بازیابی رمز اینستاگرام

بازیابی رمز عبور اینستاگرام

فراموش کردن رمز عبور شبکه‌های اجتماعی یک اتفاق ناگوار ولی اجتناب ناپذیر است. در بین شبکه‌های اجتماعی فراموش کردن رمز اینستاگرام یک کابوس وحشنتاک برای کاربران آن است زیرا آنها را از دنیای جذاب و رنگارنگ اینستاگرام محروم می‌کند! اما بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده چندان کار سخت و پیچیده‌ای نیست. پس اگر رمز اینستاگرام خود را فراموش کردید خونسردی خودتان را حفظ کنید و این مطلب را بخوانید. اینجا ما دو روش ساده برای بازیابی رمز اینستاگرام را توضیح می‌دهیم.

روش اول؛ بازیابی از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

اولین و بهترین راه برای بازیابی رمز فراموش شده استفاده از خود اپلیکیشن اینستاگرم است. در این روش تنها با یک ایمیل یا پیامک می‌تواند رمز ورودتان را دوباره بدست آورید. بله درست است تنها با ایمیل و پیامک؛ یعنی اگر نام کاربری یا آیدی اینستاگرام خود را ندانید بازهم می‌توانید حساب کاربری خودتان را بازگردانید! پس وقت را تلف نکنید! برنامه اینستاگرام را روی گوشی یا تبلت خود اجرا کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

در صفحه ورود گزینه Get help logging in را انتخاب کنید.

بازیابی رمز عبور اینستاگرام فراموش شده

در مرحله بعد باید مشخصات حساب کاربری خودتان را وارد کنید. اگر نام کاربری خودتان (Username) را به یاد دارید، آن را وارد کنید. در غیر اینصورت می‌توانید ایمیل (email) یا شماره تلفنی (phone) که با آن اکانت اینستاگرام ساختید را وارد کنید.

پیدا کردن یوزرنیم اینستاگرام

بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت اینستاگرام

بعد از وارد کردن اطلاعات بالا، وقت مشخص کردن روش بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده است. برای این کار 3 گزینه پیش روی شماست:

  1. بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل

گزینه اولی که در اختیار شماست استفاده از ایمیلی است که اینستاگرام خودتان را با آن ساختید و حساب شما به آن متصل است. تا ریست کردن پسورد 3 قدم فاصله دارید:

  • Send an Email را انتخاب کنید.
  • به صندوق ورودی ایمیلتان بروید و ایمیلی که از سمت اینستاگرام برایتان ارسال شده را باز کنید. این ایمیل حاوی یک لینک برای بازنشانی رمز اینستاگرام یا ریست کردن پسورد اینستاگرام (Reset Password) است. اگر ایمیلی در اینباکس (Inbox) مشاهده نکردید حتما پوشه اسپم (Spam) را بررسی کنید.
  • روی لینک کلیک کنید و در این صفحه، یک رمز عبور جدید (New password) برای حسابتان انتخاب کنید و آن را تایید (New password, again) کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام با ایمیل

کار تمام است. اگر می‌خواهید رمز شما روی تلفن همراهتان ذخیره شود Save Password را بزنید و در غیر این صورت Not Now را انتخاب کنید. رمز شما با موفقیت تغییر کرد.

  1. بازیابی رمز اینستاگرام با پیامک

بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده با پیامک دقیقا مشابه روش قبل است. تنها تفاوت اینجاست که اینستاگرام لینک بازنشانی رمز عبور را از طریق پیامک برایتان ارسال می‌کند. پس مانند روش قبل این بار:

  • Send an SMS را انتخاب کنید.
  • با انتخاب این گزینه اینستاگرام پیامکی برای شما ارسال می‌کند که حاوی لینک ریست کردن پسورد اینستاگرام است.
  • لینک را لمس کنید و به صفحه ریست پسورد بروید یک رمز عبور جدید (New password) برای حسابتان انتخاب کنید و آن را تایید (New password, again) کنید.

ریست کردن پسورد اینستاگرام با پیامک

کار تمام است. شما توانستید با موفقیت رمز عبور اینستاگرام خودتان را تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برنامه استخاره برای اندروید و آیفون

  1. استفاده از حساب کاربری فیسبوک

اما آخرین راه برای بازیابی رمز عبور اینستاگرام فراموش شده استفاده از فیسبوک است. اگر قبلا حساب اینستاگرام خودتان را به حساب کاربری فیسبوک متصل کرده باشید می‌توانید به سادگی رمز خودتان را بازیابی کنید. در این حالت:

  • Log in with Facebook را انتخاب کنید.
  • وارد اکانت فیسبوک شوید و از آنجا رمز اینستاگرام فراموش شده را بازیابی کنید.

رمز جدید اینستا با فیسبوک

اگر در هر کدام از روش‌ها، در مرحله ورود ایمیل یا نام کاربری با خطایی مواجه شدید که ایمیل یا یوزرنیم وارد شده صحیح نیست، احتمال دارد که آن را به اشتباه وارد کرده باشید. اگر مطمئن هستید که یوزرنیم یا ایمیلتان صحیح وارد شده اما اینستاگرام آن را به رسمیت نمی‌شناسد، احتمال دارد که اکانت شما بنا به دلایل خاص از سوی اینستاگرام حذف شده باشد.

در همین زمینه بخوانید: “چگونه حساب اینستاگرام غیرفعال یا حذف شده خود را دوباره فعال کنیم؟

روش دوم: بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده از طریق سایت اینستاگرام

در این روش برای بازیابی رمز اینستا از سایت اینستاگرام استفاده می‌کنیم. مراحل کار در این روش نیز ساده است. تنها کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

به سایت اینستاگرام بروید و گزینه ?Forgot Password را انتخاب کنید.

سایت بازیابی رمز اینستاگرام

در این صفحه در کادر سفید رنگ، نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن خودتان را وارد کنید و Send Login Link را بزنید.

بازیابی پسورد اینستا با سایت

حالا اینستاگرام از طریق ایمیل (یا پیامک) یک لینک برای ریست کردن کلمه عبور ارسال می‌کند. به صندوق ورودی ایمیل (یا پیامک) بروید و بعد از باز کردن ایمیل روی لینک گذرواژه اینستاگرام خود را بازیابی کنید (یا Reset Password) کلیک کنید.

لینک ریست پسورد اینستاگرام

در صفحه جدید و در کارد اول رمز جدید اینستاگرام (New Password) را وارد کنید و در نهایت در کادر دوم آن را تایید (New Password Confirmation) کنید. حالا دکمه Reset Password را بزنید و کار تمام است!

رمز عبور جدید اینستا

بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده شما با موفقیت انجام شد!

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ برنامه قیمت طلا، نرخ ارز و سکه

نکات امنیتی مهم درباره رمز اینستاگرام!

حالا که روش‌های بازیابی رمز اینستاگرام را آموزش دادیم بد نیست برخی نکات امنیتی درباره رمز اینستاگرام را برایتان بگوییم. دانستن و عمل کردن به این نکات هم امنیت صفحه شما در اینستاگرام را تقویت می‌کند و هم در مواقعی که رمز عبورتان را فراموش می‌کنید به کارتان می‌آید.

1. ثبت‌نام با ایمیل معتبر

اولین نکته ثبت‌نام با یک ایمیل معتبر است. سعی کنید اکانت اینستاگرام خودتان را با ایمیل خودتان بسازید تا در صورت بروز  مشکل، ابتکار عمل دست شما باشد! اگر در حال حاضر اکانت شما به هیچ ایمیلی متصل نیست در اسرع وقت این کار را انجام دهید.

2.ثبت شماره تلفن مطمئن

نکته دوم ثبت شماره تلفن همراهتان در اینستاگرام است. تاکید می‌کنیم که شماره‌ای را انتخاب کنید که همیشه در دسترس شما باشد. با فعال کردن این گزینه در مواقعی مثل فراموشی پسورد اینستاگرام و عدم دسترسی به ایمیل، می‌توانی رمز عبورتان را بازیابی کنید.

3. انتخاب رمز عبور قوی

نکته مهم دیگر انتخاب یک رمز عبور مستحکم است. رمزهایی مثل 12345678 و 123456789a در کمتر از چند ثانیه شکسته می‌شوند! از نام، شماره تلفن و کد ملی خودتان هم برای ساخت رمز استفاده نکنید زیرا امنیت پیج اینستاگرام شما را به خطر می‌اندازد. یک رمز مطمئن حداقل 8 کاراکتر دارد و شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و علامت‌هایی مانند !@$%^ است.

4. فعال کردن ورود دو مرحله‌ای

آخرین نکته هم فعال کردن ورود 2 مرحله‌ای یا Two step verification است. این شیوه ورود، به تازگی راه خود را به تمام شبکه‌های اجتماعی باز کرده است. با فعال کردن این گزینه خیالتان بابت امنیت اینستاگرام و فراموشی رمز اینستا راحت می‌شود.

در همین زمینه بخوانید: بازگرداندن اکانت هک شده اینستاگرام!

در جستجوی رمز اینستاگرامِ گم شده!

اگر به هر دلیل رمز اینستاگرام خود را فراموش کردید نگران نباشید. اینستاگرام روش‌های مختلفی برای بازیابی رمز اینستاگرام کاربران ارائه می‌دهد. در این مطلب 2 راه ساده و سریع برای بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده را آموزش دادیم. فرقی نمی‌کند نام کاربری یا یوزرنیم اینستاگرام خود را بدانید یا نه. همین جالا می‌توانید از اپلیکیشن یا سایت اینستاگرام هم رمز خودتان را ریست کنید و هم نام کاربری خود را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ربات دانلود از اینستاگرام؛ دستیار هوشمند شما!

 

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (308)

guest
308 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
رجبی
رجبی
1 سال گذشته

خیلی خوبه

رجبی
رجبی
1 سال گذشته

سلام من داخل پیج هستم ولی پسورد یادم رفته کمکم میکنید ممنون

Zahra
Zahra
1 سال گذشته
پاسخ به  رجبی

اره منم همین مشکل دارممممم

رزی
رزی
1 سال گذشته

سلام خسته نباشید ببخشید من رمز اینستاگرام را تغییر دادم ولی بنا به دلایلی میخوام همون رمز قبلی و بزارم ولی اینستا قبول نمیکنه به نظرتون چیکار کنم امکانش هست بعد از یک مدت قبول کنه؟

امیرحسین
امیرحسین
1 سال گذشته

من پسورد اینستاگرامم یادم نمیاد این مراحلو رفتم به ایمیلم یه کد اومد کدو وارد کردم نوشت با همین آدرس ایمیل باهاتون تماس میگیرم ممکنه سه یا چهار روز طول بکشه.اما خبری نشد کسی میدونه باید چیکار کنم؟

صباعلیزاده
صباعلیزاده
1 سال گذشته

سلام من باخط ایرانسلم رفتم اینستاچندروزی ایرانسل من چون استفاده نکردم سلب امتیاز شده واینستام پریده چیکارکنم پشتبانی ایرانسل گفت کاری نمیشه کردخطم رفت میشه اینستام رواورد