصیه می‌کنیم که به مطالعه مقاله “تلگرام ۳.۱۶ ؛لغو ارسال پیام، جزئیات مصرف و دامنه t.me” بپردازید.

اما چگونه نسبت به حذف پیام ارسال شده در تلگرام 3.16 اقدام کنیم؟ لغو ارسال پیام یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام 3.16 به سادگی امکانپذیر است. در این مقاله قصد داریم که نحوه انجام این عمل و استفاده از این قابلیت را به شما عزیزان آموزش دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر آیفون

چگونگی لغو ارسال یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، لغو ارسال یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام پروسه چندان پیچیده‌ای را به همراه ندارد. به منظور انجام این عمل کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا اپلیکیشن تلگرام نصب شده در گوشی خود را به روز رسانی کنید. همانطور که اشاره کردیم، قابلیت حذف پیام ارسال شده در دستگاه مبدا و مقصد برای اولین بار در تلگرام 3.16 ارائه شده است، بنابراین تلگرام شما باید حداقل از این نسخه بهره ببرد.
  • در قدم دوم وارد پنجره گفتگویی شوید که قصد دارید پیام ارسالی خود را در آن حذف کنید.

حذف پیام ارسال شده در تلگرام

  • انگشت خود را بر روی پیام مد نظرتان قرار دهید و کمی نگه دارید تا انتخاب شود. در این شرایط یک منو در بخش فوقانی صفحه نمایان می‌شود. در گوشه سمت راست این منو آیکون سطل آشغالی قابل مشاهده است. این آیکون را لمس کنید.

حذف پیام ارسال شده در تلگرام

  • در این شرایط یک پنجره پاپ آپ نمایان می‌شود. اگر قصد دارید که پیام مورد نظر هم در دستگاه شما و هم در دستگاه مقصد و پنجره مکالمه مخاطبتان حذف شود، باید تیک گزینه ارائه شده را بزنید و سپس عبارت OK را لمس نمایید. اگر تیک گزینه موجود را نزنید و OK را انتخاب کنید، پیام مورد نظر تنها در پنجره گفتگوی دستگاه شما حذف می‌شود و مخاطبتان همچنان آن پیام را مشاهده خواهد کرد. بنابراین تیک باکس موجود را زده و گزینه OK را لمس کنید.

به صورتی که در بخش فوق اشاره کردیم، می‌توانید نسبت به لغو ارسال یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام اقدام کنید. در نظر داشته باشید که طی کردن مراحل فوق منجر می‌شود که پیام مورد نظر در دستگاه مبدا و مقصد حذف شود. حتی اگر پیام شما توسط مخاطبتان خوانده شده باشد هم با انجام مراحل فوق می‌توانید نسبت به حذف آن در هر دو دستگاه اقدام نمایید. در نهایت باید اشاره کنیم که امکان حذف پیام ارسال شده در گروه‌های تلگرام هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

آموزش ویدئویی لغو ارسال یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه لغو ارسال پیام یا حذف پیام ارسال شده در تلگرام پرداختیم. در نظر داشته باشید که به منظور استفاده از این قابلیت باید حداقل تلگرام 3.16 بر روی دستگاهتان نصب باشد. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت قاب پشت آیفون 8

قطعات A31

ال سی دی Samsung A30

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (37)

guest
37 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امینو
امینو
1 سال گذشته

سلام من نمیخوام طرف مقابل پیام ها رو برای من هم پاک کنه چکار باید بکنم لطفا جواب بدی ممنون

دانا
دانا
2 سال گذشته

از من میشنوی کلا بیخیال این قسمت کامنت ها باش

کلا مطالب به دلشون نباشه
میان فوش میدن و مسخره می‌کنند و بهانه میگرند و شروع میکنن به غرغر و صحبت با دورویی و دروغ و شایعه و…….
اعصاب همه رو بهم میریزن و بعضی کاربر ها کلا باهم درگیرند

مطالب هم جالب باشه باز دوباره
میان بحث سیاسی و حرف های رکیک +۱۸ و دروغ و فوش و ناسزا و تمسخر و…… به راه میندازن

...
...
2 سال گذشته

سلام … اگر پیامی رو از کانالی برای فردی بفرستیم و بعد اون پیام رو کانال حذف کنه برای اون کسی که فرستادیم هم پاک میشه ؟

امیر
امیر
2 سال گذشته

سلام ببخشید من پیام رو فقط برای خودم پاک کردم چیکار کنم پیام برگرده تا برای اونم پاک کنم

م
م
3 سال گذشته

سلام ببخشید من یه عکس اشتباهی برا یکی فرستادم بعد قبل از اینکه تیک اول بخوره نت گوشیمو خاموش کردم و بعد هم برنامه تلگرام رو حذف کردم و دوباره نصب کردم میخواستم بدونم عکس رفته براش یا نه ؟

Matin English
Matin English
3 سال گذشته
پاسخ به  م

اگر تصویر قبل از قطع اینترنت ارسال نشده باشه خیر