آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

اغلب گوشی‌های هوشمند کنونی قابلیت ذخیره شماره و لیست مخاطبین را در دو حالت ارائه می‌کنند. در اولین حالت لیست مخاطبین شما در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می‌شود و در حالت دوم این لیست در حافظه سیم کارت نیز ذخیره خواهد شد. در این بین بسیاری از افراد علاقه دارند که لیست مخاطبین دستگاه خود را هم در سیم کارت و هم در حافظه داخلی دستگاه ذخیره کنند. در این شرایط عموما هنگامی که کاربر به لیست مخاطبین دستگاه مراجعه می‌کند با مشکلی مواجه می‌شود و هر مخاطب با دو نام کاربری در لیست مخاطبین دستگاه نمایش داده می‌شود که یکی از آن‌ها مربوط به حافظه سیم کارت و دیگری مربوط به حافظه داخلی دستگاه خواهد بود.

این امر به واقع آزاردهنده است، اما به راحتی می‌توان از نمایش این چنینی لیست مخاطبین دستگاه جلوگیری به عمل آورد. در این مقاله توضیحاتی در مورد نحوه رفع این مشکل در سری محصولات گلکسی سامسونگ ارائه می‌شود. اما موضوع اصلی این مقاله مربوط به چگونگی حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ است. در پاره‌ای از موارد این امکان وجود دارد که قصد داشته باشید سیم کارت خود را به فرد دیگری واگذار کنید. مطمئنا در این وضعیت نباید لیست مخاطبین شما در سیم کارت ذخیره شده باشند، بنابراین نیاز است تا مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت خود را حذف نمایید. در این مقاله به آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ خواهیم پرداخت.

دقت داشته باشید که ممکن است مراحل انجام این کار در تمامی سری محصولات گلکسی سامسونگ به شکل کاملا مشابهی انجام نشود و برخی از بخش‌های آن از یک دستگاه تا دستگاه دیگر متفاوت باشد، اما در هر حال روند کلی انجام این عمل به همین شیوه است. اگر تمایل دارید که توضیحات و راهنمایی دقیقی در مورد نحوه حذف مخاطبین سیم کارت در گوشی هوشمند خود به دست آورید، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: هزینه تعمیرات موبایل

حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

به منظور حذف مخاطبین سیم کارت خود در سری محصولات گلکسی کمپانی سامسونگ مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

ابتدا وارد منوی اصلی اپلیکیشن‌های دستگاه خود شوید. ورود به این منو با استفاده از آیکونی که در تصویر فوق نمایش داده شده امکان‌پذیر می‌شود.

آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

حال آیکون مربوط به بخش مخاطبین یا “Contacts” دستگاه خود را انتخاب کنید.

آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

در برخی از سری محصولات گلکسی سامسونگ با استفاده از دکمه فیزیکی نمایش داده شده می‌توانید منوی تنظیمات بخش مخاطبین را مشاهده کنید اما در برخی دیگر از محصولات منوی تنظیمات این بخش به شکل دیگری نمایان می‌شود. بنابراین وارد این منو شوید. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد نحوه نمایش این منو در دستگاه خود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید. در منوی موجود به دنبال گزینه‌ای با عنوان “Contacts to Display” باشید. با یافتن این گزینه نسبت به انتخاب آن اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ در نمایندگی موبایل سامسونگ

آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

بخش “Contacts to Display” در واقع بخشی است که از طریق آن می‌توانید نمایش مخاطبین در دستگاه را مدیریت نمایید. به عنوان مثال با انتخاب گزینه “SIM” در این بخش تنها مخاطبین ذخیره شده در سیم کارتتان نمایش داده می‌شوند. با انتخاب گزینه “Phone” تنها مخاطبین ذخیره شده در حافظه داخلی دستگاه در لیست مخاطبین نمایش داده می‌شود.

به طور پیش فرض تنظیمات این بخش بر روی گزینه “All Contacts” قرار دارد. این گزینه سبب می‌شود که مخاطبین سیم کارت و گوشی شما به طور همزمان در لیست مخاطبین دستگاه نمایش داده شوند. بنابراین با غیرفعال کردن این گزینه و انتخاب یکی از گزینه‌های “SIM” یا “Phone” مشکل نمای دوبل مخاطبین دستگاهتان برطرف می‌شود. حال تصور کنید که قصد داریم مخاطبین ذخیره شده بر روی سیم کارت خود را حذف نماییم. بدین منظور گزینه “SIM” را انتخاب کنید.

آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

حال به لیست مخاطبین دستگاه خود بازگردید. در این شرایط تنها آن دسته از مخاطبینی نمایش داده می‌شوند که در حافظه سیم کارت ذخیره شده باشند. مجددا به منوی این بخش مراجعه کرده و به دنبال گزینه “Delete” باشید.

آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ - موبایل‌ کمک

حال می‌توانید آن دسته از مخاطبینی که قصد حذف آن‌ها را دارید انتخاب نمایید. احتمالا در این بخش گزینه‌ای با عنوان “Select All” ارائه می‌شود. اگر این گزینه ارائه نشد، به طور دستی نسبت به انتخاب تمامی مخاطبین سیم کارت خود اقدام نمایید.

آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

پس از انتخاب مخاطبین مورد نظر یا تمامی آن‌ها باید گزینه “Delete” را انتخاب کنید تا موارد انتخاب شده حذف شوند.

آموزش حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ - موبایل‌ کمک

بیشتر بخوانید:  تعویض گلس ال سی دی گوشی سامسونگ

با انتخاب گزینه “Done” فرآیند حذف مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت به پایان می‌رسد.

آموزش ویدئویی حذف مخاطبین سیم کارت در سری محصولات گلکسی سامسونگ

بیشتر بخوانید: 

خرید موبایل

خرید قطعات موبایل

قطعات گوشی iPhone XS Max  

قطعات گوشی سامسونگ A70

تعمیرات موبایل

منبع samsung

نظرات کاربران (16)

guest
16 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیر
امیر
1 سال گذشته

سلام پاک کردن مخاطبین سیم کارت که نشد راه حل !!!من مخاطبین سیم کارت و گوشیم عینا یکی نیست و بعضی مخاطبین فقط روی سیم کارت نگه داشتم ولی اکثر شماره های باقی مانده تکراری هستند من قصدم عدم نمایش نه حذف.چ کنم¡؟

J.heidari
J.heidari
2 سال گذشته

سلام.من جدیدأ هرکدوم از مخاطبینمو از مخاطبین گوشیم پاک میکنم،ولی همچنان در مخاطبین وات میمونه.ولی قبل از این باحذف هرمخاطب گوشیم،اون مخاطب در مخاطبین واتساپ حذف میشد.الان چکار باید کرد تا مث قبلا کارکنه؟

امیر
امیر
1 سال گذشته
پاسخ به  J.heidari

دوست عزیز اول واتس اپ‌بروز کن اگر حل نشد از واتس آپ پشتیبان بگیر سپس واتس آپ خودت رو حذف و مجددا نصب کن و سپس از پشتیبان تهیه شده اخیر ،پیام ها رو بازیابی کن ؛حتما حل میشه

فاطمه
فاطمه
2 سال گذشته

سلام من هرچی مخاطبامو از گوشی پاک میکنم بعد دو دقیقه دوباره برمیگردن. الان کلی شماره ی الکی تو گوشیم هست که اصن پاک نمیشه. چیکار کنم؟

mbina_t
mbina_t
2 سال گذشته
پاسخ به  فاطمه

یسسسس …. هر کار میکنم پاک نمیشه از هر مخاطبم دو یه تااره اومده ک میزنم پاک نمیشه … اگه هم پاک شه دوباره میاد ://////

زهرا
زهرا
2 سال گذشته
پاسخ به  فاطمه

سلام منم گوشیم همین مشکل رو داره بعضی مخاطبین هام اصلا حذف نمیشن…شما چکار کردید ،مال شما درست شد؟؟؟

aliebrahimi
aliebrahimi
3 سال گذشته

سلام من سیم کارتم تو گوشیم بود گوشیمو گم کردم بعد رفتم سیم کارتمو سوزوندم یه سیم کارت جدید ب همون شماره گرفتم میزارم توگوشی جدیدم هیچکدوم از مخاطبینم بالا نمیاره چرا؟؟؟؟؟
چیجوری مخاطبینمو برگردونم؟؟؟
آخع توش شماره های خیلی مهمی بود
کمک کنید ممنون میشم

امیرحسن مرتضایی
امیرحسن مرتضایی
4 سال گذشته

سلام من اکانت تلگراممو رو یه گوشی دیگه زدم . ولی وقتی که ساخته شد خواستم کاربر ادد کنم ، شماره های من رفت رو اون گوشی و شماره های اونم اومد رو گوشی من.
حالا مخاطبینمم حذف کردم ولی وقتی تو تلگرامم یه اسم میزنم اسامی دیگه ای میاد من نمی دونم چی کار کنم.

علی رضا
علی رضا
2 سال گذشته

منم دقیقا همین مشکل رو دارم