آموزش بکاپ گرفتن از پیام‌های واتس اپ وانتقال آن به گوشی جدید

آموزش بکاپ گرفتن از واتساپ

اپلیکیشنWhatsAppیکی از ابزارهای ارتباطی بسیار محبوب است که میلیون­ها نفر در سطح جهان بر روی پلتفرم­های اندروید، آی­او­اس، بلک‌بری، ویندوز­فون، نوکیا سری ۶۰ و ۴۰ از آن استفاده می­کنند. یکی از دلایل موفقیت این اپلیکیشن را می­توان به امنیت بالای آن اشاره کرد. حال اگر بخواهید تلفن همراه خود را تعویض کنید، با پیام­ها و فایل­های موجود در واتس اپ گوشی قدیمی چه می­شود کرد؟ آیا راهی هست تا آنها را به گوشی هوشمند جدیدمان انتقال دهیم؟ بله واتس ­اپ این قابلیت را دارد تا تمامی موارد از جمله پیام­‌ها و فایل‌­ها را به هر گوشی هوشمند دیگری که خواستید انتقال دهید. در ادامه به چگونگی این انتقال می‌پردازیم با موبایل­ کمک همراه باشید.

انتقال پیامهای واتس اپ به گوشی جدید

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس چیست؟ همه چیز درباره کلاب هاوس!

جهت این انتقال می‌بایست ابتدا از گفتگو­ها و پیام­‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. جهت این کار ابتدا وارد اپلیکیشن شده و سپس به قسمت تنظیمات Setting رفته و بعد از آن وارد بخش پیام­ها و تماس­ها (Chats and Calls) شوید.
در این صفحه گزینه­ ای به نام Chat Backup وجود دارد. این گزینه یک نسخه پشتیبان از گفتگو­های شما تهیه می‌کند تا از آن در هرکجا که خواستید استفاده نمایید. شما می­‌توانید به ۲ شیوه دستی و اتوماتیک این بکاپ را انجام دهید. در نسخه جدید گزینه ای به نام“Backip to Google Drive“  نیز اضافه شده است که این گزینه نسخه پشتیبان شما را به طور مستقیم در گوگل درایو ذخیره می‌کند. البته قبل از آن باید برای خود یک حساب کاربری در گوگل درایو افتتاح نمایید. اگر نخواستید به گوگل درایو منتقل کنید، کافیست اسمارت فون خود را با یک سیم USB به کامپیوتر و یا لپتاپ خود وصل کرده، وارد فولدر WhatsApp شوید؛ فولدری با نام DataBase در آنجا وجود دارد که فایل بکاپ شما داخل آن است، حال می‌توانید به راحتی آن را به کامپیوتر خود منتقل کنید و به گوشی هوشمند جدید خود منتقل کنید.

بیشتر بخوانید: فناوری 5G چیست؟

بکاپ گرفتن از پیامهای واتس اپ

حال جهت انتقال این نسخه پشتیبان به گوشی هوشمند جدید مراحل زیر را دنبال کنید.

اپلیکیشن واتس­ اپ را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. (البته به هیچ عنوان آن را اجرا نکنید)
سپس گوشی هوشمند خود را با یک سیم USB به کامپیوتر و یا لپتاپ خود متصل کرده و به فولدر WhatsApp بروید. یک فولدر با عنوان Databases ایجاد کرده و حالا آن فایل بکاپی که تهیه کرده بودید را به داخل فولدر Databases انتقال دهید. حالا کافیست اپلیکیشن واتس­ اپ را اجرا کرده، شماره همراه خود را وارد کنید. پس از ورود موفقیت آمیز در بخش اعلانات پیامی مبنی بر وجود یک نسخه پشتیبان برای شما نمایش داده می­شود. با فشردن کلمه Restore بعد از گذشت تنها چند ثانیه کار تمام است و حالا می­توانید تمامی موارد واتس اپ قدیمی خود را بر روی گوشی هوشمند جدید خود مشاهده کنید.

مسیر فایل بکاپ واتس اپ

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

تعمیرات موبایل

تعمیرات موبایل

منبع androidpit

نظرات کاربران (36)

guest
36 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
احمد خروجی
احمد خروجی
1 سال گذشته

باسلام خدمت همه کاربران محترم
مراحل که دوستمان عرض کرده کمی پس و پیش است
ابتدا در رایانه فولدری به نام واتس اپ ایجاد کرده سپس فولدرهای بک اپ و دیتابیس را از گوشی قدیمی به داخل ولدر ایجاد شده کپی نمایید سپس در گوشی جدید واتس اپ را فقط نصب کرده و پس از کپی کردن فولدر واتس اپ به گوشی جدید نرم افزار واتس را اجرا کرده و با گزینه ریستور مواجه خواهید شد که همان اطلاعات قبلی شماست
موفق و موید باشید

حسن عیسی زهی
حسن عیسی زهی
1 سال گذشته

من میخام از واتساپ معمولی بکاپ بگیرم و بکاپ رو داخل واتساپ جیبی کنم میشه اینجوری یا نه همه پیام هام میان یا نه

Za t
Za t
1 سال گذشته

سلام ببخشید من بکاپ گرفتم …رو گوشی جدیدم واتساپ رو نصب کردم ولی اصلا پوشه ی واتساپ بالا نمیاره من بخوام توش فولدر databaseرو ایجاد کنم بعد بریزم فایل بکاپ رو توش نمیدونم باید چیکار کنم میشه راهنمایی کنید

بهاره اسمعیل پوری
بهاره اسمعیل پوری
2 سال گذشته

سلام من بک اپ گرفتم ولی عکسا تو واتساپ جدید نیومده فقط چت ها انتقال یافتند برای انتقال عکس چیکار کنم؟

sduhsdlifuh
sduhsdlifuh
2 سال گذشته

یه قسمت رو کاملا اشتباه گفتید! باید نصب و اجرا بشه تافولدر ساخته بشه. ولی ثبت نام نه!
لطفا مردم رو گمراه نکنید