آموزش تبدیل هر گوشی به دوربین امنیتی

تبدیل هر گوشی به دوربین امنیتی

اگر گوشی قدیمی داشته و نیازی به آن ندارید، می‌توانید از آن به عنوان یک دوربین امنیتی استفاده کنید. در این مقاله قصد آموزش این موضوع و تبدیل گوشی به دوربین امنیتی را داریم، بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

در بسیاری از موارد دیده شده که افراد گوشی‌های قدیمی داشته و به هیچ وجه از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. اما این گوشی‌های قدیمی در شرایط خاص می‌توانند کارایی‌های جالب توجهی را به همراه داشته باشند. به عنوان مثال اگر دوربین گوشی قدیمی شما هنوز سالم بوده و اختلالی در عملکرد آن ایجاد نشده، می‌توانید گوشی خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید. اما چگونه می‌توانید از گوشی به عنوان یک دوربین امنیتی استفاده کرد؟

انجام این عمل بسیار ساده است. شما به راحتی می‌توانید گوشی خود را به دوربین امنیتی تبدیل کنید. ما در این مقاله قصد داریم که روش انجام این عمل را به شما عزیزان آموزش دهیم. دقت داشته باشید که هم گوشی‌های اندرویدی و هم دستگاه‌های آی او اسی اپل نظیر آیفون‌ها قابلیت تبدیل شدن به دوربین امنیتی را دارند. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

تبدیل هر گوشی به دوربین امنیتی

بیشتر بخوانید: مشاوره تعمیرات موبایل

قدم اول: یک اپلیکیشن یا برنامه تبدیل گوشی به دوربین امنیتی را انتخاب کنید!

در قدم اول باید گوشی قدیمی خود را به اپلیکیشن یا برنامه‌ای مجهز کنید که قابلیت تبدیل دستگاه به یک دوربین امنیتی را داشته باشد. بدین منظور برنامه‌های متعددی برای هر دو سیستم عامل اندروید و ای او اس ارائه شده‌اند. هر اپلیکیشنی دارای قابلیت‌ها و رابط کاربری منحصر به فرد خود است، بنابراین سعی کنید که با تحقیق درست نسبت به انتخاب بهترین گزینه موجود اقدام نمایید. اغلب اپلیکیشن‌های مرتبط با این زمینه از قابلیت‌هایی همچون پخش محلی، پخش مستقیم از طریق سرویس‌های ابری، ذخیره خودکار ویدئو و عکس، تشخیص حرکت و اعلان خطر و … را به همراه دارند. پس از دانلود و نصب برنامه مورد نظرتان در دستگاه آن را اجرا کرده و مراحل مورد نیاز به منظور کنترل آن توسط گوشی اصلی را طی نمایید. بدین منظور ممکن است نیاز باشد با توجه به شرایط هر برنامه تنظیمات خاصی ارائه شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بهترین برنامه آی او اسی به منظور تبدیل گوشی به دوربین امنیتی

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، تنوع اپلیکیشن‌های مرتبط با دوربین امنیتی بسیار زیاد است. در سیستم عامل آی او اس اپل برنامه‌هایی همچون Manything کاربرد بسیار دارند. برنامه Manything قابلیت پشتیبانی از هشدارهای حرکتی را داراست، بنابراین به نوعی می‌تواند نقش یک دزدگیر را هم برای شما ایفا کرده و در شرایط تشخیص حرکات مشکوک برای شما هشدار صادر نماید. این اپلیکیشن همچنین امکان ضبط ویدئو را هم فراهم می‌آورد.

به نظر ما برنامه Manything یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید آیفون یا حتی آیپد خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید. این اپلیکیشن به طور رایگان از طریق اپ استور (App Store) قابل دانلود بوده و استفاده از آن به شیوه‌ای که شرح می‌دهیم امکان‌پذیر می‌شود:

  • ابتدا اپلیکیشن Manything را در هر دو دستگاه مورد نظر دانلود و نصب کنید. منظور از هر دو دستگاه آیفون‌هایی هستند که قصد دارید یکی از آن‌ها را به دوربین امنیتی تبدیل کرده و دیگری را به عنوان کنترل کننده و تحت ارتباط با آیفون دوربین شده استفاده نمایید.
  • حال در آیفون قدیمی خود که قصد تبدیل آن به دوربین امنیتی را دارید، قابلیت قفل اتوماتیک صفحه نمایش را غیر فعال کنید.
  • اپلیکیشن Manything را در هر دو دستگاه اجرا کرده و با استفاده از اکانت فیسبوک خود به آن وارد شوید. همچنین می‌توانید از طریق ایمیل خود در این برنامه ثبت نام کرده و از آن استفاده کنید.
  • حال آیفون قدیمی خود که قصد تبدیل آن به دوربین امنیتی دارید را در وضعیت Camera Mode قرار داده و دستگاه آی او اسی کنترل کننده را در وضعیت Viewer Mode قرار دهید.
  • حال باید دکمه قرمز رنگ موجود در آیفون قدیمی و تبدیل شده به دوربین امنیتی خود را لمس کنید تا فرآیند پخش زنده آن آغاز شود.
  • حال مشاهده خواهید کرد که در آیفون کنترل کننده شما گزینه Live Stream نمایان می‌شود. دقت داشته باشید که از طریق کامپیوتر و با ورود به آدرس com هم می‌توانید محتوای نمایش داده شده توسط آیفون امنیتی خود را تماشا کنید.

تبدیل هر گوشی به دوربین امنیتی

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی گوشی سامسونگ

بهترین برنامه اندرویدی به منظور تبدیل گوشی به دوربین امنیتی

برای سیستم عامل اندروید هم اپلیکیشن‌های متعددی به منظور تبدیل گوشی به دوربین امنیتی ارائه شده‌اند، اما در این بین یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود IP Webcam نام دارد. نسخه لایت برنامه IP Webcam به طور رایگان قابل دانلود و استفاده است، اما برای استفاده از نسخه پیشرفته یا اصطلاحا پرو (Pro) این برنامه باید مبلغی معادل با 3.99 دلار پرداخت شود. برنامه IP Webcam از طریق سرویس خاصی با نام Ivideon قابلیت پخش محلی و ابری تصاویر را ارائه می‌کند. به منظور راه‌اندازی و استفاده از برنامه IP Webcam مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا برنامه IP Webcam را در گوشی اندرویدی که قصد تبدیل آن به دوربین امنیتی دارید را دانلود و نصب کنید.
  • اپلیکیشن IP Webcam را اجرا کرده و تنظیمات ویدئویی مورد نظرتان را اعمال نمایید. شما در این برنامه می‌توانید قابلیت‌هایی همچون تشخیص حرکت، تشخیص صدا و … را هم فعال کنید.
  • به منظور استفاده از قابلیت پخش از راه دور در برنامه IP Webcam لازم است که در سرویس Ivideon ثبت نام کنید. سپس سازگاری یا Compatibility برنامه را بررسی کرده و قابلیت Cloud Stream یا پخش از طریق سرویس‌های ابری را فعال کنید.
  • به منظور شروع فرآیند پخش زنده کافیست که در بخش زیرین اپلیکیشن IP Webcam گزینه Start Server را انتخاب کنید.
  • حال به منظور مشاهده محتوای پخش شده باید ابتدا IP و شماره پورت (Port Number) گوشی اندرویدی که آن را به دوربین امنیتی تبدیل کرده‌اید را بیابید.
  • حال IP مورد نظر را در گوشی اندرویدی که قصد دارید از آن به عنوان کنترل کننده استفاده کنید وارد نمایید. بدین منظور کافیست که مرورگر دستگاه را اجرا کرده و این IP را در آن وارد نمایید. این عمل تنها مختص گوشی نبوده و با هر لپ‌تاپ یا کامپیوتر دیگری هم قادر به انجام آن خواهید بود.
  • به منظور استفاده از قابلیت پخش ابری از طریق سرویس Ivideon باید وارد سایت com شده و مشخصات اکانت خود را وارد نمایید. در صورتی که نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

تبدیل هر گوشی به دوربین امنیتی

قدم دوم: موقعیت مناسبی برای دوربین امنیتی خود تعیین کنید!

حال که ارتباط مابین دو دستگاه برقرار شده و گوشی قدیمی شما به یک دوربین امنیتی تبدیل شده است، نوبت به آن می‌رسد که محل مناسبی را به منظور قرار دادن گوشی تبدیل شده به دوربین امنیتی خود انتخاب کنید. این محل باید ساکن و پایدار باشد و از آنجایی که مسئله امنیتی است بهتر می‌شود اگر گوشی شما به راحتی قابل دید و شناسایی نباشد.

تبدیل هر گوشی به دوربین امنیتی

دقت داشته باشید که امکان تبدیل همزمان چند گوشی به دوربین امنیتی هم وجود دارد. در این شرایط شما می‌توانید هر یک از گوشی‌های تبدیل شده به دوربین امنیتی را در مکان خاصی از خانه یا محل کار خود قرار دهید. دقت کنید که محل قرارگیری گوشی شما ثابت بوده و از راه دور قابل جا به جایی نیست، بنابراین همواره بهترین و حساس‌ترین مکان موجود را به منظور استقرار گوشی انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S10e

قدم سوم: به تامین انرژی و شارژ باتری گوشی تبدیل شده به دوربین امنیتی دقت کنید!

گوشی قدیمی شما تا زمانی قادر به تبدیل به دوربین امنیتی است که انرژی مورد نیاز آن توسط باتری دستگاه تامین شود. به محض اینکه شارژ باتری گوشی شما تمام شود، دستگاه خاموش شده و دیگر نمی‌توانید از آن به عنوان یک دوربین امنیتی استفاده کنید. بنابراین به تامین انرژی و شارژ باتری گوشی تبدیل شده به دوربین امنیتی دقت داشته باشید. بدین منظور می‌توانید دو تدبیر خاص را در نظر بگیرید.

در اولین روش باید کابل شارژ را دائما به گوشی خود متصل کنید. در این شرایط نیاز است تا گوشی شما در نزدیکی منبعی مستقر شود که بتواند انرژی مورد نیاز باتری دستگاه را تامین کند. در راه حل دوم می‌توانید از یک پاوربانک با ظرفیت بالا استفاده کنید. استفاده از پاوربانک منبعی همیشگی محسوب نمی‌شود اما مطمئنا می‌توانید تا چند روز انرژی مورد نیاز گوشی قدیمی شما را تامین کند. چنانچه در مورد هر یک از بخش‌ها و موارد شرح داده شده سوالی داشتید می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

خرید قطعه موبایل

قیمت درب پشت آیفون ایکس

قیمت تاچ ال سی دی Samsung J3 2017

تعمیرات موبایل

منبع cnet

نظرات کاربران (3)

guest
3 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
رضا حاجی محمدی
رضا حاجی محمدی
3 سال گذشته

باسلام
سوالم اینه که میشه با گوشی ساده دکمه ای که دوربین داره یه دوربین برای هلی شات ساخت ممنون میشم راهنمایم کنید با تشکر.

MEHDI
MEHDI
4 سال گذشته

سلام خسته نباشید عالی بود ولی اگه بخوایم مثلا چند تا این شکلی دوربین بزاریم چه طوری میتونیم کاری بکنیم که مثلا ۲ تا ۳ تا دوربین رو باهم همزمان در یک گوشی ببینیم ؟
آیا با دوربین خالی یک گوشی که خراب شده ولی دوربین سالمه میشه همچین کاری کرد؟ اگه بله چه طوری ممنونتون میشم اگه راهی اموزش بدید ممنون

هاشم
هاشم
4 سال گذشته

سلام وتشکر از سایت واموزش های مفیدتان فقط یک سوال اینکه موقعی که گوشی را به صورت دوربین قرارداده ایم ودرحال فیلم برداری است اینترنت مصرف می کند یا فقط موقعی که از طریق گوشی کنترل به گوشی اول وصل می شویم یا در هردو حالت ممنون می شوم پاسخ دهید