بررسی و دانلود برنامه Musixmatch ؛ پخش موسیقی با نمایش متن

Musixmatch App

برنامه Musixmatch یک موزیک پلیر محبوب و کاربردی است که قابلیت نمایش متن ترانه همزمان با پخش موسیقی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی برنامه Musixmatch پرداخته و لینک دانلود آن را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با اپلیکیشن Musixmatch

بسیاری از افرادی که به منظور گوش دادن به موسیقی از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند، تمایل دارند تا در هنگام پخش موسیقی متن ترانه را هم مشاهده کنید. موزیک پلیرهای مختلفی با این قابلیت عرضه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن Musixmatch اشاره کرد. اپلیکیشن مذکور از برنامه های پرطرفدار پخش موسیقی است که شامل متن بیش از ده میلیون ترانه خارجی و ایرانی می‌شود.

در ادامه این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی دقیق اپلیکیشن Musixmatch بپردازیم. به منظور دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از آیکون ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با اپلیکیشن Musixmatch سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

هزینه و سازگاری برنامه Musixmatch

برنامه Musixmatch به صورت رایگان برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده است. بنابراین کاربران دستگاه های اندرویدی و آی او اسی می‌توانند با نصب این موزیک پلیر به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند و با اتصال دستگاه به اینترنت به راحتی متن ترانه را هم به صورت همزمان مشاهده کنند. متاسفانه این برنامه شامل تبلیغات درون برنامه‌ای می‌شود که در برخی از مواقع می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

رابط و تجربه کاربری برنامه Musixmatch

برنامه Musixmatch برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال یک موزیک پلیر با قابلیت های کاربردی نظیر نمایش متن ترانه هستند، بسیار کاربردی خواهد بود. برنامه مذکور علاوه بر دارا بودن متن میلیون‌ها ترانه خارجی، شامل متن بسیاری از آهنگ های ایرانی هم می‌شود. این برنامه از یک رابط کاربری مطلوب و زیبا برخوردار بوده و استفاده از آن آسان است. پس از اجرای برنامه Musixmatch نیاز است تا دسترسی های لازم جهت دسترسی به فایل های صوتی و پخش موسیقی به این برنامه داده شود.

محیط اصلی برنامه Musixmatch از پنج بخش مختلف تشکیل شده است که با استفاده از آیکون های موجود در منوی زیرین برنامه قادر به دسترسی به بخش مورد نظر خود خواهید بود. پس از اجرای برنامه مذکور، به بخش Music منتقل می‌شوید که در این بخش به لیستی از آهنگ های موجود در گوشی خود بر اساس سه دسته بندی مختلف دسترسی خواهید داشت.

Musixmatch App

توجه داشته باشید که به منظور استفاده از قابلیت نمایش متن ترانه نیاز است تا دستگاه شما به اینترنت متصل باشد. همچنین به منظور استفاده از این قابلیت در ایران به ابزار تغییر آی پی احتیاج خواهید داشت. پس از انتخاب آهنگ از لیست و لمس گزینه Play موسیقی مورد نظر پخش خواهد شد و متن ترانه برای شما نمایان می‌شود.

Musixmatch App

برنامه Musixmatch برای آن دسته از کاربرانی که در حال یادگیری زبان های خارجی هستند، بسیار کاربری خواهد بود. چرا که این برنامه شامل ترجمه متن آهنگ به زبان های مختلف می‌شود. با لمس گزینه موجود در گوشه پایین و سمت چپ تصویر می‌توانید زبان مورد نظر خود را جهت نمایش ترجمه متن انتخاب کنید. همانطور که پیش تر هم به آن اشاره داشتیم به منظور دسترسی به متن ترانه نیاز است تا دستگاه شما به اینترنت متصل باشد. پس از آن متن ترانه ذخیره و به صورت آفلاین هم قابل دسترسی و مشاهده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون اپل با گارانتی

Musixmatch App

برنامه Musixmatch تنظیمات نمایش متن را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. به منظور دسترسی به این تنظیمات اولین آیکون موجود در گوشه پایین و سمت راست تصویر را انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق بخش تنظیمات نحوه نمایش متن ترانه و رنگ پس زمینه را تغییر دهید. همچنین از طریق این بخش تغییر اندازه متن و یا فعال سازی حالت شب (Dark Mode) هم امکان پذیر است.

Musixmatch App

با لمس آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست صفحه امکاناتی نظیر اضافه کردن آهنگ به لیست علاقه‌مندی ها در اختیار شما قرار می‌گیرد. برنامه Musixmatch شامل قابلیت کاربردی تحت عنوان Create LyricsCard می‌شود که با استفاده از آن می توانید بخش دلخواه از متن ترانه را به عکس نوشته تبدیل کنید. با لمس گزینه Quote متن کامل ترانه برای شما نمایان خواهد شد و می‌توانید بخش دلخواه از ترانه را انتخاب نمایید. سپس در بخش Images قادر به انتخاب تصویر مورد نظر خود خواهید بود. پس از آن با مراجعه به بخش Fonts می‌توانید فونت نوشته را تغییر دهید و در نهایت عکس نوشته خود را از طریق سایر اپلیکیشن ها به اشتراک بگذارید.

برنامه Musixmatch

برنامه Musixmatch شامل قابلیت دیگری تحت عنوان  Sleep Timerهم می‌‌شود. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت تعیین کنید که آهنگ در حال پخش چه زمانی قطع شود. به عنوان مثال در صورتی که قابلیت Sleep Timer را بر روی یک دقیقه تنظیم کرده باشید، به صورت خودکار پس از گذشت یک دقیقه از پخش، آهنگ قطع خواهد شد. از دیگر امکانات برنامه Musixmatch می‌توان به قابلیت Equalizer اشاره کرد که با استفاده از آن می‌توانید صدای آهنگ را بسته به نظر دلخواه خود تنظیم کنید.

 بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ 

برنامه Musixmatch

برنامه Musixmatch این امکان را فراهم می‌آورد تا کاربران بتوانند متن ترانه را ویرایش کرده و یا آن را به زبان مورد نظر خود ترجمه کنند. بدین منظور همانند تصویر زیر آیکون موجود در گوشه پایین و سمت چپ را لمس کنید. با لمس گزینه Edit قادر به ویرایش متن ترانه خواهید بود. از سوی دیگر با انتخاب گزینه Sync می‌توانید متن ترانه را با آهنگ سینک و یا هماهنگ کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش Translate آهنگ را ترجمه کرده و یا در صورت وجود ترجمه آن را ویرایش کنید. توجه داشته باشید که به منظور دسترسی به این قابلیت ها نیازمند ایجاد حساب کاربری خواهید بود.

Musixmatch App

ویژگی های جانبی برنامه Musixmatch

برنامه Musixmatch از یک آیکون شناور بهره می‌برد که با فعال سازی آن می‌توانید متن آهنگی که از طریق سایر موزیک پلیر ها نظیر Spotify ،Play Music و غیره در حال پخش است را هم مشاهده کنید. بنابراین به منظور مشاهده متن ترانه توسط برنامه Musixmatch نیازی به پخش موسیقی از طریق این موزیک پلیر نخواهید داشت. بلکه می‌توانید با پخش موسیقی از سایر موزیک پلیرها نیز متن آهنگ در حال پخش را مشاهده نمایید. شما می‌توانید در بخش Home آیکون شناور را فعال کنید بدین ترتیب یک آیکون در سمت راست تصویر برای شما نمایان خواهد شد. پس از پخش موسیقی از موزیک پلیر مورد نظر خود تنها کافیست تا آیکون شناور را لمس کنید. بدین ترتیب متن آهنگ برای شما نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون XS

Musixmatch App

با مراجعه به بخش Contribute می‌توانید به قابلیت هایی نظیر اضافه کردن متن، ترجمه و ویرایش دسترسی داشته باشید. برنامه Musixmatch شامل بخشی تحت عنوان Identify می‌شود که در این بخش می‌توانید متن آهنگی را که به آن گوش می‌دهید، جستجو کنید. در نهایت اگر به دنبال آهنگ خاصی هستید می‌توانید با مراجعه به بخش Search و وارد کردن نام آهنگ، نام خواننده و یا بخشی از متن ترانه به جستجوی آن بپردازید.

Musixmatch App

برنامه Musixmatch از ویجت های اختصاصی هم بهره می‌برد که با قرار دادن آن بر روی صفحه اصلی قادر به دسترسی سریع و آسان به قابلیت هایی نظیر جستجو و پخش آهنگ خواهید بود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی A50s

ایده و وجه تمایز برنامه Musixmatch نسبت به سایر اپلیکیشن های مشابه

موزیک پلیرهای متعددی با قابلیت نمایش متن ترانه ارائه شده‌اند، از این رو برنامه Musixmatch یک ایده نو به شمار نمی‌رود. از قابلیت هایی که این اپلیکیشن را نسبت به سایر موزیک پلیرهای مشابه متمایز می‌سازد می‌توان به نمایش ترجمه متن ترانه به زبان های مختلف، امکان افزودن متن و ترجمه توسط کاربر، امکان جستجو آهنگ بر اساس عنوان، نام خواننده و  یا بخشی از ترانه، ارائه ویجت و غیره اشاره کرد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی برنامه Musixmatch پرداختیم. برنامه مذکور از قابلیت نمایش متن آهنگ های خارجی و ایرانی بهره می‌برد و امکان مشاهده ترجمه متن ترانه به زبان های مختلف را نیز برایتان فراهم می‌کند. این اپلیکیشن به صورت کاملا رایگان منتشر شده و با دو سیستم عامل اندروید و آی او اس سازگاری دارد. به منظور دانلود برنامه Musixmatch از آیکون های ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با برنامه مذکور سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

نقاط قوت:

  • امکان دسترسی به متن ترانه های خارجی و ایرانی
  • ترجمه متن ترانه به زبان های مختلف
  • امکان ساخت عکس نوشته با استفاده از متن ترانه
  • امکان شناسایی و نمایش متن ترانه در حال پخش
  • امکان جستجو آهنگ بر اساس عنوان، نام خواننده و یا بخشی از متن ترانه
  • امکان ویرایش و اضافه کردن متن و ترجمه به آهنگ
  • ارائه ویجت اختصاصی

نقاط ضعف:

  • تبلیغات درون برنامه‌ای

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی آیفون 6

قیمت دوربین جلو آیفون XS

قیمت قاب پشت آیفون 11

تعمیرات موبایل

دریافت برنامه Musixmatch از بازار
نام دریافت برنامه Musixmatch از بازار
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Musixmatch

نظرات کاربران (12)

guest
12 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
کوثر عبدالهی
کوثر عبدالهی
1 سال گذشته

این اطلاعاتی ک شما اینجا ب اشتراک گذاشتین قبل پرمیوم شدنشه
الان متن رو بیاره هم برا ترجمه اون متن پولی شده دیگ حتی قابلیت هایلایت متن هم کار نمیکنه دیگ حتی نمیتونم بصورت دستی سینک کنم یا خود متن و یا ترجمه رو وارد کنم
اگ راهی برای استفاده از امکانات کاملش بدون هزینه هست بگین اگرم نیست لطفا جایگزین مناسبی رو معرفی کنین
هرچندفک نمیکنم هیچ برنامه ای قدرت موزیک ایکس مچ رو داشته باشه

Mahsa
Mahsa
2 سال گذشته

سلام من نمیتونم sign up کنم .چه‌ کاری انجام بدم؟

sahar
sahar
2 سال گذشته

بسیار عالی سپاسگزارم

tnnaz
tnnaz
3 سال گذشته

سلام من میخام متن یک آهنگ که هنوز انگلیسیشم وارد نشده رو وارد کنم اما نمیدونم از کدوم قسمت باید اینکارو انجام بدم:(

مهدیه
مهدیه
3 سال گذشته

بعد از اینکه یه تعداد خاصی آهنگو ترجمه کرد دیگه بقیه رو ترجمه نمیکنه و باید پرمیوم کنی