آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی

اگر بعد از اتصال گوشی خود به شارژ متوجه شدید که دستگاه شارژ نمی‌شود نگران نباشید. روش هایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید دلیل بروز این مشکل را شناسایی و برطرف کنید. در این مقاله قصد داریم به آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی بپردازیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل شارژ نشدن باتری گوشی

در برخی شرایط کاربران بعد از اتصال شارژر به گوشی متوجه می‌شوند که دستگاه در حال شارژ نیست! به بیان دیگر گوشی آن ها با اتصال به شارژر شارژ نمی‌شود! دلایل زیادی وجود دارند که ممکن است منجر به به وجود آمدن این مسئله شده باشند. بنابراین لازم دانستیم که این دلایل را در قالب یک مقاله خدمتتان ارائه کنیم.

بیشتر بخوانید: برنامه کلاب هاوس چیست؟ همه چیز درباره کلاب هاوس!

در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه رفع مشکل شارژ نشدن گوشی بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی : تغییر پریز برق

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در موبایل کمک

اگر پس از اتصال شارژ به گوشی دریافتید که دستگاه شارژ نمی‌شود، اولین کاری که باید بکنید این است که پریز برقی که آداپتور شارژ به آن وصل است را بررسی نمایید. شاید این مسئله برایتان عجیب باشد اما در بسیاری موارد دیده شده که کاربران به طور ناخودآگاه شارژ را به پریز تلفن متصل کرده‌اند و یا از چند راهی معیوبی استفاده کرده‌اند و با مشکل شارژ نشدن گوشی مواجه هستند که کاملا هم طبیعی است. بنابراین در اولین قدم حتما پریز شارژ را بررسی و اگر امکان دارد از یک پریز دیگر برای نصب شارژ و شارژ باتری گوشی استفاده کنید.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی : بررسی آداپتور شارژر

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در موبایل کمک

اگر از شارژ هایی استفاده می‌کنید که سیم رابط شارژر و آداپتور آن‌ها قابل جداسازی است، حتما در قدم دوم باید آداپتور شارژر را بررسی و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. بهترین روش موجود برای انجام این کار، تعویض آداپتور شارژر با یک آداپتور شارژر دیگر است. اگر آداپتور جایگزین شروع به شارژ گوشی شما کرد، مشخص می‌شود که مشکل از آداپتور شارژرتان است. پس باید یک آداپتور جدید و البته مناسب برای گوشی خود را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های 5G بازار 2021

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی : بررسی کابل رابط

این مرحله یکی از اصلی ترین مراحلی است که باید دقت زیادی به آن داشته باشید. در اغلب موارد دلیل بروز مشکل شارژ نشدن باتری گوشی با سیم رابط شارژر دستگاه ارتباط دارد. در دقم نخست سیم را از نظر ظاهری بررسی کنید. سیم شارژر نباشد زدگی، خوردگی، پارگی و غیره داشته باشد، در غیر این صورت ممکن است با اختلال مواجه شود و حتی سرعت شارژ شدن باتری گوشی شما به دلیل این مسائل کاهش یاید.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در موبایل کمک

بعد از بررسی ظاهری کابل و اطمینان از نبود مشکل، دو سر آن را بررسی کنید. یک سر آن که پورت USB است و سر دیگر آن نرینه‌ای خواهد بود که به پورت شارژر گوشی شما نصب می‌شود. این بخش به دلیل کشیدن و فشار دادن زیاد به مرور زمان ممکن است دچار مشکل شود. برای اطمینان از اینکه مشکل از کابل واسط نیست، بهترین راه حل این است که یک کابل رابط نو یا سالم را جایگزین آن کنید و سپس شارژر را به گوشی هوشمندتان متصل نمایید. اگر گوشی شارژ شد، مشخص می‌شود که کابل رابط مشکل داشته است. پس باید این کابل را تعویض کنید.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی : بررسی پورت شارژر گوشی

شارژ باتری گوشی فقط زمانی انجام می‌شود که کانکتورهای پورت شارژ گوشی یا نرینه انتقال دهنده شارژ موجود بر روی یک سر کابل ارتباط مستقیم برقرار کند. اگر هر چیزی مانع برقراری این ارتباط شود، در شارژ باتری دستگاه اختلال ایجاد خواهد شد. در بسیاری از موارد دیده شده که به دلیل انباشته شدن گرد و غبار، چربی و چسبیدن چیزهایی مثل شکلات در سوکت شارژر گوشی، کاربر با مشکل شارژ نشدن مواجه شده است.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در موبایل کمک

قدم بعدی شما برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی این است که پورت شارژر خود گوشی را بررسی و در صورت نیاز تمیز کنید. برای انجام این کار دقت به خرج دهید. در برخی شرایط ممکن است جابجایی زائده‌ای که به عنوان کانکتور در پورت شارژر قرار دارد هم منجر به رفع مشکل شارژ نشدن باتری گوشی شود. همچنین مسائلی همچون لق بودن سوکت شارژر گوشی هم می‌تواند منجر به بروز مشکل و به ویژه اختلال در شارژ باتری و قطع و وصل شدن آن شود.

بیشتر بخوانید: ساخت اپل آیدی رایگان با ۱+۳ روش عملی!

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی : فورس ریستارت دستگاه

در برخی شرایط دیده شده که فورس ریستارت (Force Restart) دستگاه منجر به رفع مشکل شارژ نشدن گوشی شده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که شما هم به این مسئله به عنوان یکی از راه حل های خود نگاه کنید. اگر گوشی شما اندرویدی است برای فورس ریستارت آن عموما باید از دکمه‌های تنظیم صدا (Volume) و پاور (Power) استفاده شود، اما ممکن است نحوه انجام فورس ریستارت در برخی دستگاه‌ها کمی متفاوت باشد. برای آشنایی با نحوه فورس ریستارت کردن گوشی اندرویدی خود تماسی با کارشناسان موبایل کمک برقرار کنید و ضمن بیان مدل گوشی هوشمندتان از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در موبایل کمک

اما اگر از آیفون های اپل استفاده می‌کنید، دو حالت پیش رویتان قرار دارد. اگر آیفون شما آیفونی قدیمی‌تر از آیفون 7 و 7 پلاس است، باید دکمه پاور (Power) و هوم (Home) آن را برای مدت زمان 10 ثانیه به صورت همزمان فشرده و نگه دارید تا دستگاه فورس ریستارت شود. اما اگر از آیفون 7 و 7 پلاس استفاده می‌کنید، برای انجام فورس ریستارت از روشی استفاده کنید که در مقاله “آموزش فورس ریستارت (Force Restart) آیفون 7 و آیفون 7 پلاس” شرح داده‌ایم.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی : گوشی خود را خاموش کنید

در برخی شرایط خاموش کردن گوشی هم می‌تواند یکی از راه حل های رفع مشکل شارژ نشدن دستگاه باشد. بعد از اینکه مراحل فوق را طی کردید و مطمئن شدید که مشکل از موارد نام برده شده نیست، این روش را برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی امتحان کنید:

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در موبایل کمک

  • گوشی خود را خاموش کنید.
  • 2 دقیقه صبر کنید.
  • شارژر را به گوشی وصل و آن را برای 2 دقیقه رها کنید. احتمالا در این دو دقیقه پروسه شارژ باتری آغاز می‌شود.
  • حال دکمه پاور دستگاه را فشرده و گوشی را روشن کنید.

در بسیاری از شرایط انجام این کار می‌تواند یک ترفند جالب برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری گوشی باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین برنامه استخاره اندروید و iOS

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی : آپدیت یا دانگرید سیستم عامل

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در موبایل کمک

گاها دیده شده که به روز رسانی سیستم عامل یا عدم به روز رسانی آن منجر به بروز اختلال هایی در عملکرد دستگاه نظیر ایجاد مشکل شارژ نشدن گوشی می‌شود. پس اگر به تازگی سیستم عامل دستگاه خود را آپدیت کرده‌اید، در صورت امکان آن را دانگرید نمایید و اگر مدت‌هاست که سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نکرده‌اید و ورژن های جدید متعددی برای آن ارائه شده‌اند، حتما آن را آپدیت کنید. این مسئله می‌تواند منجر به رفع مشکل شارژ نشدن گوشی شود.

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی : تعویض باتری دستگاه

رفع مشکل شارژ نشدن گوشی در موبایل کمک

اگر روش های فوق برای شما کارساز نبود، به احتمال زیاد باتری گوشی شما مشکل دارد. در این شرایط اگر باتری دستگاه قابل جداسازی و تعویض باشد، بخت با شما یار بوده است. یک باتری نو و با کیفیت بخرید و شخصا آن را جایگزین باتری قدیمی گوشی هوشمندتان کنید. اما اگر باتری گوشی شما جداشدنی نیست، مجبور خواهید بود که دستگاه را به دست تعمیرکاری بسپارید و از او بخواهید تا باتری دستگاه را تعویض کند. به احتمال زیاد با تعویض باتری، مشکل شارژ نشدن گوشی هم برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف کانت تلگرام

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش رفع مشکل شارژ نشدن گوشی پرداختیم. روش های یاد شده موثرترین روش هایی هستند که می‌توانید برای از بین بردن مشکل مذکور از آن‌ها استفاده کنید. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

 

نظرات کاربران (168)

guest
168 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
امیررضا تیموری
امیررضا تیموری
1 سال گذشته

سلام خسته نباشید من گوشیم خاموش کردم و زدم به شارژ یهو قفل کرد و درحال آماده سازی شارژ قفل شده بود و از ترفند فورت ریسات گوشی استفاده کردم و بعد از دوبار انجام دادن این کار درست شدو شروع کرد به شارژ کردن
البته فقط از قفل بودن دراومد شارژ نکرد و خالی کرد
من از روش های دیگه استفاده میکنم حتما تا ببینم میتونم مشکل شارژ نشدن حل کنم یا نه

اسکندر محمدی
اسکندر محمدی
1 سال گذشته

سلام خسته نباشید گوشی من از وقتی حافظش پر شده دیگه شارژ نمیکنه تو حالت خاموشم میزنم شارژ هی قطع و وصل میشه علامت شارژ میخوام حافظه رو خالی کنم پاک نمیشه کلافه شدم نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید.با تشکر

سیاوش
سیاوش
1 سال گذشته

با سلام گوشی سامسونگ از دو طبقه افتاد پایین رو سقف ماشین،نه شکستگی داره و نه خمیدگی اما شارژ نمیشه .اگر راهنمایی کنید ممنون از محبتتونم

امیرعلی
امیرعلی
1 سال گذشته

سلام و خسته نباشید وقت بخیر
ببخشید حاجی من یه مشکلی برام پیش اومد
شارژرم‌ کامل درون سوکت نمیره که شارژ بشه اگه میشه بگید چیکار کنم

Matin English
Matin English
1 سال گذشته
پاسخ به  امیرعلی

سلام. روزبخیر.
ممکنه سوکت مشکل پیدا کرده باشه. باید کارشناسانمون بررسی کنن

سارا مهدیان
سارا مهدیان
1 سال گذشته

سلام و خدا قوت،ببخشید من گوشیم چند وقته مشکل داره،من ۲ ماه پیش باطری گوشیم رو عوض کردم ولی باطری خوب بهم نداده ،آخه،زود شارژ خالی میکنه،جدیدا هم میزنم به برق ،شارژ نمیشه
، باید گوشیم رو خاموش و روشن کنم که درست بشه،البته پایین سوکت سیم شارژم هم لق میزنه، یعنی باید باطری دوباره عوض کنم؟ شما راه حل سراغ دارید؟؟