آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

متاسفانه این روزها یک مشکل در بین کاربران تلگرام به وجود آمده و عده زیادی در مورد آن سوالاتی مطرح کرده‌اند! بنا به ادعای بسیاری از افراد، اکانت تلگرام آن ها هک شده یا توسط شخص دیگری مورد بازبینی قرار می‌گیرد! در ادامه این مطلب قصد داریم به آموزش نحوه برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

اگر به خاطر داشته باشید پیش از این در مقاله “آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام” در مورد نحوه بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام صحبت کردیم، اما این روزها علاوه بر اینستاگرام، صحبت های زیادی در مورد هک تلگرام هم در بین کاربران مرسوم شده و عده زیادی عقیده دارند اکانت تلگرام آن ها هک شده و شخص دیگری به آن دسترسی دارد و می‌تواند پیام های وی را مشاهده کند! اما آیا این امر امکانپذیر است؟

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل

اگرچه هک اکانت تلگرام به سادگی امکانپذیر نیست و تلگرام مراتب امنیتی زیادی برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی ارائه کرده است، اما با این حال نمی‌توان مدعی شد که هک شدن اکانت تلگرام غیر ممکن است! بنابراین امکان هک شدن اکانت تلگرام وجود دارد و استفاده از اپلیکیشن های مشابه تلگرام و انجام کارهای ناآگاهانه می‌توانند ریسک هک شدن اکانت تلگرام کاربر را افرایش دهند. اما اگر اکانت تلگرام شما هک شد چه راه حلی پیش رویتان قرار دارد؟

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

خوشبختانه تحت هر شرایط (حتی بدترین شرایط) هم امکان برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام وجود دارد. ما در ادامه این مطلب قصد داریم به صورت دقیق تر در مورد نحوه برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام صحبت کرده و آموزش های لازم مرتبط با این مسئله را برایتان ارائه کنیم. چنانچه در مورد هر یک از مراحل و بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

چگونه از هک شدن اکانت تلگرام خود جلوگیری کنیم؟

پیش از هر چیز بهتر است به فکر جلوگیری از هک شدن اکانت تلگرام خود باشید. برای اینکه از وقوع این مسئله جلوگیری کنید باید به نکات امنیتی خاصی توجه داشته باشید که پیش از این در مقاله آموزش جلوگیری از هک تلگرام – Telegram Hack” به صورت جامع در رابطه با این نکات صحبت کردیم. بنابراین توصیه می‌کنیم به منظور آشنایی با نحوه جلوگیری از هک شدن اکانت تلگرام خود حتما مقاله مذکور را با دفت مطالعه و مراحلی که در آن شرح داده شدند را انجام دهید. فراموش نکنید که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است!

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

اما اگر کار از کار گذشت  اکانت تلگرامتان هک شد چه راه حلی پیش رویتان قرار دارد؟ چگونه باید نسبت به برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام وارد عمل شد؟ خوشبختانه برای انجام این کار راه حل هایی وجود دارند که مطمئن باشید مشکلتان را برطرف خواهند کرد. در ادامه به شرح دقیق تری این راه حل ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

قدم اول: فعال سازی تایید هویت دو مرحله‌ای (Two-Step Verification)

پیش از هر اقدامی توصیه می‌کنیم قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ ای اکانت تلگرام خود را فعال نمایید. با فعال کردن این ویژگی هر فردی که بخواهد در اکانت شما لاگین شود باید علاوه بر ارائه کد اختصاصی که به تلگرام یا شماره تماس شما ارسال می‌شود، کد امنیتی دومی که نحوه ارسال آن توسط شما تعیین خواهد شد را هم ارائه کند و از لایه امنیتی دوم هم برای لاگین شدن در اکانتتان عبور نماید.! بنابراین با فعال کردن قابلیت Two-Step Verification (تایید هویت دو مرحله‌ای تلگرام) تقریبا احتمالا هک شدن اکانت تلگرام شما به 0 درصد می‌رسد. اما چطور این قابلیت را فعال کنیم؟ برای انجام این کار کافیست مراحل زیر را طی کنید:

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy & Security را انتخاب نمایید.
  • گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید.
  • گزینه Set Additional Password را انتخاب کنید.
  • رمز عبور یا پسورد مد نظرتان را وارد کنید و آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید.
  • بار دیگر پسورد وارد شده را تکرار و آیکون تیک گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس نمایید.
  • (اختیاری) در این مرحله برای پسورد خود یک هینت (Hint) یا “راهنما” تعیین کنید. می‌توانید بدون نوشتن هیچ متنی و تنها با لمس آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه از تکمیل این بخش صرف نظر کنید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کنید. این آدرس ایمیل باید همواره در دسترس شما باشد، چرا که نقش ایمیل ریکاوری را ایفاء می‌کند.
  • پس از وارد کردن آدرس ایمیل، آیکون تیک موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید.
  • در پنجره پاپ آپ نمایان شده، گزینه OK را انتخاب کنید.
  • حال باید به آدرس ایمیل ریکاوری که تعیین کردید مراجعه نمایید و وارد ایمیلی شوید که از سوی تلگرام برایتان ارسال شده است.
  • بر روی لینک فعال سازی ایمیل کلیک کنید و کمی منتظر بمانید تا صفحه‌ای با پیغام Success! Two-Step Verification in now enabled نمایان شود.

بدین ترتیب قابلیت Two-Step Verification (تایید هویت دو مرحله‌ای تلگرام) فعال می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت و نحوه استفاده از آن توصیه می‌کنیم حتما مقالهفعال سازی تایید دو مرحله ای تلگرام (Two-Step Verification) را مطالعه کنید. بعد از اینکه قابلیت مذکور را در اکانت تلگرام خود فعال کردید، مراحلی که در بخش بعد (قدم دوم) شرح داده‌ایم را طی کنید تا برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام شما با موفقیت انجام شود.

قدم دوم: حذف دستگاه های ناشناس از Active Sessions

تلگرام در منوی تنظیمات امنیتی اپلیکیشن پیام رسان خود گزینه ای تحت عنوان Active Sessions یا “نشست های فعال” را ارائه کرده که به موجب آن می‌توان لیست تمام دستگاه های متصل به اکانت را مشاهده کرد. برای مثال اگر اکانت تلگرام شما هم در گوشی و هم در تبلت‌تان فعال باشد، با مراجعه به بخش Active Sessions نام تبلت و گوشی خود را در لیستی مشاهده خواهید کرد. این موضوع بدان معناست که اکانت تلگرام شما در دو دستگاه نام برده شده فعال بوده و در حال استفاده است.

آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

بنابراین اگر فرد ناشناس یا هکری در اکانت شما وارد شده باشد و در حال استفاده از آن بوده یا بنا به هر دلیل چت های شما را بخواند، نام دستگاه وی در لیست Active Sessions ارائه خواهد شد. در این شرایط برای برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام خود کافیست به منوی تنظیمات Active Sessions مراجعه کرده و دستگاه ناشناس را از لیست ارائه شده حذف کنید یا گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب و اکانت تلگرام خود را در تمام دستگاه هایی که فعال است غیر فعال نمایید. برای دسترسی به منوی تنظیمات Active Sessions تلگرام کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy & Security را انتخاب نمایید.
  • گزینه Active Sessions را انتخاب کنید.

گزینه Terminate All Other Sessions را انتخاب نمایید و با غیر فعال شدن اکانت خود در تمام دستگاه های دیگر (به غیر از دستگاهی که هم اکنون از آن استفاده می‌کنید) موافقت به عمل آورید. بدین ترتیب اگر فردی بنا به هر دلیل توانسته باشد وارد اکانت تلگرام شما شود، دسترسی وی قطع خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با تنظیمات بخش Active Sessions تلگرام توصیه می‌کنیم حتما مقاله بررسی لیست دستگاه های متصل به اکانت تلگرام (Active Sessions) را مطالعه کنید.

نکته: در برخی موارد دیده شده که کاربران نمی‌توانند دستگاه های متصل به اکانت تلگرام خود را از طریق منوی تنظیمات Active Sessions حذف کنند و وقتی دستگاهی را انتخاب می‌کنند با ارور خاصی مواجه می‌شوند. اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید از مقاله مشکل حذف دیوایس در Active Sessions تلگرام (نشست‌های فعال) کمک بگیرید یا تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کرده و از آن ها راهنمایی بخواهید.

با انجام مراحل فوق به احتمال بسیار بالا پروسه برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام شما با موفقیت انجام می‌شود. از آنجایی که در مرحله قبل قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را برای اکانت خود فعال کرده بودید، بنابراین حتی اگر هکر یا فرد سودجو بتواند کد امنیتی ارسالی تلگرام برای لاگین شدن در اکانت شما را داشته باشد، باز هم قادر به ورود به اکانت شما نخواهد بود چون نمی‌تواند از لایه امنیتی دومی که در مرحله قبل تعیین کردید عبور کند. اما اگر با انجام مراحل فوق همچنان مطمئن هستید که هکر یا فرد سودجویی به اکانت تلگرام شما دسترسی دارد باز هم نگران نباشید چون راه حل دیگری هم برای رفع این مسئله توسط تلگرام ارائه شده است که در بخش بعد بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.
آموزش برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

قدم سوم: مکاتبه با تلگرام برای بازیابی اکانت هک شده

راه حل آخری که به منظور برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام پیش رویتان قرار دارد مربوط به مکاتبه با پشتیبانی این مسنجر می‌شود. تلگرام به طور اختصاصی فرومی را ارائه کرده که از طریق آن شما می‌توانید گزارش هر مشکلی که برای اکانت تلگرامتان ایجاد شده (از جمله هک شدن اکانت) را برای پشتیبانی تلگرام ارسال کنید و سایر مراحل کار را به تلگرام و تیم آن بسپارید. برای مکاتبه با تلگرام برای ارائه گزارش هک شدن اکانت خود و درخواست آن مراحل زیر را طی کنید:

  • با کلیک بر روی این قسمت به فروم اختصاصی که تلگرام برای ارسال مشکلات کاربران ارائه کرده است مراجعه کنید.
  • در فیلد Please describe your problem مشکل خود را شرح دهید و اشاره کنید که اکانت تلگرام شما هک شده و در پی بازیابی آن هستیم. دقت کنید که نحوه مکاتبه شما و بیان مسئله و مشکل ایجاد شده در این مرحله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر با زبان انگلیسی آشنایی ندارید، توصیه می‌کنیم حتما با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس گرفته و از آن ها برای مکاتبه کردن با تلگرام و بازیابی اکانت هک شده تلگرام خود کمک بخواهید.
  • در فیلد Your phone number شماره تماسی که اکانت تلگرام شما به آن متصل است را وارد کنید.
  • در فیلد Your email هم باید آدرس ایمیل خود را ارائه کنید.

در نهایت بر روی گزینه Submit کلیک کنید تا پیغام شما برای پشتیبانی تلگرام ارسال شود. عموما پشتیبانی تلگرام ظرف کمتر از 24 ساعت پاسخ شما را ارسال می‌کند. در این شرایط شاید لازم شود تا مکاتباتی با تلگرام داشته باشید و اطلاعاتی را برای آن ها ارائه کنید تا تلگرام پشتیبانی تلگرام مطمئن شود که شما صاحب اکانتی که مدعی کرده‌اید هستید. اگر فکر می‌کنید برای انجام این مکاتبات چندان تسلط لازم به زبان انگلیسی را ندارید، کافیست تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کرده و از آن ها بخواهید تا برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام را برایتان انجام دهند.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه برگرداندن یا بازیابی اکانت هک شده تلگرام پرداختیم. چنانچه در مورد هر یک از مراحل و بخش های شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

گلس آیفون 11 پرو مکس

گلس آیفون 11 پرو

قطعات آیفون 11 پرو

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (49)

guest
49 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
مهیار
مهیار
1 سال گذشته

سلام تلگرام هک شده بهم گفتن دیلیت اکانت کن درست میشه حالا که میخوام دوباره نصب کنم میگه کد برای تلگرام دیگت رفته هر کاری میکنم درست نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید.

قاسم حنیفه لو
قاسم حنیفه لو
3 ماه گذشته
پاسخ به  مهیار

سلام تلگرام هک شده بهم گفتن دیلیت اکانت کن درست میشه حالا که میخوام دوباره نصب کنم میگه کد برای تلگرام دیگت رفته هر کاری میکنم درست نمیشه ممنون میشم راهنماییم کنید.

ثمتثنثد
ثمتثنثد
1 سال گذشته

سلام مثل خیلی از کسای دیگه ای که گفتن من اکانتمو دادم دست یکی حالا این انسان باشعور منو از اکانت انداخته بیرون و رمز دو مرحله ای گزاشته واقعا دارم از عصبانیت دیونه میشم لطفا کمکم کنید

هادی قربانی
هادی قربانی
2 سال گذشته

سلام تلگرام من حذف شده و الان که می خوام واردشم میگه امکانش برای شما نیست چیکار کنم

آریا
آریا
2 سال گذشته

سلام …‌‌‌‌‌‌‌‌من ی اشتباه کردم کد نصب تلگرامم رو در اختیار ی نفر گذاشتم حالا اون وارد اکانتم شده و تایید دو مرحله ای رو فعال کرده نمیتونم وارد بشم . تو رو‌خدا بگید چیکار کنم. چ اشتباهی کردم. لطفا اگه میشه کمکم کنید . ممنونم

Sama
Sama
2 سال گذشته

سلام وقت بخیر تلگرام رو هک کردن تایید دو مرحله ای گذاشته ونمیتونم به اکانتم وصل بشم چه کار کنم؟

آریا
آریا
2 سال گذشته
پاسخ به  Sama

من رو هم همین بلا سرم اومده. راه حل پیدا نکردی