بررسی و دانلود برنامه Truecaller تروکالر؛شناسایی شماره ناشناس

برنامه Truecaller (تروکالر) : شناسایی شماره ناشناس

برنامه Truecaller (تروکالر) یک اپلیکیشن کاربردی جهت شناسایی شماره و نمایش نام مخاطبین ناشناس است و قابلیت بلاک کردن تماس ها  و پیامک های اسپم و تبلیغاتی را هم در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی برنامه مزاحم یاب Truecaller (تروکالر) بپردازیم و لینک دانلود آن را ارائه کنیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با برنامه ضد مزاحم Truecaller یا تروکالر

اگر از طرف یک شماره ناشناس تماس و یا پیامکی دریافت کرده‌اید و مایل به شناسایی آن شماره هستید، می‌توانید از اپلیکیشن Truecaller (تروکالر) استفاده کنید. اپلیکیشن مذکور از قابلیت شناسایی و نمایش نام مخاطبین ناشناس بهره می‌برد. همچنین این برنامه امکان بلاک کردن تماس ها و پیامک های مزاحم را فراهم  هم می‌آورد.

در ادامه این مقاله قصد داریم به نقد و بررسی دقیق اپلیکیشن تروکالر (Truecaller) بپردازیم. به منظور دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از آیکون ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با اپلیکیشن Truecaller (تروکالر) سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

هزینه و سازگاری برنامه Truecaller (تروکالر)

برنامه Truecaller (تروکالر) برای دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده و به صورت رایگان قابل دانلود است. با این وجود این برنامه شامل خرید و تبلیغات درون برنامه‌ای هم می‌شود. علاوه بر ارائه اپلیکیشن، شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت تروکالر نیز نسبت به شناسایی شماره ناشناس اقدام نمایید.

تجربه و رابط کاربری برنامه Truecaller (تروکالر)

در حال حاضر بیش از 250 میلیون کاربر در سرتاسر جهان از برنامه Truecaller (تروکالر) جهت شناسایی شماره ناشناس استفاده می‌کنند. پس از اجرای برنامه تروکالر (Truecaller)  از شما خواسته می‌شود تا مجوز دسترسی به مخاطبین، تماس و پیامک ها را به این برنامه اعطا کنید. توجه داشته باشید که به منظور استفاده از قابلیت های این برنامه نیاز به اعطای این مجوزها خواهید داشت. در مرحله بعدی نوبت به وارد کردن شماره تلفن و انتخاب کشور می‌رسد. پس از آن از شما خواسته می‌شود تا یک حساب کاربری در برنامه ایجاد کنید.

برنامه Truecaller (تروکالر) : شناسایی شماره ناشناس

پس از ثبت نام و ورود به محیط اصلی برنامه ضد مزاحم تروکالر (Truecaller) لیست تماس های شما نمایان خواهد شد. در صورتی که از طرف یک شماره ناشناس تماس دریافت کرده باشید و نام شخص تماس گیرنده در دیتابیس برنامه Truecaller (تروکالر) موجود باشد، قابل مشاهده خواهد بود و در کنار نام آن عنوان True نمایش داده می‌شود.

در واقع برنامه Truecaller (تروکالر) مخاطبین گوشی هایی که این برنامه بر روی آن‌ها نصب است را برای دیتابیس خود ارسال می‌کند. بدین ترتیب در صورتی که شما از طرف یک شماره ناشناس تماسی دریافت کنید، برنامه مذکور به جستجو آن شماره در دیتابیس خود می‌پردازد. سپس بررسی می‌کند که آن شماره ناشناس با چه نامی در لیست مخاطبین سایر گوشی ها ذخیره شده و آن نام را برای شما نمایش می‌دهد. توجه داشته باشید که جهت استفاده از قابلیت شناسایی شماره ناشناس این برنامه نیاز است تا دستگاه شما به اینترنت متصل باشد.

بیشتر بخوانید: تعمیرات آیفون 

برنامه Truecaller (تروکالر) : شناسایی شماره ناشناس

پس از نصب برنامه Truecaller (تروکالر) دو آیکون با عنوان های Contacts و Messages بر روی صفحه اصلی دستگاه شما قرار خواهند گرفت. با مراجعه به بخش Contacts می‌توانید به مخاطبین خود دسترسی داشته باشید و به مدیریت تماس ها بپردازید. همچنین می‌توانید با استفاده از شماره گیر این برنامه نسبت به برقراری تماس اقدام نمایید. برنامه Truecaller (تروکالر) شامل یک نوار جستجو هم می‌شود که در قسمت فوقانی صفحه قرار دارد. با استفاده از این نوار قادر به جستجو شماره های ناشناس، نام و یا پیام خواهید بود.

برنامه Truecaller (تروکالر) : شناسایی شماره ناشناس

یکی دیگر از قابلیت های کاربردی برنامه Truecaller (تروکالر) مربوط به از بلاک کردن پیامک های تبلیغاتی می‌شود. شما می‌توانید با قرار دادن این برنامه به عنوان اپلیکیشن پیش فرض پیام رسان گوشی خود نسبت مسدودسازی و بلاک کردن پیام های تبلیغاتی اقدام نمایید.

برنامه Truecaller (تروکالر) : شناسایی شماره ناشناس

ویژگی های جانبی برنامه تروکالر (Truecaller)

برنامه Truecaller (تروکالر) شامل یک منوی کشویی می‌شود که با لمس آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه نمایان خواهد شد. شما می‌توانید با مراجعه به بخش Notifications به اعلان های خود دسترسی داشته باشید.

برنامه Truecaller (تروکالر) : شناسایی شماره ناشناس

یکی از قابلیت های کاربردی برنامه Truecaller (تروکالر) مربوط به امکان تغییر زبان برنامه می‌شود. این برنامه از زبان های مختلفی از جمله زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. در صورت تمایل به تغییر زبان برنامه تنها کافیست تا به بخش Settings در منوی برنامه مراجعه کرده و گزینه App Language را انتخاب کنید بدین ترتیب می‌توانید زبان برنامه را به زبان دلخواه تغییر دهید.

برنامه Truecaller (تروکالر) : شناسایی شماره ناشناس

برنامه Truecaller (تروکالر) از تم های مختلفی بهره می‌برد و شما می‌توانید در بخش Appearance ظاهر برنامه را به صورت دلخواه تغییر دهید. از دیگر قابلیت های کاربردی برنامه Truecaller (تروکالر) می‌توان به امکان تهیه نسخه پشتیبان و یا بکاپ گیری از تاریخچه تماس ها، مخاطبین و بازیابی آن‌ها اشاره کرد. بدین ترتیب در صورت حذف برنامه Truecaller (تروکالر) و نصب مجدد آن می‌توانید به راحتی اطلاعات خود را بازیابی کرده و به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

برنامه Truecaller (تروکالر) : شناسایی شماره ناشناس

ایده و وجه تمایز برنامه مزاحم یاب Truecaller نسبت به سایر اپلیکیشن های مشابه

برنامه Truecaller (تروکالر) یک ایده نو و خلاقانه محسوب نمی‌شود چرا که اپلیکیشن های ایرانی و خارجی متعددی در زمینه شناسایی شماره ناشناس عرضه شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به برنامه کی زنگ و Truedialer اشاره کرد. به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت های این دو اپلیکیشن پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه مقالات معرفی و دانلود برنامه کی زنگ ؛ نمایش نام مخاطبین ناشناس” و “معرفی و دانلود برنامه کی زنگ ؛ نمایش نام مخاطبین ناشناس بپردازید. قابلیت هایی نظیر امکان جستجو نام شماره های ناشناس، امکان بلاک کردن تماس و پیام های اسپم، برقراری تماس و ارسال پیامک به صورت مستقیم از طریق برنامه و پشتیبانی از زبان فارسی از مزایای این برنامه نسبت به سایر اپلیکیشن های مشابه به شمار می‌روند.

نتیجه‌گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی برنامه Truecaller (تروکالر) پرداختیم. برنامه مذکور از اپلیکیشن های کاربردی شناسایی شماره ناشناس و مدیریت تماس ها محسوب می‌شود و امکان بلاک کردن تماس و پیامک های تبلیغاتی را برایتان فراهم می‌کند‌. این اپلیکیشن به صورت رایگان قابل دانلود بوده و با دو سیستم عامل اندروید و آی او اس سازگاری دارد. به منظور دانلود برنامه Truecaller (تروکالر) از آیکون های ضمیمه شده در انتهای مقاله استفاده کنید. چنانچه در رابطه با برنامه مذکور سوالی داشتید، می‌توانید از کارشناسان موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید:  گارانتی اپل در ایران

نقاط قوت:

  • امکان جستجو و شناسایی شماره ناشناس
  • نمایش نام مخاطبین ناشناس
  • امکان بلاک کردن تماس ها و پیامک های تبلیغاتی
  • امکان برقراری تماس و ارسال پیام به صورت مستقیم از برنامه
  • پشتیبانی از زبان فارسی

نقاط ضعف:

  • ضرورت اتصال به اینترنت جهت شناسایی شماره ناشناس
  • رایگان نبودن برخی از قابلیت ها

بیشتر بخوانید:

قطعات آیفون 11

دوربین اصلی iPhone XR

قیمت تاچ ال سی دی iPhone 11 Pro

تعمیرات موبایل

Truecaller: Caller ID, SMS spam blocking & Dialer
نام Truecaller: Caller ID, SMS spam blocking & Dialer
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده True Software Scandinavia AB

نظرات کاربران (30)

guest
30 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments
ممم ححح ججج
ممم ححح ججج
2 سال گذشته

سلام لطفا ب سوالم جواب بده.وقتی میخوام از عضویت ویژه استفاده کنم میگه باید حسابتونو تنظیم کنید،منظورش چیه چیرو میگه من میخوام موقیعت اونیکه زنگ زده روهم بدونم

مبیناوالفقاری
مبیناوالفقاری
3 سال گذشته

سلام ببخشید چرا برای من میزنه دسترسی ب این برنامه امکان پذیر نیست؟با اینکه فیلترشکنمم خاموش کردم ولی باز…

سپیده
سپیده
3 سال گذشته

سلام یه برنامه مشابه این که قوی تر عمل کنه جامع تر باشه مخصوص iOS باشه چیه

محدثه
محدثه
3 سال گذشته

سلام وقتی از این برنامه استفاده میکنیم افراد ب مکالمات تلفن و پیام های موجود در تلفن همراه دسترسی پیدا می‌کنند؟؟ یا فقط شماره است ؟؟ پاسخ بدید ممنون میشم

حمیدرضا مرادی
حمیدرضا مرادی
4 سال گذشته

اگر یک شماره به تعداد در مخاطبین افراد با نام‌های مختلف ذخیره شده باشه، برنامه چطور اولویت بندی می‌کند؟