بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

دستبند شیائومی Mi Band 2 به دلیل قیمت مناسب و قابلیت های خوبی که ارائه می‌کند، به یکی از پرطرفدارترین و پرفروش ترین دستبند های هوشمند سال تبدیل شده است. در این مقاله قصد داریم به بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با دستبند شیائومی Mi Band 2

گجت های پوشیدنی طی چند سال اخیر به شدت در بین کاربران محبوب شده‌اند. یکی از این دسته گجت ها دستبند شیائومی Mi Band 2 است که به دلیل قیمت مناسب و قابلیت هایش توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران برای خود دست و پا کند. اما آیا دستبند شیائومی Mi Band 2 ارزش خرید دارد؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی و همچنین آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده به راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها یاری بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مرکز تعمیرات موبایل

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

بررسی دستبند شیائومی Mi Band 2 : طراحی و ظاهر

شیائومی دستبند می بند 2 یا همان Mi Band 2 را به صفحه نمایشی 0.42 اینچی و از نوع OLED مجهز کرده است. این صفحه نمایش نه گرد است و نه مربع یا مستطیل شکل، بلکه شبیه به یک کپسول و بیضی شکل به نظر می‌رسد! صفحه نمایش دستبند شیائومی Mi Band 2 لمسی نیست و شیائومی سعی کرده بدین صورت هزینه ساخت دستگاه را تا حد امکان کاهش دهد. با این حال یک دکمه اختصاصی در زیر نمایشگر دستگاه تعبیه شده که حالتی لمسی دارد و دستورات کاربر را اجرا می‌کند.

یکی از مسائلی که در مورد نمایشگر این دستبند باید به آن اشاره کنیم، مربوط به حساسیت آن در برابر خراش برداشتن می‌شود. بنابراین می‌توانید برای محافظت از نمایشگر دستبند شیائومی Mi Band 2 برای آن یک گلس محافظت تهیه کنید. بند دستبند شیائومی Mi Band 2 که در مچ دست شما قرار می‌گیرد، احساس راحتی را به شما منتقل خواهد کرد. این بند نسبتا باریک طراحی شده تا ظاهری عجیب را برای دستگاه به همراه نداشته باشد. همچنین امکان تهیه رنگ های مختلف آن هم وجود دارد و از این نظر دستبند شیائومی Mi Band 2 تنوع بسیار عالی را ارائه می‌کند. بدنه اصلی دستبند هم سیلیکونی است و بنده آن از طریق سگک بسته می‌شود.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

اما یکی از اصلی ترین مسائلی که باید به آن اشاره کنیم، مربوط به پشتیبانی دستبند شیائومی می بند 2 از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP67 می‌شود! این استاندارد به آن معناست که دستگاه می‌تواند برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 1 متری از آب دوام داشته باشد، اما بهتر است که هیچوقت ریسک انجام این کار را نپذیرید. دستبند شیائومی Mi Band 2 بیشتر در برابر پاشیده شدن آب مقاومت دارد نه غوطه‌ور شدن در آن! پس چندان به ضد آب بودن شیائومی Mi Band 2 اعتماد نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل در تهران

بررسی دستبند شیائومی Mi Band 2 : سنسور ها و قابلیت ها

دستبند شیائومی Mi Band 2 علیرغم قیمت مقرون به صرفه و نسبتا ناچیزی که دارد، مجموعه‌ای از قابلیت های مناسب را ارائه می‌کند. این دستبند از سنسور ضربان قلب بهره می‌برد. این مسئله بدان معناست که دستبند قابلیت سنجش ضربان قلب کاربر و نمایش آن را خواهد داشت. دستگاه همچنین به سنسور شتاب سنج خوبی هم مجهز شده است. برخی از اصلی ترین قابلیت هایی که دستبند شیائومی Mi Band 2 ارائه می‌کند به شرح زیر هستند:

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

  • امکان شمارش تعداد گام های برداشته شده
  • امکان محاسبه و نمایش مسافت طی شده
  • امکان محاسبه و نمایش میزان کالری سوزانده شده
  • امکان نمایش ضربان قلب کاربر
  • امکان ردیابی و آنالیز وضعیت خواب کاربر
  • امکان ارائه هشدار برای پیامک ها و تماس ها
  • امکان تنظیم آلارم یا زنگ هشدار
  • امکان تعیین اهداف روزانه

بنابراین همانطور که می‌بینید دستبند شیائومی Mi Band 2 در عین سادگی که دارد یک دستبند خوب و کاربردی است که هر فردی می‌تواند از آن استفاده کند. یکی دیگر از ویژگی های خوب این دستبند مربوط به پشتیبانی از قابلیت روشن شدن خودکار نمایش با چرخش مچ دست کاربر می‌شود. بدین سبب برای روشن شدن نمایشگر دستبند شیائومی Mi Band 2 فقط کافیست که مچ دست خود را به سمت صورتتان حرکت دهید.

بیشتر بخوانید: نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ در تهران

بررسی دستبند شیائومی Mi Band 2 : سازگاری با سیستم عامل ها

دستبند شیائومی Mi Band 2 با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد. این دستبند را می‌توانید با تمام دستگاه های اندرویدی مجهز به اندروید 4.3 و بالاتر همگام سازی کنید. همچنین دستگاه های مجهز به iOS 8 و بالاتر هم به خوبی با شیائومی Mi Band 2 همگام می‌شوند. اما با این حال گزارش هایی مبنی بر بروز مشکلات و باگ های خاصی در همگام سازی دستبند شیائومی Mi Band 2 با گوشی های برند دیگر به دست ما رسیده است. در اغلب این گزارش ها، کاربران سری گوشی های گلکسی سامسونگ برای همگام سازی دستبند شیائومی Mi Band 2 با دستگاهشان با مشکل مواجه بودند و باگ هایی برایشان ایجاد می‌شد.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

با وجود این مسئله نمی‌توانیم مدعی شویم که دستبند شیائومی Mi Band 2 از نظر سازگاری با سیستم عامل و دستگاه های مختلف ضعیف عمل می‌کند، چرا که در اغلب موارد باگ هایی که در همگام سازی دستبند با گوشی های سامسونگ گلکسی ایجاد شده ناشی از یک مشکل یک طرفه در ساختار دستبند شیائومی نبوده‌اند و به رابط کاربری باگی سامسونگ هم مرتبط می‌شوند. بنابراین دستبند شیائومی Mi Band 2 با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد. ضمنا در نظر داشته باشید که دستبند Mi Band 2 برای ارتباط برقرار کردن با گوشی های هوشمند از بلوتوث 4 استفاده می‌کند.

بررسی دستبند شیائومی Mi Band 2 : اپلیکیشن Mi Fit

یکی از اصلی ترین مسائلی که کیفیت عملکرد یک دستبند هوشمند را مشخص می‌کنند، مربوط به اپلیکیشن اختصاصی دستبند می‌شود. تمام اطلاعاتی که در بخش قابلیت های دستبند شیائومی Mi Band 2 به آن ها اشاره کردیم، از طریق اپلیکیشن اختصاصی آن برای کاربر به نمایش گذاشته می‌شوند. اپلیکیشن اختصاصی دستبند شیائومی Mi Band 2 برنامه Mi Fit نام دارد که شامل نسخه های اندرویدی و آی او اسی می‌شود.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

این برنامه چندان ویژگی های گسترده ای را ارائه نخواهد کرد و شامل یک صفحه با عنوان داشبورد (Dashboard) می‌شود که در آن  مجموعه اطلاعاتی که توسط دستبند شیائومی Mi Band 2 جمع آوری شده است ارائه می‌شوند. اطلاعاتی مثل میزان مسافت طی شده، گام های برداشته شده، کیفیت خواب کاربر در شب گذشته و غیره همگی در داشبورد اپلیکیشن Mi Fit ارائه می‌شوند.

اپلیکیشن Mi Fit امکان ردیابی دستی میزان وزن کاربر را هم ارائه می‌کند و بدین سبب شما می‌توانید دائما مقدار وزن خود را ردیابی و در قالب نمودار وضعیت و پیشرفت خود را برای کاهش یا افزایش وزن مشاهده کنید. این اپلیکیشن می‌تواند گراف یا نمودار های خوبی را در بازه های زمانی مثل روزانه، هفتگی یا ماهنامه نمایش دهد و در هر زمینه اطلاعات کاملی را برایتان ارائه کند.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

ضمنا برنامه Mi Fit از قابلیت اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات شما در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، لاین، توییتر و غیره هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین اپلیکیشن Mi Fit نسبتا کیفیت عملکرد مطلوبی دارد و اطلاعات مورد نیاز را به خوبی نمایش می‌دهد. اما انتظار نداشته باشید که این اپلیکیشن قابلیت های پیچیده و شگفت‌انگیزی را ارائه کند!

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون SE

بررسی دستبند شیائومی Mi Band 2 : باتری

دستبند شیائومی Mi Band 2 به یک باتری شارژی لیتیوم پلیمری 70 میلی آمپر ساعتی مجهز است که عملکرد بسیار مطلوبی دارد. با توجه به سادگی نمایشگر دستگاه به نسبت انرژی مورد نیاز آن هم کاهش پیدا می‌کند و این مسئله دوام شارژ باتری دستبند را افزایش می‌دهد. شما با یک بار شارژ دستبند شیائومی Mi Band 2 حداقل می‌توانید برای مدت زمان 5 الی 7 روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

البته باید در نظر داشت که این مقدار دوام شارژ باتری رابطه مستقیمی با میزان استفاده شما از دستبند و حتی فعالیت هایی که در طول روز انجام می‌دهید دارد. بنابراین نمی‌توان به طور قطع مدعی شد که باتری دستبند شیائومی Mi Band 2 با یک بار شارژ برای تمام کاربران 5 یا 7 روز شارژ را ارائه می‌کند. به طور کلی عملکرد باتری دستبند شیائومی Mi Band 2 مطلوب بوده و از نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

اما چگونه می‌توانیم دستبند شیائومی Mi Band 2 را راه اندازی کنیم؟ راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 پروسه بسیار ساده‌ای را شامل می‌شود. بدین منظور کافیست که مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

  • ابتدا کپسول دستبند شیائومی Mi Band 2 را جاسازی کنید.
  • برنامه Mi Fit را با توجه به سیستم عامل گوشی خود از اپ استور (App Store) یا گوگل پلی استور (Google Play Store) دانلود و بر روی دستگاهتان نصب کنید. لینک دانلود این برنامه از منابع مذکور در انتهای همین مقاله ضمیمه شده است.
  • قابلیت بلوتوث و همچنین اینترنت گوشی خود را روشن کنید و مطمئن شوید که به یک شبکه اینترنت مناسب و خوبی وصل هستید.
  • بعد از نصب برنامه Mi Fit آن را اجرا کنید. حالا اگر حساب کاربری ندارید، باید یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. انجام این کار به سادگی صورت می‌پذیرد، با این حال اگر برای انجام آن با مشکل مواجه هستید، می‌توانید تماسی با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک برقرار کنید و از آن ها بخواهید تا برایتان یک اکانت اختصاصی برای اپلیکیشن Mi Fit بسازند. سپس مشخصات اکانت خود را در برنامه Mi Fit وارد و ساین این (Sign in) نمایید.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

  • زمانی که بعد از ورود به اکانت خود در برنامه Mi Fit پیغام فوق مشاهده کردید، گزینه ALLOW را انتخاب کنید.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

  • گزینه Add device را از محیط برنامه Mi Fit انتخاب کنید.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

  • حالا گزینه Mi Band را انتخاب نمایید.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

  • حالا باید چند لحظه صبر کنید تا دستبند شیائومی Mi Band 2 با گوشی شما همگام شود. این کار از طریق اتصال بلوتوث صورت می‌پذیرد. زمانی که دستبند شما هشدار لرزشی (ویبره) ارائه کرد، باید دکمه روی دستبند را فشار دهید.

نکته: این احتمال وجود دارد بعد از همگام شدن دستبند شیائومی Mi Band 2 با گوشی شما یک آپدیت صورت پذیرد. اگر مشاهده کردید که فریمور دستگاه در حال آپدیت است، گوشی را در نزدیکی دستبند قرار داده و منتظر بمانید تا پروسه دانلود و نصب آپدیت به پایان برسد.

بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2

به این صورت پروسه راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 به پایان می‌رسد و می‌توانید از آن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در مراحل راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 از شما خواسته می‌شود تا اطلاعاتی مثل قد، وزن، جنسیت و غیره خود را وارد کنید. سعی کنید تا این اطلاعات به درستی و کامل وارد نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی Note 9 سامسونگ – N960

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی و آموزش راه اندازی دستبند شیائومی Mi Band 2 پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش ها و مراحل شرح داده شده به راهنمایی بیشتری داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها یاری بخواهید.

خرید قطعات موبایل

قیمت ال سی دی Samsung M20

قیمت ال سی دی سامسونگ A50

تعمیرات موبایل

Mi Fit
نام Mi Fit
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Anhui Huami Information Technology Co.,Ltd.

نظرات کاربران (13)

guest
13 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
داریوش حشمتی
داریوش حشمتی
2 سال گذشته

منظور از قابل شناسایی شدن در برنامه می باند۲چیست

محمدرضارضوی
محمدرضارضوی
4 سال گذشته

صحفه کم نورشده دستبند شیائومی چه باید کرد
Mi Band 2

شهرام
شهرام
4 سال گذشته

درود بر شما

الهام
الهام
4 سال گذشته

سلام گوشی من متورلا هستش آندروید ۶.۱ اما اصلا به مچ بندم کانکت نمیشه گوشی رو ریست کردم مچبند رو هم خاموش روشن کردم متاسفانه حل نمیشه لطفا راهنمایی کنید

Mojtaba
Mojtaba
4 سال گذشته

گوشیم زنگ میخوره یا پیام میاد نمیزنه از چه کسی بوده فقط ویبره میزنه اسم تماس گیرنده و پیام دهنده رو نشون نمی ده چیکار کنم نشون بده