آموزش جلوگیری از هک اینستاگرام Instagram Hack

آموزش جلوگیری از هک instagram

با توجه به تماس‌های بسیار زیاد کاربران عزیز با مرکز مشاوره تلفنی موبایل کمک در مورد اینستاگرام، هک شدن اکانت اینستاگرام، عدم ورود به اکانت اینستاگرام و دیگر مشکلات در مورد این شبکه اجتماعی، لازم است نکاتی را به شما عزیزان اعلام نماییم. این نکات بر اساس بخش عمده مشکلاتی است که کاربران Instagram در ایران با آن مواجه هستند. با موبایل کمک همراه باشید.

آموزش جلوگیری از هک اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین و پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ایران و جهان است که کاربران بی‌شماری دارد. در ابتدا Instagram توسط آقایان کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید و این روند رشد همچنان ادامه دارد. اخیراً اینستاگرام اطلاعات آماری جالبی از این شبکه اجتماعی منتشر کرده که خود جای تأمل دارد. به گفته کمپانی اینستاگرام، این مجموعه بیش از 400 میلیون کاربر فعال فقط در هر ماه دارد که این کاربران 40 بیلیون عدد عکس در هر ماه از طریق این برنامه آپلود می‌کنند! این آمار نشان دهنده این است که برای این برنامه هیچ رقیبی وجود ندارد. ضمناً اینستاگرام در ایران نیز شرایط خاصی دارد. حتی با وجود مالکیت کامل Facebook بر کمپانی اینستاگرام و اینکه این برنامه زاتاً آمریکایی است، اما در ایران فیلتر نبوده و کاربران محدود نیستند. البته برای اولین بار فیلترینگ هوشمند بر روی این برنامه اعمال شد و فقط برخی صفحات نامناسب فیلتر شدند. ضمن این که بسیاری از افراد سران مملکت، ورزشکاران، هنرمندان، شرکت‌های بزرگ و حتی کسب و کارهای کوچک در ایران نیز دارای صفحه (Page) در اینستاگرام هستند.

در این هیاهوی ایجاد شده توسط اینستاگرام طبیعی است که برخی به خاطر عدم آگاهی و یا اشتباهات ساده و رایج فردی در این شبکه پرمخاطب، دچار مشکل شوند. ضمن این که به دلیل پرمخاطب بودن اینستاگرام همواره کاربران این شبکه اجتماعی در معرض هک شدن و یا از دست دادن اکانت خود هستند. به همین دلیل مرکز مشاوره موبایل کمک با بررسی دقیق و همچنین بازخورد از تماس‌های کاربران خود احساس نیاز شما را درک کرده و نکاتی را در این مقاله به شما خواهیم آموخت که با رعایت این نکات امنیت و پایداری این شبکه اجتماعی برای شما و کسب کار شما تضمین خواهد شد و به نوعی هک نخواهید شد. البته همواره می‌توانید با تماس با مرکز موبایل کمک و ارائه جزئیات مشکل خود در رابطه با اینستاگرام، مشاوره تخصصی بگیرید و حتی اکانت هک شده خود را باز پس بگیرید!

هک اینستاگرام

چه کارهایی امنیت و پایداری اکانت من در اینستاگرام را تضمین می‌کند؟

برخلاف نرم افزارهای پیام رسان که برای عضویت فقط نیاز به شماره تلفن همراه شما دارند، در اینستاگرام باید ایمیل خود را وارد نمایید و توسط این ایمیل منحصر به فرد خود قادر خواهید بود ثبت‌نام خود را انجام دهید. البته برای ورود های بعدی می‌توانید نام کاربری اکانت اینستاگرام و رمزعبوری خود را وارد نمایید. توجه داشته باشید که بعد از ساخت نام کاربری حتماً ایمیل خود را تایید (Verify) نمایید. چرا که این ایمیل تایید شده نقش حیاتی را در شرایط اضطراری برای اکانت اینستاگرام شما خواهد داشت. البته توصیه می‌شود که شماره موبایل خود را نیز به برنامه ارائه دهید چون در برخی مواقع از طریق این شماره موبایل اینستاگرام شما را احراز هویت و شناسایی می‌کند. در صورت تغییرشماره موبایل یا ایمیل خود، حتماً اطلاعات جدید را در اینستاگرام خود وارد و آن را بروز نگه دارید. این ایمیل برای مکاتبات بعدی شما و اینستاگرام است. ضمن این که ارسال اطلاعات خاص و یا درخواست فراموشی رمز عبور اینستاگرام و اطلاعاتی از این قبیل، از طریق همین ایمیل وارد شده توسط شما قابل انجام است، به همین دلیل همواره از صحت ایمیل و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمایید. در آپدیت‌های اخیر اینستاگرام شما قابلیت استفاده از چند اکانت (حداکثر 5 اکانت) در یک برنامه را دارید. این قابلیت برای کاربرانی که هم دارای صفحات رسمی کسب و کار، و هم دارای صفحات شخصی هستند بسیار مفید خواهد بود. اما توجه داشته باشید که برای ساخت چند اکانت به هیچ وجه از یک ایمیل و شماره موبایل استفاده نکنید. چرا که اینستاگرام توانایی تشخیص اکانت‌های متفاوت تنظیم شده بر روی یک ایمیل را ندارد و شما دچار مشکل خواهید شد. پس برای هر اکانت خود ایمیل مجزا و منحصر به فرد قرار دهید. البته خصوصی یا عمومی بودن صفحه تاثیری بر روی هک شدن شما ندارد ولی صفحات شخصی برای حفظ حریم خصوصی می‌توانند از قابلیت خصوصی کردن اکانت اینستاگرام استفاده کنند.

علاقه بسیار ایرانی‌ها برای افزایش فالور اینستاگرام و داستان غم‌انگیز هک شدن

این روزها در نظر مردم تعداد فالور (Follower) نشان دهنده محبوبیت و یا اعتبار صفحه اینستاگرام است و این در جامعه القا شده که افراد مشهور و معروف مساوی با فالورهای فراوان است! این تب آنچنان فراگیر شده که برای افزایش فالور کاربران با هزینه‌های بالا اقدام به خرید و فروش اکانت‌های دیگران می‌کنند و حتی ده‌ها میلیون تومان برای خرید صفحات با فالورهای بالا هزینه می‌کنند. با توجه به نوع ساختار اینستاگرام و اجازه دسترسی به اکانت شما توسط نرم‌افزارهای واسطه، به سرعت برنامه‌هایی برای افزایش فالور ابداع و ساخته شد. با توجه به آمار بالای کاربران ایرانی شاهد ظهور انواع و اقسام برنامه‌های فالور بگیر ایرانی نیز هستیم. اساس کار این برنامه‌ها به این گونه است که اطلاعات کاربری اینستاگرام و اجازه دسترسی به اکانت را به این برنامه می‌دهید و شما با فالو کردن کاربر دیگری سکه‌های مجازی در برنامه به دست می‌آورید که با استفاده از همین سکه‌ها می‌توانید برای خود نیز فالور بگیرید یا درخواست کنید. تا این جای کار این فرآیند منطقی به نظر می‌رسد اما دقیقاً مشکل کجاست؟ (به تصویر زیر نگاه کنید)

فالور اینستاگرام - هک یا دروغ

همان طور که می‌بینید این برنامه برای کارکرد خود نیاز به ورود به حساب کاربری شما در Instagram دارد و از شما درخواست نام کاربری و رمز عبور می‌نماید. ورود نام کاربری و رمزعبور همانا و دریافت این اطلاعات شخصی شما توسط سازنده و استفاده از اکانت شما همانا! اغلب این برنامه‌های افزایش فالور اینستاگرام بسیار زیرکانه و دقیقاً همانند صفحه ورود در وبسایت رسمی اینستاگرام طراحی شده‌اند. به طوری که حتی افراد حرفه‌ای نیز توانایی تشخیص این صفحات تقلبی (Fake Page) را ندارند. یکی از مهمترین وجه تمایز این صفحات ساختگی با صفحه اصلی آدرس آن است و باید حتماً با آدرس Instagram.com شروع شده باشد و در غیر این صورت آن صفحه حتماً ساختگی و غیر رسمی است و قصد هک کردن و به دست آوردن اطلاعات ورود شما را دارد. در عکس فوق نیز آدرس مخفی شده تا کاربر متوجه این موضوع نشود. برنامه نویسان و هکرهای این گونه نرم افزارها اغلب به صورت واضح اقدام به نفوذ در اکانت شما نمی‌کنند و به نوعی قربانی‌های خود را دست چین می‌کنند. برای مثال کاربری که دارای 25000 فالور می‌باشد طعمه خوبی برای آنها به شمار می‌آید که البته نتیجه چیزی نیست جز فروش اکانت شما و قطع دسترسی شما به اکانت که همان هک شدن می‌باشد. پس همواره در استفاده از این نرم افزارها بسیار محتاط عمل کنید. بسیاری از عزیزانی که اکانت اینستاگرام آنها هک شده بود در تماس‌های خود با مرکز مشاوره موبایل کمک به این نکته اشاره داشتند که از برنامه‌های افزایش فالور استفاده کردند.

در پایان خاطر نشان می‌کنیم هیچ وقت نام کاربری و رمزعبور خود را به هیچ طریقی ارسال و یا در اختیار فردی قرار ندهید و در صورت بروز مشکل به آدرس help.instagram.com مراجعه نمایید و از راه‌کارهای ارائه شده توسط خود اینستاگرام استفاده نمایید. البته همواره با تماس به مرکز مشاور تلفنی موبایل کمک می‌توانید به صورت کاملاً تخصصی از مشاوره کارشناسان استفاده نمایید و حتی اکانت هک شده خود را پس بگیرید!

بیشتر بخوانید:

خرید موبایل

تعمیرات موبایل

نظرات کاربران (19)

guest
19 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
Amir
Amir
3 سال گذشته

سلام من به تازگی تایید دو مرحله ای رو فعال کردم اما اینستاگرام پیامک فعال سازیش رو به من نداد و کد فعال سازی رو از طریق یک شماره از داخل کشور دریافت کردم و اینستاگرام اون کد رو از من قبول کرد و تایید دو مرحله ای برام فعال شد میخوام بدونم دلیل اینکه کد از شماره داخلی فرستاده میشه چی هستش!!!
ممنون میشم کمکم کنید

رضا نوشادی
رضا نوشادی
4 سال گذشته

باسلام خسته نباشید یه سوال از شما دوستان داشتم خواستم ببینم ک شخصی با گوشیه من وارد پیج خودش یعنی اکانت خودش وارد شده حالا تو اینستای منم سیو شده و می تونم وارد اکانت او و وارد پیج اینستاش بشم خواستم ببینم اونم می تونه وارد پیج من بشه یاراهنمایی کنید که چگونه حذفش کنم

شعبان صفرپور
شعبان صفرپور
4 سال گذشته
پاسخ به  رضا نوشادی

سلام خاستم بدونم چجوری بفهمم کسی اینستا منو حک کرده.؟؟ممنون

شیدا
شیدا
4 سال گذشته

برای منم همین اتفاق افتاده ک فک میکنم هک شدم… تایید دومرحله ای انجام دادم بعد شماره ازداخل ایران کد میده بهم

نسیم
نسیم
4 سال گذشته

سلام وقت بخیر
ببخشید شما می دونید از کجا می تونم بفهمم آیا کسی با شماره تلفن من اکانت اینستا برای خودش ساخته یا نه؟

مجتبی
مجتبی
5 سال گذشته

سلام دوستان
یه سوال برام پیش اومده که جالبه خواستم ببیینم برای همه اینجوری هست آیا؟
من تایید دو مرحله ای رو فعال کردم تو اینستاگرام
پس برای ورود از هر دستگاه جدیدی یه پیامک میاد برام که کد توش هست مثل تلگرام فیس بوک و بقیه پیام رسانهای که دارن این حالتو.
اما نکته خیلی خیلی خیلی جالبش اینجاس که پیامکای تایید هویت اینستا از داخل کشور داره میادو باشماره رایتل.
این هیچ جوره قابل قبول نیست
یا من هک شدم اونم به شیوه خیلی خفن که حتی تایید دو مرحله ای هم هک شده.
یا کله اینستا که ما داریم تو ایران استفاده میکنیم رو هواس.
یعنی همون چیزی که از تلگرام خواستنو قبول نکرد.
خواهش اگه تجربه ای دارین بگین.
که ببینم من هک شدم یا ……..

دانیال
دانیال
2 سال گذشته
پاسخ به  مجتبی

مال من شماره نمیاد انگلیسی نوشته اینیستاگرام