آموزش تعمیرات سامسونگ: تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active

آموزش تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active

تعمیرات سامسونگ : آموزش تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active
درجه سختی : متوسط
مراحل : 5
زمان : 30-60 دقیقه
درجه سختی مراحل زمان
متوسط 5 30-60 دقیقه

مختصری درباره این آموزش

تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل همیشه از آسیب‌پذیرترین قطعات این گجت ها بوده است. گوشی گلکسی S7 Active سامسونگ هم از این مسئله مستثنا نیست. خوشبختانه تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active سامسونگ برخلاف اغلب گوشی های دیگر کار خیلی سختی نیست و طبق تخمین ما چیزی مابین 30 الی 60 دقیقه از زمان یک تعمیرکار را می‌گیرد. در ادامه این مطلب به صورت مرحله به مرحله نحوه تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active سامسونگ را برایتان شرح خواهیم داد. چنانچه در حین انجام این تعمیر با مشکلی برخوردید می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید یا با ثبت سفارش تعمیرات سامسونگ، تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active را به موبایل کمک واگذار کنید. با ما همراه باشید.

چه چیزهایی نیاز دارید؟

مرحله 1 : اعمال گرما به لبه های قاب گوشی

گلکسی S7 Active تعمیری را خاموش کنید

مرحله 1 : اعمال گرما به لبه های قاب گوشی

  • نکته: قبل از اینکه پروسه تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active را شروع کنید، بهتر است شارژ باتری دستگاه را کاملا خالی نمایید تا احتمال بروز حوادثی مثل آتش گرفتن یا انفجار باتری به حداقل برسد. دقت داشته باشید که هرچه شارژ باتری لیتیوم یونی بیشتر باشد، حساسیت آن در برابر ضربه و فشار هم بیشتر می‌شود.

  • گلکسی S7 Active تعمیری را خاموش کنید

  • خشاب سیم کارت و متعلقات آن را از لبه قاب گوشی خارج کنید.

  • با سشوار، هیتر یا آی‌اوپنر به هر چهار لبه قاب گلکسی S7 Active تعمیری گرما اعمال کنید. اگر از سشوار یا هیتر استفاده می‌کنید مرکز گرما را روی لبه های قاب گوشی معطوف نمایید تا لبه های قاب گوشی کاملا شل و آماده جداسازی شوند.

مرحله 2: شل کردن گوشه سمت راست و پایین قاب

نوک اسپاتول سر صاف را خیلی آرام از لبه زیرین و سمت راست قاب گلکسی S7 Active به درون شکاف مابین درب جلو و درب پشت آن فرو ببرید.

مرحله 2: شل کردن گوشه سمت راست و پایین قاب

  • نکته: فراموش نکنید که با باز کردن قاب گلکسی S7 Active خاصیت ضد آب این گوشی از بین می‌رود و حساسیت آن در برابر نفوذ آب و آب خوردگی افزایش پیدا می‌کند.

  • نوک اسپاتول سر صاف را خیلی آرام از لبه زیرین و سمت راست قاب گلکسی S7 Active به درون شکاف مابین درب جلو و درب پشت آن فرو ببرید.

  • نوک اسپاتول را به تدریج در گوشه قاب گلکسی S7 Active بالا و پایین و چپ و راست کنید تا این بخش از قاب گوشی کمی شل شود و شکاف کوچکی در این ناحیه ایجاد گردد.

مرحله 3: شل کردن سه لبه قاب گوشی

نوک یک اسپاتول جدید را از کنار اسپاتول قبلی به داخل گوشه سمت راست و پایین قاب گلکسی S7 Active تعمیری فرو ببرید. خیلی آرام و به تدریج نوک اسپاتول دوم را به سمت بالا هدایت کنید تا لبه سمت راست قاب گوشی کاملا شل شود.

مرحله 3: شل کردن سه لبه قاب گوشی

  • نوک یک اسپاتول جدید را از کنار اسپاتول قبلی به داخل گوشه سمت راست و پایین قاب گلکسی S7 Active تعمیری فرو ببرید. خیلی آرام و به تدریج نوک اسپاتول دوم را به سمت بالا هدایت کنید تا لبه سمت راست قاب گوشی کاملا شل شود.

  • به تدریج نوک اسپاتول را به لبه های فوقانی و سمت چپ قاب گلکسی S7 Active سامسونگ منتقل کرده و این بخش های قاب دستگاه را هم شل نمایید.

  • نکته: چنانچه در حین حرکت دادن اسپاتول احساس کردید که بخش های خاصی از قاب گلکسی S7 Active مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند، می‌توانید با سشوار یا هیتر به این قسمت ها گرما اعمال کنید تا شل شوند و اسپاتول بتواند از آن قسمت ها عبور کند.

  • نکته: به هیچ وجه سعی نکنید که لبه زیرین قاب گلکسی S7 Active تعمیری را با اسپاتول شل نمایید یا در این مرحله کاملا درب جلوی گوشی را از بدنه آن جدا کنید.

تعمیرات موبایل، هر جا و هر وقت

روش اول: اعزام تعمیرکار موبایل به منزل یا محل کار شما

روش دوم: ارسال موبایل شما با پیک رایگان به مرکز تعمیرات موبایل‌کمک

سفارش تعمیر موبایل

مرحله 4: جداسازی فول تاچ و ال سی دی

نوک اسپاتول را از لبه فوقانی قاب گلکسی S7 Active به درون شکاف مابین قاب جلو و پشت گوشی فرو ببرید و به آرامی لبه فوقانی قاب جلوی دستگاه را از روی بدنه گوشی بلند کنید. بلند کردن قاب جلوی گوشی را تا جایی ادامه دهید که حالتی مثل عکس ضمیمه شده ایجاد گردد.
  • نوک اسپاتول را از لبه فوقانی قاب گلکسی S7 Active به درون شکاف مابین قاب جلو و پشت گوشی فرو ببرید و به آرامی لبه فوقانی قاب جلوی دستگاه را از روی بدنه گوشی بلند کنید. بلند کردن قاب جلوی گوشی را تا جایی ادامه دهید که حالتی مثل عکس ضمیمه شده ایجاد گردد.
  • با نوک پنس به آرامی کانکتور تاچ و ال سی دی را از لبه زیرین مادربرد آزاد کنید.
  • می‌توانید فول تاچ و ال سی دی گلکسی S7 Active را از قاب پشت گوشی جدا نمایید.

مرحله 4: جداسازی فول تاچ و ال سی دی

  • نوک اسپاتول را از لبه فوقانی قاب گلکسی S7 Active به درون شکاف مابین قاب جلو و پشت گوشی فرو ببرید و به آرامی لبه فوقانی قاب جلوی دستگاه را از روی بدنه گوشی بلند کنید. بلند کردن قاب جلوی گوشی را تا جایی ادامه دهید که حالتی مثل عکس ضمیمه شده ایجاد گردد.

  • با نوک پنس به آرامی کانکتور تاچ و ال سی دی را از لبه زیرین مادربرد آزاد کنید.

  • می‌توانید فول تاچ و ال سی دی گلکسی S7 Active را از قاب پشت گوشی جدا نمایید.

  • قاب پشت گوشی را در مکان امنی قرار داده و پروسه تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active را روی قاب جلوی آن دنبال نمایید.

مرحله 5: تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active

می‌توانید تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active سامسونگ را انجام دهید. برای بستن گوشی کافیست تمام مراحلی که شرح دادیم را به ترتیب از انتها به ابتدا انجام دهید. چنانچه در حین انجام این تعمیر با مشکلی برخوردید می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید یا با ثبت سفارش تعمیرات سامسونگ، تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active را به تیم موبایل کمک واگذار کنید.

مرحله 5: تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active

  • می‌توانید تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active سامسونگ را انجام دهید. برای بستن گوشی کافیست تمام مراحلی که شرح دادیم را به ترتیب از انتها به ابتدا انجام دهید. چنانچه در حین انجام این تعمیر با مشکلی برخوردید می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید یا با ثبت سفارش تعمیرات سامسونگ، تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active را به تیم موبایل کمک واگذار کنید.

  • نکته: قاب جلوی گوشی شامل تاچ و ال سی دی و برخی متعلقات دیگر دستگاه از جمله دکمه هوم و دوربین سلفی آن می‌شود. این مجموعه به طور کامل قابل تعویض خواهد بود که در این حالت اصطلاحا گفته می‌شود تاچ و ال سی دی گوشی به صورت فول (همراه متعلقات پنل جلو) تعویض شده است. اگر تمایل دارید فقط تاچ و ال سی دی گوشی تعویض شود می‌توانید دوربین سلفی و دکمه هوم قدیمی را از قاب جلوی گوشی جدا کرده و در تاچ و ال سی دی مستقل جدیدی نصب نمایید و تعویض تاچ ال سی دی گلکسی S7 Active را تکمیل کنید.

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments