معرفی ۱۰ برنامه اندرویدی به منظور بک آپ گیری محتوای دستگاه

10 برنامه اندرویدی به منظور بک آپ گیری

بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌های اندرویدی امر بسیار مهمی است. این امر منجر به از دست نرفتن اطلاعات مهم کاربر می‌شود. برای انجام این عمل روش‌های مختلفی وجود دارد و اپلیکیشن‌های گوناگونی با این هدف ارائه شده‌اند. در این مقاله قصد داریم که 10 نمونه از بهترین برنامه‌های موجود به منظور بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌های اندرویدی را به شما معرفی کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه

تهیه فایل بک آپ یا به اصطلاحا بک آپ گیری از محتوای گوشی‌های هوشمند این روزها از اهمیت فوق‌العاده بالایی برخوردار است. با پیشرفتی که گوشی‌های هوشمند داشته‌اند، هم اکنون بسیاری از افراد اغلب فایل‌ها و مدارک حائز اهمیت خود را در این محصولات ذخیره کرده و از این گوشی‌های هوشمند ارسال و دریافت می‌کنند. طبق بررسی‌های انجام شده، در حال حاضر اهمیت استفاده از گوشی‌های هوشمند حتی در زمینه‌های تجاری و کاری هم بیشتر از استفاده از لپ‌تاپ‌های شخصی شده است. این موضوع به آن معناست که کاربران اطلاعات حائز اهمیت و حیاتی را در گوشی‌های خود ذخیره می‌نمایند.

این موضوع اهمیت بک آپ گیری از محتوای گوشی‌های هوشمند را بیش از پیش می‌کند. با بک آپ گیری از اطلاعات  محتوای گوشی خود می‌توانید تحت هر شرایطی آن را بازیابی نموده و به طور کلی مانع از بین رفتن اطلاعات خود شوید. همچنین با بک آپ گیری از محتوای گوشی‌ها می‌توانید در صورت تعویض گوشی خود، اطلاعات حائز اهمیت و مورد نظرتان را به سرعت از دستگاه قدیمی به دستگاه جدید منتقل کنید. اما به منظور بک آپ گیری از اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی روش‌های متعددی وجود دارد. یکی از این روش‌ها مربوط به استفاده از برنامه‌های یا اپلیکیشن‌های اختصاصی بک آپ و ریستور (Backup & Restore) می‌شود.

با استفاده از برنامه‌های اندرویدی که به طور اختصاصی با هدف بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌های اندروید تهیه شده‌اند، به راحتی و تنها ظرف مدت زمان چند دقیق می‌توانید تمام اطلاعات و محتوای دستگاه را در قالب یک فایل بک آپ یا پشتیبان ذخیره کند. هم اکنون برنامه‌های بک آپ گیر متعددی برای سیستم عامل اندروید ارائه شده‌اند، اما ما در این مقاله قصد داریم که به معرفی 10 نمونه از برترین این برنامه‌های بپردازیم. لینک دانلود هر یک از این اپلیکیشن‌ها در انتهای توضیحات آن ضمیمه شده است. چنانچه در رابطه با هر یک از برنامه‌های معرفی شده نیاز سوال داشته و یا نیاز به توضیحات بیشتری دارید، از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

برنامه بک آپ App Backup and Restore

اپلیکیشن یا برنامه App Backup and Restore یکی از بهترین برنامه‌های بک آپ گیر موجود برای سیستم عامل اندروید است. این برنامه به طور رایگان از گوگل پلی استور (Google Play Store) قابل دانلود بوده و شامل خریدهای درون برنامه‌ای می‌شود. اپلیکیشن App Backup and Restore این قابلیت را دارد که از نسخه‌های مختلف اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه فایل بک آپ مجزا تهیه کند تا در صورت تمایل، کاربر بتواند از نسخه‌های پیشین برنامه مورد نظرش استفاده کند.

از دیگر قابلیت‌های اصلی برنامه App Backup and Restore باید به تجهیز آن به بخش اختصاصی “مدیریت لغو نصب” یا “Uninstall Manager” اشاره کرد. همچنین اپلیکیشن مورد نظر امکان ارسال فایل‌های APK برنامه‌های مختلف را از طریق اتصال بلوتوث، ایمیل، وای فای و … فراهم می‌کند. به طور کلی اگر قصد بک آپ گیری از محتوا و به ویژه اطلاعات اپلیکیشن‌های دستگاه اندرویدی خود را دارید، توصیه می‌کنیم که حتما برنامه App Backup & Restore را دانلود و از آن استفاده کنید.

 

برنامه بک آپ Backup Your Mobile

بک آپ گیری از محتوای

برنامه یا اپلیکیشن Backup Your Mobile هم یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین برنامه‌های بک آپ گیر موجود برای سیستم عامل اندروید است. این برنامه به طور رایگان عرضه شده و از گوگل پلی استور قابل دانلود است. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید از اطلاعات اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه، اطلاعات سیستمی دستگاه، پیامک‌ها، لیست تماس‌ها و … بک آپ گیری کنید. از آنجایی که اپلیکیشن Backup Your Mobile به طور رایگان عرضه شده، توصیه می‌کنیم که حتما آن را دانلود و از آن استفاده کنید.

برنامه بک آپ Google Drive

با استفاده از برنامه Google Drive می‌توانید از محتوای دستگاه خود نظیر عکس‌ها، ویدیوها و حتی برخی اسناد و مدارک مورد نظر به صورت ابری بک آپ گیری کنید. منظور از بک آپ گیری به صورت ابری این است که باید از سرویس‌های ذخیره سازی ابری استفاده نمایید. دراپ باکس (DropBox)، گوگل درایو (Google Drive) و وان درایو (OneDrive) سرویس‌های ابری هستند که قابلیت بک آپ گیری اتوماتیک از فایل‌های تصویری را ارائه می‌کنند.

نکته‌ای که پیش از استفاده از این روش و برنامه بک آپ Google Drive باید به آن توجه داشته باشید مربوط به این می‌شود که این برنامه‌ها به منظور بک آپ گرفتن از محتوای دستگاه، فایل‌های مورد نظرتان را با استفاده از اتصال اینترنت در اکانت ابری کاربر آپلود می‌کنند. همچنین به منظور بازیابی این فایل‌ها باید کاربر آن‌ها را دانلود کند. بنابراین این فرآیند منجر به مصرف حجم بسته اینترنتی شما شده و عموما به دلیل کند بودن سرعت اینترنت در ایران با مشکلاتی همراه است.

بیشتر بخوانید: بیمه کردن موبایل

برنامه بک آپ CM Backup

برنامه CM Backup هم به طور رایگان از گوگل پلی استور دستگاه‌های اندرویدی قابل دانلود است و بر اساس نظرات کاربران، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود به منظور بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌های هوشمند اندرویدی به شمار می‌رود. متاسفانه برنامه CM Backup قابلیت بک آپ گیری از محتوا و اطلاعات اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه را ندارد اما از موارد دیگری همچون لیست مخاطبین، پیامک‌ها، لیست تماس‌ها، بوکمارک‌های مرورگر، زنگ هشدار، تنظیمات برنامه تقویم و سایر موارد این چنینی بک آپ تهیه می‌کند.

بک آپ گیری از محتوای

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید مربوط به این است که برنامه CM Backup هم مبتنی بر سرویس‌های ذخیره سازی ابری می‌باشد. این موضوع به آن معناست که فرآیند بک آپ گیری و بازیابی اطلاعات از طریق اتصال به اینترنت و با مصرف حجم بسته اینترنتی کاربر انجام می‌شود. این موضوع برای ما ایرانی‌ها چندان جالب و خوشایند نیست. اما اگر از نظر اینترنت با محدودیتی مواجه نیستید، توصیه می‌کنید که حتما از اپلیکیشن بک آپ CM Backup استفاده کنید.

برنامه بک آپ Easy Backup and Restore

اصلی‌ترین ویژگی برنامه Easy Backup and Restore را می‌توان به سهولت استفاده از آن مربوط  کرد. این برنامه رابط کاربری بسیار روانی داشته و تقریبا هر کاربری به راحتی قادر به استفاده از آن خواهد بود. با استفاده از برنامه Easy Backup and Restore می‌توانید از اطلاعاتی همچون آرشیو پیامک‌ها، اطلاعات تقویم و … بک آپ گیری کنید. برنامه بک آپ Easy Backup and Restore به طور رایگان عرضه شده و از طریق گوگل پلی استور قابل دانلود است. ضمنا این برنامه می‌توان فایل بک آپ یا پشتیبان تهیه شده را در حافظه دستگاه ذخیره کرده و یا در اکانت سرویس ذخیره سازی ابری مورد نظرتان نظیر دراپ باکس، وان درایو، گوگل درایو یا باکس دات کام (Box.com) ذخیره نماید.

برنامه بک آپ Helium

برنامه Helium هم یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی موجود به منظور بک آپ گیری از محتوا و اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی محسوب می‌شود. این برنامه شما را قادر به بک آپ گیری از محتوای دستگاه در حافظه داخلی خود و یا حتی کامپیوتری واسط می‌کند. نسخه پریمیوم این برنامه با قیمت 4.99 دلار عرضه شده اما نسخه‌ای از آن به طور رایگان هم موجود است. برنامه یا اپلیکیشن Helium در زمینه بک اپ گیری از محتوا و اطلاعات دستگاه‌های اندرویدی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و توصیه می‌کنیم که حتما از این برنامه استفاده کنید.

برنامه بک آپ List My Apps

برنامه List My Apps شیوه عملکرد متفاوتی داشته و به طور مستقیم از محتوای دستگاه بک آپ گیری نمی‌کند. این برنامه اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاهتان را به صورت یک لیست مرجع ارائه خواهد کرد. با استفاده از این برنامه دیگر نیازی به صرف هزینه‌ به منظور استفاده از سرویس‌های ابری و همچنین صرف حافظه داخلی دستگاه به منظور ذخیره کردن محتوای فایل بک آپ در آن وجود ندارد. اگر از برنامه‌های متعددی در دستگاه اندرویدی خود استفاده نمی‌کنید، توصیه می‌کنیم که برنامه بک آپ List My Apps را دانلود و قابلیت‌های آن را بررسی کنید. این برنامه به طور رایگان در گوگل پلی استور عرضه شده و قابلی دانلود است.

برنامه بک آپ MyBackup

برنامه MyBackup هم عملکرد بسیار عالی دارد. با استفاده از این برنامه که شامل دو نسخه رایگان و غیر رایگان می‌شود، قادر خواهید بود که از محتوای دستگاه اندرویدی خود نظیر عکس‌ها، ویدیوها، اطلاعات اپلیکیشن‌ها، موزیک‌ها، لیست تماس‌ها، آرشیو پیامک‌ها و تنظیمات سیستمی دستگاه بک آپ گیری کنید. نسخه رایگان این اپلیکیشن، امکان بک آپ گیری از اطلاعات حافظه داخلی دستگاه و رم میکرو اس‌دی (Micro SD) آن را ارائه می‌کند و نسخه غیر رایگان آن علاوه بر این موضوع، امکان استفاده از سرویس‌های ابری، کامپیوتر واسط و برخی دیگر از قابلیت‌های خاص را ارائه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

برنامه بک آپ Super Backup

بک آپ گیری از محتوای

برنامه Super Backup هم یک اپلیکیشن قدرتمند و در عین حال کاربرپسند است که استفاده از آن به راحتی صورت می‌پذیرد. با استفاده از این برنامه می‌توانید از محتوای دستگاه خود نظیر لیست مخاطبین، اطلاعات اپلیکیشن‌ها، لیست تماس‌ها، آرشیو پیامک‌ها، بوکمارک‌ها، اطلاعات تقویم و … بک آپ گیری کنید. برنامه Super Backup قابلیت بک آپ گیری اتوماتیک و همچنین بک آپ گیری در سرویس‌های ذخیره سازی ابری را هم ارائه می‌کند.

 

برنامه بک آپ Titanium Backup

برنامه Titanium Backup یکی از شناخته شده‌ترین برنامه‌های اندرویدی موجود برای بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌های اندرویدی روت شده به شمار می‌رود. این برنامه دائما در حال به روز رسانی بوده و قابلیت‌های متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اگر دستگاه شما روت شده است، توصیه می‌کنیم که حتما برنامه Titanium Backup را در دستگاه خود نصب کرده و قابلیت‌های آن را بررسی کنید. در صورت نیاز به توضیحات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

برنامه بک آپ Ultimate Backup

برنامه Ultimate Backup را می‌توانیم جدی‌ترین رقیب برنامه Titanium Backup معرفی کنیم. این اپلیکیشن قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربر قرار داده و از پشتیبان بسیار عالی برخوردار است. با استفاده از برنامه Ultimate Backup می‌توانید از محتوا اپلیکیشن‌های نصب شده در دستگاه بک آپ گیری کرده و آن را با سرویس‌های ابری همگام‌سازی کنید. این برنامه همچنین قادر به فریز و آنفریز کردن اپلیکیشن‌های سیستمی دستگاه است.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 10 برنامه برتر موجود به منظور بک آپ گیری از محتوای دستگاه‌های اندرویدی پرداختیم. دقت داشته باشید که استفاده از این اپلیکیشن‌ها تنها یکی از روش‌های بک آپ گیری از محتوای محصولات اندرویدی به شمار می‌رود. شما با ساختن و فعال کردن یک اکانت جیمیل در دستگاه اندرویدی خود قادر خواهید بود که بخش عظیمی از اطلاعات اصلی مورد نظرتان را در آن ذخیره کنید. اطلاعات آن به با فعال کردن اکانت جیمیل و گزینه Back up mu data در بخش تنظیمات دستگاه به طور اتوماتیک بک آپ گیری می‌شوند و در هر دستگاهی که این اکانت لاگین شود، منتقل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: تعویض گلس ال سی دی

بک آپ گیری از محتوای

استفاده از کامپیوتر و برنامه‌های اختصاصی ارائه شده برای آن‌ها هم از دیگر روش‌هایی است که می‌توانید به منظور بک آپ گیری از محتوای دستگاه اندرویدی خود از آن استفاده کنید. بنابراین روش‌های مختلفی به منظور بک آپ گرفتن از دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد. چنانچه در رابطه با این موضوع نیاز به توضیحات یا راهنمایی بیشتری داشتید، از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل نموده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

قطعات موبایل

تاچ ال سی دی آیفون 11 پرو مکس

قیمت تاچ ال سی دی Samsung J5 Prime

تعمیرات موبایل

منبع androidauthority

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments