تلگرام ۳.۱۶ ؛لغو ارسال پیام، جزئیات مصرف و دامنه t.me

تلگرام 3.16

نسخه جدید برنامه تلگرام ساعاتی پیش به صورت رسمی منتشر شد. این نسخه جدید شامل قابلیت‌ها و ویژگی‌های جالبی می‌شود که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اگر تمایل دارید که با تغییرات جدید تلگرام 3.16 آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که با موبایل کمک و این مقاله اختصاصی همراه باشید.

مقدمه

همراه با شروع سال جدید میلادی، تلگرام هم هدیه خود را برای کاربران این اپلیکیشن پیام رسان ارائه کرد. تلگرام 3.16 جدیدترین نسخه از مسنجر تلگرام است که هم اکنون در گوگل پلی استور (Google Play Store) و اپ استور (App Store) عرضه شده و کاربران علاقمند می‌توانند نسبت به دانلود و استفاده از آن اقدام کنند. اما تلگرام 3.16 چه قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی دارد؟ با موبایل کمک همراه باشید تا مروری بر ویژگی‌های جدید و اصلی تلگرام 3.16 داشته باشیم.

امکان لغو ارسال پیام‌ها

مدتی پیش تلگرام قابلیت حذف یا Delete پیام‌های ارسالی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده بود، اما با استفاده از این قابلیت نمی‌توانستید ارسال یک پیام را لغو کنید. به عنوان مثال اگر یک پیام را برای دوست خود ارسال می‌کردید و سپس آن را حذف یا Delete می‌کردید، با وجود اینکه پیام مد نظر در دستگاه شما از لیست گفتگو حذف می‌شود، همچنان برای مخاطبتان ارسال و قابل مشاهده بود. بنابراین راهی وجود نداشت که به طور کامل ارسال پیام را در تلگرام لغو کنید. خوشبختانه این قابلیت جالب و کاربردی به تلگرام 3.16 اضافه شده است!

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل در محل

در تلگرام 3.16 به راحتی قادر به لغو ارسال پیام‌هایی خواهید بود که تصور می‌کنید جالب به نظر نمی‌رسند و به نوعی از ارسال آن‌ها پشیمان شده‌اید. دقت داشته باشید که این موضوع به آن معناست که پیام‌های مورد نظر علاوه بر حذف از دستگاه شما برای مخاطب مد نظر هم ارسال نمی‌شوند و به نوعی از دستگاه وی هم حذف خواهند شد. برای استفاده از این قابلیت و لغو ارسال پیام در تلگرام 3.16 کافیست که پیام مد نظرتان را انتخاب کنید و سپس با استفاده از گزینه Delete دستور حذف یا لغو ارسال آن را صادر نمایید. در پنجره پاپ آپ نمایان شده تیک گزینه موجود را بزنید تا پیام مد نظر از پنجره گفتگوی دستگاه مخاطبتان هم حذف شود. سپس گزینه OK را انتخاب کنید. بدین صورت پروسه لغو ارسال پیام با موفقیت به پایان می‌رسد و مخاطب شما هیچ‌گاه از ارسال اشتباه پیام و لغو آن باخبر نمی‌شود. تلگرام اشاره کرده که امکان لغو ارسال پیام‌ها تنها برای پیام‌هایی قابل انجام است که طی 48 ساعته گذشته ارسال شده باشند. در نظر داشته باشید که امکان لغو ارسال پیام‌ها به شکل مشابه در گروه‌های تلگرام هم امکانپذیر است.

نمایش جزئیات مصرف داده و اینترنت برنامه تلگرام

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های جدیدی که به تلگرام 3.16 اضافه شده مربوط به امکان نمایش جزئیات مصرف اینترنت یا همان داده‌های برنامه تلگرام می‌شود. به بیان دیگر تلگرام 3.16 این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به شکل دقیق میزان مصرف داده و اینترنت به واسطه این اپلیکیشن را بررسی کنید. این قابلیت می‌تواند دید بسیاری عالی مبنی بر نقش تلگرام در مصرف حجم بسته اینترنتی کاربر ایجاد کند.

تلگرام 3.16

بدین منظور در منوی تنظیمات یا همان Settings تلگرام 3.16 گزینه‌ای تحت عنوان Data & Storage ارائه شده است. تنظیمات مربوط به نحوه دانلود فایل در شرایط اتصال به شبکه وای فای یا موبایل دیتا به این بخش منتقل شده‌اند. همچنین در این بخش گزینه‌هایی تحت عنوان Mobile Data Usage و Wi-Fi Data Usage وجود دارند که با انتخاب آن‌ها جزئیات مصرف اینترنت برنامه تلگرام در به واسطه موبایل دیتا (اینترنت سیم کارت) و اینترنت وای فای نمایش داده می‌شود. به عنوان مثال همانطور که در عکس فوق و سمت راست مشاهده می‌کنید، طبق آمار تلگرام میزان کل داده‌های ارسالی ما از طریق  موبایل دیتا  در برنامه تلگرام برابر با 145.2 مگابایت بوده و مقدار کل داده‌های دانلود شده 290.5 مگابایت است.

اطلاعات و جزئیات ارائه شده در این بخش می‌توانند بسیار کاربردی باشند. شما هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید اطلاعات این قسمت را ریست کنید. برای انجام این کار کافیست که گزینه قرمز رنگ Reset Statistics موجود در بخش زیرین صفحه را لمس کنید. در نظر داشته باشید که هر یک از گزینه‌های Storage Usage، Mobile Data Usage، Wi-Fi Data Usage و Roaming Data Usage به ترتیب جزئیات مصرف حافظه داخلی، مصرف اینترنت موبایل دیتا، مصرف اینترنت وای فای و مصرف اینترنت رومینگ را نمایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات اپل تهران

امکان استفاده از دامنه t.me به جای telegram.me

یکی دیگر از ویژگی‌های جدیدی که به تلگرام 3.16 اضافه شده مربوط به امکان استفاده از دامنه t.me به جای telegram.me می‌شود. حتما می‌دانید که تا پیش از این به منظور ارتباط برقرار کردن با مخاطب، گروه یا کانال‌های تلگرام از طریق لینک باید از دامنه telegram.me استفاده می‌شد اما در تلگرام 3.16 امکان استفاده از دامنه t.me به جای telegram.me فراهم شده است.

امکانات جدید نسخه اندرویدی تلگرام 3.16

تلگرام ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 80 درصد از کاربران تلگرام از نسخه اندرویدی این اپلیکیشن پیام رسان استفاده می‌کنند، اشاره کرد که با تلگرام 3.16 قابلیت‌های جدیدی را برای کاربران اندرویدی این مسنجر به ارمغان آورده‌اید. این قابلیت‌های جدید و جالب به شرح زیر هستند:

  • در تلگرام 3.16 پیام‌های ارسال شده از سوی یک کاربر به صورت یکپارچه یا اصطلاحا باهم نمایش داده می‌شود و به این صورت ظاهر و شکل بهتری در برنامه تلگرام ایجاد شده و استفاده از آن برای کاربران راحت‌تر می‌شود. همچنین با اسکرول کردن در پیام‌ها، تاریخ ارسال آن‌ها نمایش داده می‌شود.
  • در تلگرام 3.16 ضمن خروج از پنجره گفتگو، کانال یا گروه، محل دقیق اسکرول شناسایی شده و به خاطر سپرده می‌شود. بنابراین هر زمان که مجددا به پنجره گفتگو، کانال یا گروه مورد نظر مراجعه کنید، اسکرول صفحه در همان مکان قبلی باقی مانده است و مجبور به طی کردن مجدد مسیر پیشین نخواهید بود. این قابلیت یک موضوع بسیار کاربردی است که پیش از این در نسخه ویندوزی یا دسکتاپ تلگرام قابل استفاده بود.

تلگرام 3.16

  • اشتراک گذاری فایل در تلگرام 3.16 بیش از پیش ساده شده است، چرا که بخشی تحت عنوان Recent به منظور انتخاب فایل در تلگرام و اشتراک گذاری آن اضافه شده است که در آن لیستی از فایل‌های اخیر دانلود شده نمایش داده می‌شوند. بنابراین اشتراک گذاری فایل‌های دانلود شده در تلگرام 3.16 به مراتب ساده‌تر و سریع‌تر شده است.

تلگرام 3.16

بیشتر بخوانید: نمایندگی سامسونگ موبایل

  • تلگرام 3.16 هم اکنون از کیبوردهای GBoard و Google Keyboard و گیف‌های (GIF) منحصر به فرد آن‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • در سیستم‌عامل اندروید قابلیت درج متن ضخیم (bold) و کج (italic) بدون کمک ربات فراهم آمده است. برای این منظور کافی است متنی که می‌خواهید بولد شود را با علامت ستاره، محصور کنید. متنی که می‌خواهید ایتالیک شود را هم با خط زیر (UnderLine).
    لازم به ذکر است که متاسفانه تلگرام در محیط اندروید و ویندوز، با نمایش متن «فارسی» بولد مشکل دارد اما تلگرام iOS و تلگرام وب مشکلی در نمایش متن فارسی ضخیم ندارد. متن ایتالیک نیز برای فارسی به خوبی در همه پلتفرم‌ها نمایش داده می‌شود.
  • کاربرانی که هم اکنون از دستگاه‌های اندرویدی مجهز به اندروید 7.1 استفاده می‌کنند در تلگرام 3.16 قادر به استفاده از یک “منوی اقدام سریع” (Fast Action Menu) خواهند بود که به موجب آن پنجره‌های گفتگوی پر استفاده و اخیر شما به هوم اسکرین (Home Screen) دستگاه اضافه می‌شود.
  • تلگرام 3.16 از اموجی‌های جدیدی همچون اموجی دلقک و کابوی پشتیبانی می‌کند.

تلگرام 3.16

موارد فوق از جمله قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی هستند که به نسخه اندرویدی برنامه تلگرام 3.16 اضافه شده‌اند. بدون تردید برخی از این قابلیت‌ها نظیر به خاطر سپردن محل اسکرول در پنجره گفتگوها بسیار جالب و کاربردی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  تعویض ال سی دی موبایل

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به شرح قابلیت‌ها و امکانت جدید ارائه شده در تلگرام 3.16 پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از موارد شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت دوربین پشت آیفون 8

قیمت تاچ ال سی دی سامسونگ A8 پلاس 2018

قطعات گوشی A9 2018

تعمیرات موبایل

Telegram
نام Telegram
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Telegram Messenger LLP
منبع telegram

نظرات کاربران (4)

guest
4 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
فاطمه
فاطمه
6 سال گذشته

سلام،تورو خدا زودتر جوابمو بدید،من به کسی اشتباهن تماس تلگرامی برقرار کردم،پیام های تماس با حذف برای طرف مقابل پاک نمیشه،چیکار کنم که حذف شه

Faezeh
Faezeh
7 سال گذشته

توضیحاتتون خیلی کامل و دقیق بود . خیلی ممنون

نالج
نالج
7 سال گذشته

با سلام من یک شماره مجازی از فیلیپین داشتم که متاسفانه log out شده و الان نیاز به کد داره و من کد رو ندارم چطور میتونم وارد اکانت بشم؟
متشکرم

ناصر یزدی
ناصر یزدی
7 سال گذشته
پاسخ به  نالج

درود؛
متاسفانه تا وقتی این خط فعال نباشه، نمی‌تونید وارد بشید.