آموزش حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام

حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام

اینستاگرام می‌تواند جستجوهای پیشین شما را ذخیره کند. به لیست یا آرشیو ذخیره شده جستجوها اصطلاحا سرچ هیستوری (Search History) یا تاریخچه جستجو می‌گوییم. اما آیا می‌توان این تاریخچه جستجو یا بهتر بگوییم لیست جستجوهای پیشین اینستاگرام را حذف کرد؟ بله، در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در مورد تاریخچه جستجو در اینستاگرام

اینستاگرام شامل یک بخش جستجو یا همان Search می‌شود. با مراجعه به این بخش می‌توانید نسبت به جستجوی اکانت افراد خاص، هشتگ‌ها، تگ‌ها و برترین موارد مرتبط با عبارت مد نظرتان اقدام کنید. هنگامی که یک عبارت را به منظور جستجو تایپ می‌کنید، لیستی از پیشنهادها پیش رویتان قرار می‌گیرد. با انتخاب هر پیشنهاد که می‌توان اکانت، هشتگ و … باشد، این انتخاب در تاریخچه یا هیستوری جستجوی اینستاگرام شما ثبت خواهد شد. از این پس هر زمان که به بخش جستجوی اینستاگرام مراجعه کنید، بدون نیاز به تایپ هیچ عبارتی موارد جستجو شده پیشین مانند عکس زیر به طور اتوماتیک نمایش داده می‌شوند. به بیان دیگر اپلیکیشن اینستاگرام لیستی از جستجوهای پیشین را ذخیره و همواره به معرض نمایش می‌گذارد. به این لیست اصطلاحا تاریخچه جستجو یا سرچ هیستوری (Search History) اینستاگرام گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام

اما آیا روشی وجود دارد که با استفاده از آن تاریخچه جستجو یا بهتر بگوییم جستجوهای پیشین اینستاگرام را حذف کنیم؟ خوشبختانه این امر امکانپذیر است و اینستاگرام بدین منظور راه حلی اختصاصی را ارائه می‌کند. در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه استفاده از این قابلیت و حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام بپردازیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

چگونگی حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام

حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام فرآیند پیچیده‌ای را شامل نمی‌شود. شما به راحتی و با استفاده از گزینه‌ای که بدین منظور در اپلیکیشن اینستاگرام ارائه شده، می‌توانید نسبت به حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام اقدام کنید. برای انجام این عمل مراحل زیر را طی کنید:

حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام

ابتدا با لمس آیکون آدمک موجود در منوی زیرین صفحه به بخش پروفایل خود مراجعه نمایید. سپس اگر از آیفون‌های اپل استفاده می‌کنید، آیکون چرخ دنده موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه را لمس کنید. این آیکون در نسخه اندرویدی برنامه اینستاگرام به صورت سه نقطه نمایش داده می‌شود.

حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام

حال که وارد بخش تنظیمات یا همان Settings اینستاگرام شدید، گزینه Clear Search History را لمس نمایید تا دستوری حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام صادر شود. با انتخاب گزینه Yes, I’m Sure در پنجره پاپ آپ نمایان شده، تاریخچه جستجوهای شما در اینستاگرام به طور کامل حذف می‌شود. حال اگر به بخش جستجو مراجعه کنید، هیچ پیشنهاد یا آرشیوی نمایان نمی‌شود.

حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام

دقت داشته باشید که حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام تنها به طور یکجا و کامل انجام می‌شود. شما نمی‌توانید مانند مرورگر کروم یا سایر مرورگرهای دیگر تنها بخشی از آرشیو جستجوهای پیشین اینستاگرام را حذف کنید.

بیشتر بخوانید:  تعمیرات lcd موبایل

آموزش ویدئویی حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش نحوه حذف جستجوهای پیشین اینستاگرام یا همان تاریخچه جستجوی اینستاگرام پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

قیمت قاب و شاسی iPhone 7

قیمت ال سی دی سامسونگ Note 5

Samsung J2 Core قطعات گوشی

تعمیرات موبایل

منبع idownloadblog

نظرات کاربران (13)

guest
13 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
محمدی
محمدی
2 سال گذشته

سلام
من حافظه اینستا رو پاک کردم
ولی با اولین حرف در سرچ مثلا حرف ب ، سرچ های قبلی هم پیشنهاد می شه و نمی خوام
ایا امکانش هست که نیاد

sahar
sahar
2 سال گذشته

منم هی تو سرچ هیستوری همسرم اسم دوست دختر قبلشو میبینم دارم دیوونه میشم اسم اونو میبینم نمیتونمم بلاک کنم، ینی ایشون ممکنه سرچ نکنه این اسمو اما با سرچ کردن اول اسمش اسم و اکانت اونم بیاد؟؟؟ همش فکر میکنم چرا باید کسیو که تو زندگیش نیست و آنفالو کرده بیاد تو سرچ هیستوری؟؟ حتی یه بارم سرچ هیستوریشو پاک کردم گوشیشم اندرویده

Matin English
Matin English
2 سال گذشته
پاسخ به  sahar

سلام. میتونید یه بار لاگ اوت کنید و دوباره لاگ این کنید. سرچ هیستوری پاک میشه

ثمین نظری
ثمین نظری
3 سال گذشته

سلام من یک نفر رو زیاد سرچ کردم و الان اصلا از منوی سرچم پاک نمیشه چه کنم ینی موقت سرچم خالی میشه و بعد دوباره اون سرچهای زیادم پیداشون میشه

ثمین نظری
ثمین نظری
3 سال گذشته

سلام.خسته نباشید…این توضیحی ک دادید روهم انجام میدیم..اما وقتی چیزدیگه ای سرچ میکنیم ک اول حرفش با اونایی ک قبلا سرچ کردیم یکیه اوناهم میان…بلاک هم نمیتونم بکنم…اگ راهی داره کمکم کنید…چیکارکنم ک اون افراد کلا ازحافظه اینستاگرام من حذف بشن دیگ نیان

مهرانا
مهرانا
4 سال گذشته

مشکل منم همینه.کمک…