جلوگیری از تیک دار شدن پیام خوانده شده واتساپ (WhatsApp)

جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ

اگر بنا به هر دلیلی تمایل دارید که از تیک دارد شدن پیام های خوانده شده واتساپ جلوگیری کنید و به این صورت اجازه ندهید تا مخاطبینتان از خوانده شده پیام‌هایشان از جانب شما مطلع شوند، این مقاله راهنمای مناسبی را برایتان ارائه می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ (WhatsApp) بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس چیست؟ همه چیز درباره کلاب هاوس!

مقدمه‌ای در رابطه با جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ (WhatsApp)

واتساپ یا واتس آپ (WhatsApp) هم اکنون یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام رسان موجود به شمار می‌رود که علاوه بر امکان رد و بدل پیام متنی، قابلیت برقراری تماس ویدیویی و صوتی را هم ارائه می‌کند. هنگامی که در واتساپ به رد و بدل پیام متنی می‌پردازید، هر پیام دارای تیکی است که نشان می‌دهد آن پیام ارسال شده و یا توسط مخاطب مد نظر خوانده شده است. تصور کنید که یک پیام متنی را از طریق واتساپ برای دوست خود ارسال کرده‌اید. در این شرایط تا زمانی که دوست شما پیامتان را نخوانده باشد، در بخش زیر و سمت راست پیام یک تیک دیده می‌شود اما به محض اینکه این پیام توسط وی باز شده و خوانده شود، تیک موجود در گوشه سمت راست و پایین پیام به دو تیک تبدیل می‌گردد. به این صورت شما می‌توانید متوجه شوید که آیا مخاطب مد نظر پیام شما را خوانده است یا خیر!

بیشتر بخوانید: خاموش کردن 5G در اندروید

این فرآیند یک پروسه دوجانبه است. یعنی زمانی که شما هم پیامی دریافت کنید و آن را باز کنید، مخاطب مد نظرتان آن پیام را در دستگاه خود با دو تیک مشاهده خواهد کرد و به این صورت متوجه می‌شود که شما پیامک ارسالی او را مطالعه کرده‌اید. اما این احتمال وجود دارد که بنا به دلایل خاصی شما تمایل نداشته باشید که مخاطبینتان از خوانده شده پیام‌هایشان از جانب شما مطلع شوند. آیا این امکان وجود دارد که از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ (WhatsApp) جلوگیری کنیم؟ خوشبختانه این عمل امکانپذیر است و برای انجام آن نیازی به استفاده از برنامه‌های دیگری وجود ندارد، بلکه شما با مراجعه به منوی تنظیمات اکانت خود در واتساپ قادر به انجام این عمل و جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ (WhatsApp) می‌شوید. در ادامه به آموزش نحوه جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ (WhatsApp) خواهیم پرداخت. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

چگونه از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ جلوگیری کنیم؟

به منظور جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ (WhatsApp) نیازی به طی کردن مراحل پیچیده یا استفاده از اپلیکیشن‌های ثانویه دیگر وجود ندارد. در نظر داشته باشید که انجام این عمل در هر دو نسخه اندرویدی و آی او اسی برنامه واتساپ به شیوه مشابه انجام می‌شود. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را طی کنید:

جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همان Settings اکانت واتساپ خود شوید و سپس گزینه Account را انتخاب کنید. حال وارد بخش Privacy شوید.

جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ

گزینه‌ای تحت عنوان Read Receipts در این بخش وجود دارد که در حالت پیش فرض فعال است. با غیر فعال کردن این گزینه از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ (WhatsApp) جلوگیری به عمل خواهید آورد. همانطور که در عکس فوق مشاهده می‌‌کنید در تنظیمات این بخش از برنامه واتساپ هم مانند برنامه تلگرام گزینه‌ای تحت عنوان Last Seen ارائه شده است که با استفاده از آن می‌توانید زمان آخرین ورود خود به واتساپ را غیر قابل نمایش کنید و به حالت Last Seen Recently منتقل نمایید.

جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ

بیشتر بخوانید: حذف اکانت واتساپ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه جلوگیری از تیک دار شدن پیام های خوانده شده واتساپ (WhatsApp) و همچنین مخفی کردن زمان آخرین بازدید شما پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

ال سی دی آیفون 7 پلاس

ال سی دی آیفون 7

ال سی دی آیفون 6 اس پلاس

تعمیرات موبایل

منبع gottabemobile

نظرات کاربران (30)

guest
30 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
بهرام
بهرام
1 سال گذشته

سلام
واتساپ مثه بقیه برنامه های چت نیست، هرکاری کنید باز مشخصه که پیام به دست مخاطب رسیده و حتی خونده ولی مخفی هستش و متوجه بی محلی طرف حتما خواهید شد چون با ارسال هر پیام همین که دو تیک بخوره ولی رنگش خاکستری باشه یعنی طرف آنلاینه و پیام به واتساپش رسیده و حتی توی نوارمنوی بالای گوشی اخطارش هم نشون داده میشه، ازینجا به بعد با روش های بالا که ادمین سایت گفته میتونه بخونه ولی ما متوجه نشیم، در نتیجه واتساپ به درد نمیخوره

آفاق وثیقی
آفاق وثیقی
1 سال گذشته

این که فقط از تیک آبی خوردن جلوگیری میکنه. چطور توی گوشی میشه یه تیک کرد؟

AYNAZ
AYNAZ
2 سال گذشته

یعنی بعد اینکه جواب دادم تیک ابی بخوره

AYNAZ
AYNAZ
2 سال گذشته

سلام
من می خاستم بدونم که وقتی از واتساپ جی بی استفاده میکنم چی کار کنم که وقتی کسی پیامی میده قبل از خوندن ب قول معروف تیک ابی نخوره

Rwin
Rwin
2 سال گذشته

اگر کسی گزینه read recipit را خاموش کرده باشه چطور میشه فهمید پیام مار ادیده یا نه
در ورژن قدیمی واتساپ پیام صوتی که میفرستادیم مشخص میشد اما در ورزن جدیدپیام های صوتر را هم نشان نمیده ؟ آیاروش یا نرم افزاری هست که توسط اون بشه فهمید ؟