نکاتی به منظور استفاده بهتر از برنامه پریزما (Prisma) پریسما

اپلیکیشن پریزما (Prisma) هم اکنون محبوب‌ترین اپلیکیشن ویرایش تصویر موجود در بین کاربران به شمار می‌رود. اما به منظور استفاده بهتر از این اپلیکیشن، نکات و ترفندهایی وجود دارند که توصیه می‌کنیم حتما به آن‌ها توجه داشته باشید. با موبایل کمک همراه باشید.

پریزما یا به قول اغلب ایرانی‌ها پریسما هم اکنون در بین کاربران فوق‌العاده محبوب شده است. برنامه یا اپلیکیشن پریزما (Prisma) یک برنامه قدرتمند و آنلاین است که در زمینه ویرایش عکس و تصاویر عملکرد بی‌نظیری دارد. اپلیکیشن پریزما (Prisma) نسبت به تمام اپلیکیشن‌های ویرایش عکسی موبایلی که تا کنون دیده‌اید متفاوت است. افکت‌های اپلیکیشن پریزما (Prisma) و فیلترهایی که در آن به کار گرفته شده فوق‌العاده هوشمند بوده و در اعمال آن‌ها از آثار هنری و سبک‌های هنرمندان بنامی همچون پیکاسو (Picasso)، ون گوگ (Van Gogh) و… استفاده شده است. اگر قصد دارید که اطلاعات جامع‌تری در رابطه با این اپلیکیشن داشته باشید، توصیه می‌کنیم که حتما مقاله با عنوان “اپلیکیشن پریزما (Prisma)” را مطالعه کنید.
برنامه پریزما (Prisma) یک اپلیکیشن بسیار ساده است و محیطی کاربرپسند را به همراه دارد. با این وجود نکات و ترفندهایی در اپلیکیشن پریزما (Prisma) وجود دارند که باید حتما در رابطه با آن‌ها اطلاعاتی داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم که نکات و ترفندهایی به منظور استفاده بهتر از اپلیکیشن یا برنامه پریزما (Prisma) را به شما عزیزان معرفی کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های مورد نظر سوالی داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های ضمیمه شده با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

پیغام خطای با مضمون “Prisma is over capacity” در برنامه پریزما

نسخه رسمی برنامه پریزما (Prisma) به تازگی برای سیستم عامل اندروید ارائه شده است. بنابراین تا چندی پیش تنها کاربران سری محصولات آی او اسی اپل قادر به استفاده از اپلیکیشن پریزما (Prisma) بودند. این موضوع سبب شد که به یک باره محبوبیت این برنامه افزایش یافته و تعداد کاربران آن به شدت زیاد شوند. هم اکنون کاربران متعددی در سراسر دنیا از برنامه یا اپلیکیشن پریزما (Prisma) استفاده می‌کنند و از آنجایی که این اپلیکیشن فرآیند ویرایش تصویر را به طور آنلاین و با اتصال به سرورهای خود انجام می‌دهد جای تعجبی ندارد که در برخی از ساعت‌ها سرورهای آن به شدت شلوغ شده و پاسخگوی نیاز کاربران نباشد. عموما در این شرایط با پیغام خطایی مواجه می‌شود که مضمون “Prisma is over capacity” را به همراه دارد.
نکات و ترفندهایی به منظور استفاده بهتر از اپلیکیشن پریزما (Prisma) یا پریسما
برای رفع مشکل ایجاد شده بهترین صبور بودن است. شما باید صبر کنید تا اختلال ایجاد شده در سرورهای اپلیکیشن پریزما (Prisma) به دلیل شدت اطلاعت در حال رد و بدل کاهش یابد. بنابراین کمی صبر کنید و چند دقیقه بعد مجدد نسبت به اعمال افکت یا فیلتر مد نظر بر روی تصویر انتخابی خود اقدام نمایید. تیم سازنده برنامه یا اپلیکیشن پریزما (Prisma) اشاره داشتند که مشکلات و اختلالت ایجاد شده در سرورهای این اپلیکیشن را به زودی و در آینده نزدیک برطرف می‌کنند.

سرعت اینترنت شما نقش مهمی در سرعت ویرایش عکس توسط اپلیکیشن پریزما (Prisma) دارد!

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، برنامه پریزما (Prisma) به طور آنلاین فعالیت می‌کند. این برنامه به منظور ارائه افکت‌های خاص خود از هوش مصنوعی و الگوریتم‌های هنری منحصر به فردی بهره می‌گیرد و برخلاف سایر اپلیکیشن‌های موجود تنها با رنگ‌های تصویر بازی نکرده و لایه‌هایی را به آن اضافه نمی‌کند. به منظور اعمال این افکت‌های هنری و الگوریتم‌های خاص در اپلیکیشن پریزما (Prisma) نیازی به اتصال اینترنت ضروری است. مادامی که در اپلیکیشن پریزما (Prisma) شما افکت یا فیلتر خاصی را برای تصویر مورد نظرتان انتخاب می‌کنید، یک هرم بر روی صفحه نمایان می‌شود که حاوی عبارت Creating artwork است. با پر رنگ شدن کل این هرم فرآیند ویرایش تصویر مورد نظرتان انجام می‌شود.
نکات و ترفندهایی به منظور استفاده بهتر از اپلیکیشن پریزما (Prisma) یا پریسما
اگر از شلوغی سرورهای برنامه پریزما (Prisma) صرف نظر کنیم، باید در نظر داشته باشید که سرعت اینترنت شما نقش بسیار مهمی در سرعت ویرایش تصویر توسط اپلیکیشن پریزما (Prisma) ایفاء می‌کند. بنابراین سعی کنید که تا حد امکان در جین ویرایش عکس توسط اپلیکیشن پریزما (Prisma) به شبکه اینترنت پرسرعت و قابل اعتمادی متصل باشید.

واترمارک یا لوگوی اپلیکیشن پریزما (Prisma) را از تصاویر خود حذف کنید!

اگر دقت کرده باشید پس از ویرایش تصویر توسط اپلیکیشن پریزما (Prisma) و اضافه کردن افکت‌های مورد نظرتان به آن یک لوگو یا واترمارک به طور اتوماتیک به بخش سمت راست و پایین تصویر مورد نظر اضافه می‌شود. این لوگو که حاوی نام برنامه پریزما است به راحتی می‌تواند توسط شما حذف شود.
نکات و ترفندهایی به منظور استفاده بهتر از اپلیکیشن پریزما (Prisma) یا پریسما
به منظور حذف لوگو یا واترمارک در اپلیکیشن پریزما (Prisma) پس از اجرای آن آیکون چرخ دنده موجود را انتخاب کنید. سپس کافیست که گزینه Add watermark را غیرفعال کنید. با انجام این عمل دیگر تصاویر ویرایش شده شما با واترمارک اپلیکیشن پریزما (Prisma) ارائه نخواهند شد و این واترمارک از تصاویر بعدی ویرایش شده حذف می‌شود.
نکات و ترفندهایی به منظور استفاده بهتر از اپلیکیشن پریزما (Prisma) یا پریسما

قابلیت ذخیره اتوماتیک تصاویر در اپلیکیشن پریزما (Prisma) را فعال کنید!

در بخش تنظیمات یا همان Settings برنامه پریزما (Prisma) گزینه‌ای با عنوان Save artworks automatically وجود دارد که با روشن کردن آن تصاویر فیلتر شده شما به طور اتوماتیک در حافظه دستگاه ذخیره می‌شوند و دیگر نیازی به لمس حتمی گزینه ذخیره در اپلیکیشن پریزما (Prisma) ندارید. در تصویر فوق این گزینه را مشاهده می‌کنید که به طور پیش فرض غیر فعال است.

از دوربین اپلیکیشن پریزما (Prisma) به طور مستقیم برای ضبط تصاویر استفاده نکنید!

با اجرای اپلیکیشن پریزما (Prisma) می‌توانید به دو طریق تصویری را ویرایش کنید. روش اول استفاده از دوربین برنامه پریزما (Prisma) و ضبط یک تصویر جدید است و روش دوم انتخاب یک تصویر از گالری دستگاه خواهد بود. توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه از دوربین اپلیکیشن پریزما (Prisma) به منظور عکسبرداری استفاده نکنید. دوربین اپلیکیشن پریزما (Prisma) از قابلیت HDR پشتیبانی نمی‌کند و این موضوع سبب می‌شود که کیفیت منظره نمایش داده شده چندان جالب نباشد.  برای درک بهتر این موضوع به تصویر زیر نگاهی بیاندارید.
نکات و ترفندهایی به منظور استفاده بهتر از اپلیکیشن پریزما (Prisma) یا پریسما
دوربین اپلیکیشن پریزما (Prisma) هیچ قابلیتی را ارائه نمی‌کند و در حین استفاده از آن تنها قادر به خاموش و روشن کردن چراغ فلش دوربین خواهید بود. بنابراین توصیه می‌کنیم که از آن برای ضبط تصاویر مورد نظر به منظور ویرایش استفاده نکنید.

به شدت افکت ارائه شده دقت کنید!

پس از اعمال هر افکت در برنامه پریزما (Prisma) می‌توانید شدت آن را تعیین کنید. این امر با قرار دادن انگشت کاربر روی تصویر ویرایش شده و کشیدن آن به سمت چپ و راست انجام می‌شود. چنانچه انگشت خود را به سمت چپ بکشید، شدت افکت اعمالی کاهش پیدا می‌کند و کشیدن انگشتتان ه سمت راست شدت افکت مورد نظر افزایش می‌یابد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که همواره بهترین حالت ممکن در افکت‌های اپلیکیشن پریزما (Prisma) در شرایط اعمال افکت 100 درصد ارائه نمی‌شود. گاها یک افکت ملایم می‌تواند جلوه هنری زیباتری را به تصویر مورد نظرتان ببخشد.
نکات و ترفندهایی به منظور استفاده بهتر از اپلیکیشن پریزما (Prisma) یا پریسما

از افکت‌های سایر اپلیکیشن‌ها هم استفاده کنید‍!

گاها می‌توانید پیش از ویرایش تصویر یا همان عکس مورد نظرتان در برنامه پریزما (Prisma) از یک اپلیکیشن دیگر برای اضافه کردن جلوه‌های ویژه به عکس انتخابی استفاده نموده و نهایتا آن تصویر را در اپلیکیشن پریزما (Prisma) افکت دهید. اپلیکیشن‌هایی نظیر MSQRD در این رابطه بسیار کاربردی عمل می‌کنند. به تصویر زیر نگاهی داشته باشید.
نکات و ترفندهایی به منظور استفاده بهتر از اپلیکیشن پریزما (Prisma) یا پریسما
به منظور دستیابی به این تصویر ابتدا در اپلیکیشن MSQRD افکت مربوط به چشم فرد را وارد کردیم. سپس تصویر ایجاد شده را در حافظه دستگاه ذخیره کرده و وارد اپلیکیشن پریزما (Prisma) کردیم و نهایتا فیلتر Mosaic را بر روی آن اعمال نمودیم.

در حین اعمال افکت توسط اپلیکیشن پریزما (Prisma) از آن خارج نشوید!

برای اعمال هر افکت در برنامه پریزما (Prisma) باید کمی صبر کنید تا داده‌های لازم مابین سرور و دستگاه رد و بدل شوند. در این شرایط هرمی بر روی عکس مورد نظرتان نمایان می‌شود که عبارت Creating artwork را به همراه دارد. با پر رنگ شدن این هرم فرآیند افکت دهی به تصویر انتخابی تکمیل می‌شود. در حین تکمیل شدن این موضوع به هیچ وجه از اپلیکیشن پریزما (Prisma) خارج نشوید، چرا که در اغلب موارد این موضوع منجر به قطع شدن اتصال دستگاه به سرورهای اپلیکیشن پریزما (Prisma) می‌شود.

برنامه پریزما (Prisma) از قابلیتی مولتی‌ویندو (Multi-Window) یا چند پنجره‌ای پشتیبانی نمی‌کند!

متاسفانه اپلیکیشن پریزما (Prisma) از قابلیت چند پنجره‌ای سری محصولات گلکسی سامسونگ و همچنین Splint-Screen اندروید نوقا (Nougat) پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین در حین استفاده از برنامه پریزما (Prisma) این موضوع را هم در نظر داشته باشید.
اپلیکیشن پریزما (Prisma) از قابلیت Pop-up View پشتیبانی نمی‌کند اما سایر اپلیکیشن‌ها می‌توانند در حین اجرای برنامه پریزما به صورت Pop-up View فعال باشند!
شما نمی‌توانید اپلیکیشن پریزما (Prisma) را به صورت Pop-up View در سری محصولات سامسونگ مورد استفاده قرار دهید. اما قادر هستید تا پیش از اجرای این برنامه، اپلیکیشن‌هایی نظیر مرورگر کروم، توییتر و … را به صورت Pop-up View اجرا کرده و سپس برنامه پریزما (Prisma) را اجرا و بدون بروز مشکل از آن استفاده کنید.
ببشتر بخوانید: خرید موبایل

فیلترهای مختلف اپلیکیشن پریزما (Prisma) را بشناسید!

یکی دیگر از مواردی که با دانستن آن می‌توانید استفاده بهتری از اپلیکیشن پریزما (Prisma) داشته باشید مربوط به شناسایی انواع فیلترهای ارائه شده در این برنامه است. در ادامه به طور تصویری عملکرد فیلترهای مختلف برنامه پریزما (Prisma) را مشاهده خواهید کرد. ابتدا نگاهی به سه تصویر زیر که نمونه‌های اورجینال ضبط شده هستند داشته باشید:

تعمیرات موبایل

Prisma
نام Prisma
قیمت رایگان
سیستم عامل اندروید و iOS
سازنده Prisma Labs, Inc

نظرات کاربران (0)

guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
View all comments