آموزش خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) اندروید و آی او اس

خارج شدن از اکانت جیمیل

اگر بنا به هر دلیل تمایل دارید که اکانت جیمیل خود را در دستگاه اندرویدی یا آی او اسی خود غیر فعال یا اصطلاحا ساین اوت (Sign out) کنید، این مقاله اختصاصی شما را در این راستا راهنمایی می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در اندروید و آی او اس بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در اندروید آی او اس

اگر از کاربران دستگاه‌های اندرویدی باشید، بی‌شک با قابلیت‌ها و توانایی‌هایی اکانت گوگل آشنایی دارید. فعال کردن یا اصطلاحا ساین این (Sign in) یک اکانت گوگل یا جیمیل در دستگاه‌های اندرویدی امری واجب و اجتناب ناپذیر است. حتی کاربران سری محصولات آی او اسی اپل نظیر آیفون و آیپدهای این شرکت هم در بسیاری از موارد برنامه جیمیل (Gmail) را در دستگاهشان نصب و از طریق آن به بررسی ایمیل‌های دریافتی اکانت جیمیل خود می‌پردازند. اگر به خطر داشته باشید پیش از این در مقاله آموزش اضافه کردن اکانت به برنامه Gmail در اندروید و iOS به آموزش نحوه اضافه کردن و استفاده از یک یا چند اکانت جیمیل در دستگاه‌های اندرویدی و آی او اسی پرداختیم، اما حال نوبت به نحوه خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در این دستگاه‌ها می‌رسد.

اگر بنا به هر دلیلی تمایل دارید که اکانت جیمیل خاصی را در دستگاه اندرویدی خود غیر فعال یا ساین اوت کنید، باید حتما آن اکانت را از تنظیمات بخش Accounts حذف نمایید. در غیر این صورت حتی قادر به توقف عملکرد آن اکانت در برنامه Gmail دستگاه نخواهید بود. بنابراین حذف کامل اکانت در دستگاه اندرویدی تنها روش خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) محسوب می‌شود. اما کاربران دستگاه‌های آی او اسی اپل نیازی به ایمن امر ندارند. اگر نسخه آی او اسی برنامه Gmail را در آیفون یا آیپدتان نصب کرده‌اید و از اکانت گوگل خود در آن استفاده می‌کنید، به راحتی قادر به خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در آیفونتان خواهید بود. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در اندروید و آی او اس بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل  

آموزش خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در اندروید

به منظور خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در اندروید کافیست که مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • به منوی Settings مراجعه کنید.
  • گزینه Accounts را انتخاب کنید.
  • گزینه Google را انتخاب کنید.
  • از لیست اکانت های گوگل ارائه شده، اکانت مد نظرتان که قصد دارید حذف شود را انتخاب کنید.
  • از طریق منو گزینه Remove account را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که دسترسی به منو ممکن است با توجه به نوع دستگاهتان و سیستم عامل نصب شده بر روی آن متفاوت باشد. اما در بیشتر دستگاه‌های اندرویدی دسترسی به این منو از طریق آیکون سه نقطه موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه امکانپذیر می‌شود.

خارج شدن از حساب gmail

بیشتر بخوانید: نمایندگی های رسمی گوشی سامسونگ در تهران

به این صورت اکانت جیمیل شما در دستگاه مورد نظر ساین اوت (Sign Out) می‌شود. در نظر داشته باشید که ساین اوت یا خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در یک گوشی به معنای حذف کامل اکانت جیمیل نیست! بنابراین اکانت شما همچنان قابل استفاده خواهد بود و فقط از دستگاه مورد نظر حذف یا سایت اوت شده است. بار دیگر اشاره می‌کنیم که این روش تنها روش موجود برای حذف اکانت گوگل در اپلیکیشن‌هایی نظیر Gmail سیستم عامل اندروید محسوب می‌شود.

آموزش خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در آی او اس

اما برای خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در سیستم عامل آی او اس نیازی به طی کردن مراحل فوق ندارید. تنها افرادی ممکن است به دنبال انجام این عمل باشند که نسخه آی او اسی برنامه Gmail را در آیفون یا آیپدشان نصب و اکانت جیمیل خود را در آن وارد کرده باشند و به این صورت ایمیل‌هایشان را بررسی کنند. در این شرایط به منظور خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در آیفون یا آیپد خود به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه Gmail را در آیفون یا آیپدتان اجرا کنید.
  • گزینه منو را از بخش فوقانی و سمت چپ انتخاب کنید.
  • اکانت خود را لمس کنید.
  • گزینه Manage Accounts را انتخاب کنید.
  • گزینه Edit را انتخاب کنید.
  • گزینه Delete را برای اکانت مد نظرتان انتخاب نمایید.

بنابراین به همین سادگی قادر به خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در سیستم عامل آی او اس خواهید بود. باز هم اشاره می‌کنیم که انجام این عمل به معنای حذف کلی اکانت جیمیل شما نیست.

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی اپل واچ

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه خارج شدن از اکانت جیمیل (Sign out) در اندروید و آی او اس پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید گوشی

تاچ ال سی دی آیفون 7 Plus

ال سی دی A31

قطعات سامسونگ A21

تعمیرات موبایل

منبع google

نظرات کاربران (14)

guest
14 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
hana
hana
1 سال گذشته

سلام من میخواستم یکسری تغییرات رو انجام بدم توی حسابم اما متاسفانه بعداز اینکه کارم تموم شد یک اعلان اومد که از حسابتون خارج‌شدید. وقتی که رمزمو میزنم یهو میپره بیرون راهی هست درستش‌کنم؟

Elaheh Layeghi
Elaheh Layeghi
1 سال گذشته
پاسخ به  hana

باشماره ۷۵۱۴۷-۰۲۱ تماس بگیرید کارشناسان ما راهنماییتون میکنند.

اارش
اارش
1 سال گذشته

ناموسا دم تون گرم خیلی این مضوع داشت میرفت رو مخم که سایت خفن تون رو دیدم عالی کمکم کرد

علی
علی
1 سال گذشته

واقعا دمت گرم ،ممنونم

ف.ش
ف.ش
2 سال گذشته

سپاس از مطالب مفیدتون

و.پ
و.پ
3 سال گذشته

سپاس عالی بود